برش شیشه سکوریت

دسته بندی ها: شیشه سکوریت | بزرگترین تولید کننده انواع شیشه میرال در ایران ، مقالات

برش شیشه سکوریت

 

در این صفحه از برش شیشه سکوریت با موارد زیر آشنا می شوید:

 

شیشه سالهاست که در صنعت معماری به عنوان یکی از متریال های اصلی انتخاب می شود ولی به علت خاصیت شکنندگی که دارد کاربرد آن با محدودیت های بسیار زیادی مواجه است. به همین دلیل معماران شیشه را نمی توانستند در هر فضایی و با هر ابعادی به کار ببرند و استفاده از آن معمولا مختص به پنجره ها و نورگیرها بود. تا  این که انقلاب عظیمی در ساخت شیشه ها به وجود آمد و شیشه هایی طراحی شدند که در ظاهر همانند شیشه های معمولی بودند ولی خاصیت شکنندگی از آنها حذف شده بود. بدین ترتیب شیشه های سکوریت توانستند به سرعت جایگاه خود را در معماری پیدا کنند.  

شیشه سکوریت از آن دسته محصولاتی است که تحول عظیمی را در صنعت شیشه به وجود آورد. این شیشه تمامی خواص و ویژگی های شیشه را داراست ولی یک تفاوت اصلی با سایر شیشه ها دارد. شیشه سکوریت نوعی شیشه نشکن است. 
شیشه سکوریت با عملیات حرارتی بر روی شیشه‌های معمولی تولید می‌شوند. برای برش شیشه سکوریت قبل از هرگونه فرآیندی شیشه‌ها به ابعاد مناسب بریده می‌شوند و سپس فرایند سکوریت انجام می‌شود.
برش شیشه سکوریت برای این است که فرآیند سکوریت انجام هرگونه عملیاتی همچون برش دادن، سوراخ کردن و سندبلاست کردن را غیرممکن می‌سازد. پس ‌از این که برش شیشه سکوریت داده شد؛ توسط سنگ دیاموند، 4 لبه آن صیقل داده می‌شود.
شیشه سکوریت همان شیشه ی معمولی است که آن را تحت دمایی در حدود 700 درجه سانتی گراد قرار می دهند. سپس این شیشه به آرامی شروع به نرم شدن می کند ولی نباید به مرحله ی ذوب شدن برسد.  پس از آن شیشه ی نرم شده را در معرض جریان هوای بسیار سرد برای مدت زمان 3 الی 10 ثانیه قرار می دهند . در نتیجه سطوح خارجی شیشه به سرعت خنک می شود و در سطوح داخلی تر با ایجاد شدن تنش های متعدد در آن بافتی مستحکم و مقاوم پیدا می شود. بدین ترتیب تمامی ویژگی های قبلی شیشه همچنان پابرجاست فقط بافت درونی این شیشه تغییر پیدا کرده و در اثر شوک حرارتی که به آن وارد شده است، بسیار مستحکم تر از قبل شده است. این شیشه ها از نظر انتقال نور، رنگ، وضوح، شفافیت، وزن، ضریب انبساط گرمایی و سایر خواص شیشه هیچ تفاوتی با شیشه های معمولی ندارند.

برش شیشه

نحوه برش شیشه سکوریت | بریدن شیشه سکوریت

نحوه برش شیشه سکوریت به این صورت است که ابتدا محلی را که قرار است شیشه سکوریت برای آن نصب شود به درستی و با دقت بسیار بالایی اندازه گیری می کنند. سپس کارخانه ی برش شیشه سکوریت مطابق با این اندازه ها با دقت بسیار بالایی تولید می شود. اگر کوچکترین خطایی در اندازه گیری شیشه سکوریت رخ دهد در هنگام نصب و اجرا، به هیچ عنوان شیشه ی ساخته شده قابل تغییر سایز نیست و باید شیشه ی جدیدی از نو ساخته بشود به همین دلیل دقت اندازه گیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 
بریدن شیشه سکوریت را باید قبل از عملیات مقاوم‌سازی برش داد. بعد از فرایند حرارتی دیگر امکان برش شیشه سکوریت وجود ندارد. به همین دلیل برای نصب شیشه سکویت باید ابتدا اندازه محل مورد نظر به کارخانه ارسال شود و شیشه خام برش داده شده به شیشه سکوریت تبدیل شود. شیشه سکوریت طی مراحلی تولید می شود که بهترین زمان برای برش شیشه سکوریت، در مرحله تولید و قبل از قراردادن آن در کوره برای مرحله نهایی است. این امر احتمال شکسته شدن شیشه سکوریت را به حداقل می رساند و مهم ترین مسئله در تولید شیشه سکوریت نحوه بریدن شیشه سکوریت و زمان برش شیشه سکوریت می باشد.

برش شیشه سکوریت

  • شیشه سکوریت درجه حرارت بالا و مقاومت بالایی را تحمل می کند به نسبت سایر شیشه های معمولی.
  • بریدن شیشه سکوریت به صورت نقشه هایی از برش های ساده، منحنی و پیچیده که از کامپیوتر برای طراحی استفاده می شود.

در نحوه برش شیشه سکوریت ابتدا باید اندازه شیشه را داشته باشیم، سپس با ایجاد خط بر روی شیشه توسط الماس های متناسب شیشه اقدام به برش می کنیم. پس از انجام یک برش درست و مناسب، نوبت به مرحله ی جدا کردن شیشه است که یکی از ساده ترین روش های جدا کردن شیشه سکوریت در صورت کوچک بودن ابعاد، با دست است.

برش شیشه سکوریت

در برش سه چیز اهمیت بسیاری دارد:

  • کیفیت برش شیشه سکوریت
  • نحوه بریدن شیشه سکوریت
  • مقدار شیشه ای که در هر بار از بین می رود و تا حد امکان باید بسیار کم باشد.

برش شیشه سکوریت

طریقه برش شیشه سکوریت

اگر نیاز به بریدن شیشه سکوریت به هر نوعی، سوراخ دار یا زاویه ای باشد در مرحله ای که شیشه خام است بر روی آن ایجاد می گردد. پس از این که تمامی تغییرات، برش ها، سوراخ ها و زوایای مورد نظر بر روی شیشه ی خام ایجاد شد، شیشه را تحت حرارت قرار می دهند تا فرایند سکوریت شدن آن آغاز شود. 
شیشه سکوریت پس از این که فرایند تولیدش به اتمام رسید به هیچ وجه قابل برش نیست. ایجاد کوچکترین سوراخ یا برشی در سطح آن می تواند به کل شیشه آسیب برساند و شیشه دچار شکستگی شود. همان‌طور که عرض کردیم برش شیشه سکوریت امکان‌پذیر نیست و شیشه سکوریت شده بسیار حساس می‌باشد، اما در صورتی که خطای اندازه‌گیری و برش شیشه 2 الی 3 میلی‌متر بیشتر از ابعاد واقعی باشد می‌توانیم با روش دیاموند کردن شیشه را مقداری کوچک کنیم، این روش هم هزینه‌بر است اما هزینه آن نسبت به تولید دوباره شیشه بسیار کمتر می‌باشد. در واقع لبه‌های شیشه از هر طرف مقداری با دستگاه برش می‌خورد. اما این روش فقط در خطاهای کم جوابگو می‌باشد.

  • فرایند بریدن شیشه سکوریت قبل از عمل سکوریت کردن روی شیشه انجام می‌شود.
  • بعد از بریدن شیشه سکوریت لبه‌های شیشه جهت ایمنی بیشتر دیاموند می‌شود.

هدف از این مقاله پاسخ به این سوال مهم است که آیا شیشه سکوریت برش می خورد یا خیر. جهت اطلاع از طریقه  برش شیشه سکوریت توضیحات را تا انتها مطالعه بفرمایید.

برش شیشه سکوریت

دستگاه برش شیشه سکوریت

شیشه سکوریت محصولی حساس و نسبتاً گران است. از طرفی این محصول امروزه جایگاه بسیار مهمی در صنعت معماری پیدا کرده است. طراحان و معماران با ترکیب این شیشه و سایر متریال ها با فضا و نماهای منحصر به فرد و تحسین برانگیزی را خلق می کنند. پس انتخاب یک نام پرآوازه و مطمئن در این زمینه برای آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که دستگاه برش شیشه سکوریت موجود در کارخانه رامادُر از مکانیزه ترین و جدید ترین دستگاهای برش می باشد که شیشه ای با کیفیت را برش زده و به مرحله تولید می رساند. 
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارشات خود می توانید با تلفن های مجموعه تماس حاصل نمایید. همکاران ما صمیمانه پاسخگوی شما خواهند بود.
دستگاه برش شیشه سکوریت رامادُر زیر نظر مجرب ترین و حرفه ای ترین تکنسین ها و متخصصان صنعت شیشه طراحی و تولید می شود و تمامی مراحل بازبینی با دقت تمام انجام می گیرد.
از نظر ما یک محصول حرفه ای زمانی به وجود می آید که برای طراحی و تولید هر مرحله از آن دقت بالایی در نظر گرفته شود و به تمامی ابعاد کار از نظر زیبایی، کیفیت و ایمنی توجه کامل شود. 

برش شیشه سکوریت

برش شیشه سکوریت در اشکال سفارشی

حتما برایتان این سوال پیش امده که آیا شیشه سکوریت برش می خورد جهت پاسخ به مساله طریقه برش شیشه سکوریت این بند را با دقت مطالعه نمایید. تمامی شیشه ها برای این که در مرحله ی اجرا به درستی نصب شوند نیاز به برش دارند. اما شیشه ی سکوریت به هیچ وجه قابل برش نیست. اگر هرگونه برش یا خراشی بر روی سطوح مختلف و لبه های شیشه سکوریت ایجاد شود تمامی شیشه به یکباره دچار ترک و شکستگی می شود و ناگهان فرو می ریزد. بنابراین نحوه برش شیشه سکوریت در زمانی که شیشه خام است باید به طور تمام و کمال به انجام برسد.

برش شیشه سکوریت
جهت برش شیشه سکوریت در اشکال سفارشی از دستگاه مخصوصی تحت عنوان دستگاه برش شیشه سکوریت CNC استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها بسیار پیشرفته هستند و می‌توانند شکل‌های هندسی متنوعی را طبق خواسته مشتری ارائه دهند. این اشکال می‌توانند دایره، منحنی، خطوط زاویه‌دار و حتی انواع لوگوهای تجاری و پیشرفته را به‌راحتی برش داده و ارائه دهند. نحوه درآوردن اشکال روی شیشه به این صورت است که ابتدا طرح اولیه در نرم‌افزار اتوکد با دقت بسیار بالا طراحی می‌شود و سپس توسط دستگاه برش شیشه سکوریت به‌راحتی آماده می‌گردد.

 برش شیشه سکوریت

ابزار برش شیشه سکوریت

طریقه برش شیشه سکوریت، زمانی که شیشه هنوز تحت فرایند حرارتی قرار نگرفته و هنوز شیشه ی ساده است ابزار برش شیشه سکوریت به دو صورت  دستگاه و دستی صورت می گیرد اما در گروه صنعتی رامادُر تمامی برش ها و سوراخ ها به وسیله ی دستگاه های تمام اتوماتیک صورت می گیرند و دست و ابزارهای انسانی هیچ گونه دخالتی در برش آن ندارند . بدین ترتیب هم برش ها دقیق تر است و هم اندازه ها و زوایا مطابق اندازه ی اصلی ایجاد می شوند . 
بنابراین اندازه گیری دقیق زوایا و اندازه های محل نصب شیشه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . چون شیشه ی سکوریتی که قرار است در محل مورد نظر نصب شود مطابق این اندازه ها طراحی و ساخته می شود و کوچکترین خطایی در اندازه گیری ها می تواند شیشه ی سکوریت ساخته شده را غیر قابل مصرف کند و در نتیجه باید شیشه ی جدیدی از نو ساخته شود .

برش شیشه سکوریت
شیشه های سکوریت به صورت از قبل آماده وجود ندارند و برای این که قابل نصب و اجرا شوند باید آن را از قبل سفارش داد تا مطابق ابعاد و اندازه های مورد نظر در کارخانه طراحی و ساخته شوند.

شیشه سکوریت در اثر فرایند حرارتی که متحمل می شود تا حدود 4 الی 5 برابر نسبت به شیشه های معمولی مقاوم تر است. این مقاومت هم از نظر ضربه مطرح است و هم از نظر مقاومت حرارتی. این شیشه ها به راحتی با هر ضربه ای نمی شکنند و در برابر افزایش دما در مواقع آتش سوزی مقاومت نسبی خوبی دارند.
مجموعه ی رامادُر یکی از اولین و مطرح ترین برند های ایرانی فعال در صنعت شیشه  است. این جایگاه با سالها دانش و تجربه به دست آمده و حاصل تلاش تیمی بوده که از میان برترین و توانمند ترین متخصصان ایرانی انتخاب شده اند تا محصولی برای شما آماده گردد که در خور شما و اطمینان شماست. زیبایی، کیفیت و ایمنی محصولات مجموعه ی رامادر پاسخیست شایسته برای قدردانی از انتخاب شما که از میان ده ها نام ما را برگزیده اید . 

برش شیشه سکوریت

آیا این نوشته را دوست داشتید؟