کف شیشه ای | اجرای شیشه نشکن برای کف ساختمان

دسته بندی ها: مقالات
کف شیشه ای
کف شیشه ای

 

در این صفحه از کف شیشه ای با موارد زیر آشنا شوید:

 

شیشه نشکن در اصطلاح به شیشه هایی می گویند که شکسته نشود، اما باید گفت که کاملا اشتباه است. زیرا از خاصیت شیشه، شکننده بودن آن می باشد. با گذشت زمان و نیاز به مقاومت بالا در شیشه محققان به دنبال یافتن راه حل هایی بودن تا بتوانند که این خاصیت شیشه را نادیده بگیرند. طی بررسی های بسیار اختراع شیشه سکوریت را به دنبال داشت، این شیشه برای ضربه و فشار مقاومت بسیار بالایی دارد اما باز هم در نهایت شیشه می باشد و در صورت وارد شدن فشار زیاد شکسته می شود. اما نحوه شکستن آن به گونه ای می باشد که هیچ آسیبی وارد نمی کند، زیرا به صورت پودر فرو می ریزد و بسیار ریز با کناره های ساییده شده صیقلی است که در صورت برخورد با پوست آسیبی وارد نمی کند.

 

شیشه نشکن کف

کف شیشه ای را می توان برای پیاده روها، فضاهای باز و انواع فضاهای داخلی مورد استفاده قرار داد. دلیل استفاده از کف شیشه ای را می توان برای جلوه دهی بیشتر به ساختمان دانست و فضای داخلی به خوبی به وسیله نور خورشید روشن می شود.

  • از کف شیشه ای در پیاده روها به عنوان نورپردازی فضای شهری نیز استفاده می کنند.
  • با نصب شیشه نشکن بر روی لامپ هایی که در کف جاگذاری شده اند نور از کف به فضای اطراف ساطع می گردد. کف شیشه ای را می توان با استفاده از نور طبیعی و یا نور مصنوعی روشن نمود، تا جلوه بیشتری داشته باشند.

برای ایجاد زیبایی با شیشه برای کف در بسیاری از ساختمان های زیبا معمولا از کف شیشه ای استفاده می شود به طوری که در طبقات بالاتر برای جداسازی بین سطوح طبقات به جای کف های متداول از کف شیشه ای استفاده می کنند تا هم زمان فضای پایین طبقات پایین تر ساختمان نیز قابل دیدن باشد و بتوان با لذت و هیجان بیشتری از فضا استفاده نمود.

کف شیشه ای
کف شیشه ای

استفاده از شیشه لمینت در کف شیشه ای

شیشه لمینت یا شیشه نشکن همان طور که از اسمش مشخص می باشد به صورت شیشه های چند لایه می باشد که در بین لایه های شیشه از لایه ای (PVB) استفاده می کنند که مقاومت شیشه را چندین برابر می کند به طوری که می توان گفت شیشه را به یک شیشه نشکن تبدیل می کند.

یکی از جلوه‌های جدید و نو در معماری ساختمان شیشه برای کف است که برعکس ذهنیت افراد زیادی، کاملاً اجرایی بوده و در هرجایی قابل اجراست. همان‌طور که می‌دانید در ظاهر هر اتاقی، دیوار، سقف و کف‌پوش‌ها نقش مهمی را در زیبایی آن محیط دارند. در زمینهٔ کف زمین از محل سکونت مواد قابل‌ استفاده بسیار زیادی وجود دارد. اما بدون شک هیچ‌کدام از آن مواد به یگانگی و لوکسی کف‌پوش‌های شیشه‌ای نخواهند رسید. اگر می‌خواهید محیط ساختمان روشن باشد و همه را شگفت‌زده کنید می‌توانید از شیشه نشکن برای کف استفاده کنید.

 

شیشه کف

یکی از کاربردهای جذاب و دیدنی شیشه که به تازگی در بسیاری از اماکن عمومی، رستوران و ساختمان های تجاری بسیار استفاده می شود شیشه کف است. شیشه کف، یک نوع کف‌پوش ساختمان می‌باشد که معمولی نبوده اما می‌تواند در ساختمان‌های لوکس اعم از مسکونی و عمومی استفاده شود و منحصراً سطحی شفاف و دل‌انگیز داشته باشید. همینطور بهتر است برای کف طبقات ساختمان ها از شیشه‌های غیر شفاف، مات، تیره و برجسته استفاده نمود، تا حس ایمنی بیشتری به افراد انتقال یابد.

  • شیشه نشکن برای کف، مقاومت بالایی دارد و در صورتی که حادثه‌ای باعث شکستن این شیشه شود به دلیل ساختار موجود در آن آسیبی را ایجاد نخواهد کرد.
کف شیشه ای
کف شیشه ای

کف پله شیشه ای 

پله به عنوان یکی از اجزای مهم ساختار ساختمان، موجب می شود تا طبقات به یکدیگر متصل شده و راه ارتباطی ایجاد گردد. برای ساختن پله از گذشته تا کنون از مواد و متریال های مختلفی استفاده می شده از جمله، سنگ، آجر، چوب. امروزه یکی از جذاب ترین نوع پله ساخته شده در ساختمان ها کف پله شیشه ای می باشد. شیشه می تواند موجب یک تفاوت زیبا در داخل منازل شود و یک تجریه عجیب و متفاوت را در حین راه رفتن بروی کف پله شیشه ای در افراد ایجاد نماید. 

اما مهم ترین مسئله در ساخت کف پله شیشه ای استفاده از شیشه نشکن و مقاوم می باشد تا این آسودگی خیال را در افراد به وجود آورد که هیچ آسیبی در حین راه رفتن و گذر از پله برای آنها به وجود نمی آورد. در ساخت کف پله شیشه ای چند لایه شیشه نشکن و مقاوم بر روی یک دیگر قرار می گیرد و با ارتفاع مجاز پله شیشه ای را می سازند. 

 

شیشه نشکن برای کف پله

شیشه نشکن را می توان برای انوع کف ها مورد استفاده قرارداد. زیبایی و منحصر به فرد بودن شیشه موجب می شود که این نوع طراحی با شیشه برای محیط یک ایده جذاب و همه گیر تبدیل شود. زیرا استفاده کردن شیشه نشکن برای کف پله علاوه بر زیبایی که ایجاد می کند موجب می شود تا در حین راه رفتن روی شیشه حس متفاوتی در افراد ایجاد گردد. 

در مورد انواع شیشه نشکن برای کف پله می توان شیشه سکوریت و شیشه لمینت را معرفی کرد که هر کدام از این شیشه ها دارای مقاومت خاص می باشند که می توانند فشار و ضربه را تحمل نمایند. مقاومت شیشه برای کف به اندازه ای می باشد که در صورت راه رفتن و ایستادن بر روی سطح شیشه به هیچ وجه آسیبی به شیشه وارد نمی شود.

انواع شیشه نشکن برای کف پله:

  • شیشه رنگی
  • شیشه طرح دار
  • شیشه سندبلاست 

شیشه متریالی می باشد که به دلیل شفافیت و ظاهری که دارد این حس را القا می نماید که در صورت حرکت بر روی آن امکان شکسن وجود دارد اما باید گفت که این ترس و حس روانی که به وجود می آید افراد را بیشتر ترغیب می کند که از پله شیشه ای استفاده نمایند. استفاده از شیشه نشکن برای کف پله یک دکوراسیون متفاوت و خاص را در فضا ایجاد می کند همین موجب زیباتر شدن و جلوه بیشتر شیشه در فضا می باشد.
 

کف شیشه ای
کف شیشه ای

قیمت شیشه برای کف ساختمان

شیشه نشکن دارای مقاومت بسیاری در برابر شکستن و تحمل فشار و ضربه دارد به همین دلیل می توان از شیشه لمینت برای کف استفاده نمود. هر چقدر که ضخامت شیشه نشکن بالاتر باشد مقاومت شیشه نیز به همان میزان افزایش پیدا می کند.

  • میزان ضخامت و لایه های استفاده شده شیشه برای کف علاوه بر متراژ شیشه که استفاده می شود در تعیین قیمت شیشه نشکن تاثیر زیادی می گذارد. می توانید برای تعیین کردن متراژ پروژه مورد نظر خود با کارشناسان فروش رامادُر در تماس باشید تا با محاسبه و برآورد دقیق پروژه شما برای نصب کف پله شیشه ای شما را راهنمایی و قیمت دقیق را متناسب با متراژ پروژتان در اختیار شما عزیزان قرار دهند.
  • اجرای شیشه برای کف باید با ظرافت و دقت لازم انجام شود به همین دلیل باید گروه تکنسین نصب کاملا وارد و متخصص این کار را نصب نمایند، زیرا در صورت نصب نادرست و بی دقتی احتمال آسیب دیدن به کف پله شیشه ای و در نتیجه آسیب به افراد استفاده کننده بسیار زیاد می باشد. شیشه های نشکن قبل از تولید باید برش زده شوند به همین دلیل در اجرای شیشه برای کف باید قبل از تولید و نصب ابعاد و اندازه های شیشه با دقت تعیین شود تا بر اساس همان ابعاد شیشه تولید گردد.


رامادُر تاکنون پروژه های بسیاری در زمینه های متفاوت از قبیل انواع پروژه های مرتبط با شیشه را به مرحله اجرا در آورده و به عنوان یک برند مطرح در این زمینه در کشور شناخته می شود. مطرح شدن را می توان در کیفیت بالا محصولات علی الخصوص شیشه ای تولید شده توسط رامادُر یافت، علاوه بر کیفیت محصولات رامادُر چندین گروه متخصص تکنسین نصب را دارد که همگی بر کار خود وارد بوده و پروژه ها را با کیفیت بالا و دقت لازم، اجرا و نصب می نمایند. 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟