نصب چشمی کرکره برقی | نصب چشمی درب پارکینگ

دسته بندی ها: چه عواملی در "قیمت کرکره برقی" تاثیرگذار هستند؟ | اجرای انواع "کرکره اتوماتیک"و"کرکره پارکینگ" ، مقالات

چشمی کرکره برقی

 

در این صفحه از چشمی کرکره برقی با موارد زیر آشنا شوید:

 

 

کرکره برقی به ‌وسیله یک موتور و انرژی الکتریکی کار می‌کند. موتور کوچکی در کرکره برقی تعبیه می‌شود که به‌وسیله انرژی تولیدی در آن و با استفاده از ریموت کنترل درب کرکره برقی باز و بسته می‌شود. منبع تغذیه موتور کرکره برقی می‌تواند نیروی برق شهری یا انرژی تجدیدپذیر خورشیدی باشد. با نصب چشمی کرکره برقی می‌توان توسط ریموت کنترل و پانلی که در داخل کرکره قرار داده می‌شود از راه دور باز و بسته شدن آن را کنترل کرد.
مزایای مهم کرکره برقی عبارتند از:

  • با نصب چشمی کرکره برقی می‌توان به‌عنوان امنیت شخص یا خودرو اشاره کرد.
  • نصب چشمی کرکره برقی در مکان‌های مختلفی از قبیل درب پارکینگ ساختمان‌ها، مراکز تجاری، صنعتی، مغازه‌ها و.... برای جلوگیری از ورود افراد استفاده می‌شود.
  • نصب چشمی کرکره برقی را به تکسنین های ماهر بسپارید چرا که نصب درست آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

چشمی کرکره برقی

نصب چشمی درب پارکینگ

نصب چشمی درب پارکینگ به این صورت که هنگام عبور افراد، خودرو یا هر جسم دیگری سنسورهای چشمی درب پارکینگ هنگام تشخیص جسمی در زمانی که درب در حال حرکت به سمت بسته شدن است سرعت آن کاهش پیدا می‌کند، درب از حرکت می‌ایستد و یا در صورت نیاز تا آخر باز می‌شود. در این حالات کرکره به فرد یا هر جسم دیگری که در زیر کرکره قرار دارد برخورد نکرده و موجب ایجاد خطر نمی‌شود. بنابراین توضیحاتی که درباره انواع فتوسل های چشمی داده‌ شده می‌توان بر اساس نیاز و متناسب با کارایی و محل نصب یکی از چشمی‌ها را انتخاب و برای نصب چشمی درب پارکینگ استفاده نمود.

  • اگر تمایل به نصب چشمی درب پارکینگ دارید رامادُر می‌تواند نیاز شما را از هر لحاظ تأمین نماید.
  • برای اطلاع از شرایط نصب چشمی درب پارکینگ و تخفیفات ویژه با رامادر در ارتباط باشید.
  • در صورتی که خاستار تعویض و یا نصب چشمی درب پارکینگ خود هستید حتما محصول با کیفیت و دارای گارانتی را انتخاب نمایید که به مشکل نخورید.

چشمی کرکره برقی

نصب چشمی درب اتوماتیک

چشمی درب اتوماتیک به‌عنوان ابزاری است که کنار درب‌های اتوماتیک نصب می‌شود. در صورتنصب چشمی درب اتوماتیک زمانی که چشمی رو به روی‌هم قرار می‌گیرند یک خط مادون‌قرمز که با چشم قابل دید نیست جلوی درب خودکار ایجاد می‌کند. از مشکلاتی که در صورت خرابی چشمی درب اتوماتیک می‌افتد می‌توان به بازماندن درب اشاره کرد به صورتی که وقتی شما ریموت را می‌زنید درب اتوماتیک شما با شده و دیگر بسته نمی‌شود در این صورت باید فتوسل ها چک شود.

  • نصب چشمی درب اتوماتیک در بالای درب اتوماتیک در ارتفاع 70 سانتیمتری از زمین انجام می‌شود.
  • هنگام نصب چشمی درب اتوماتیک باید دقت به ارتباط مادون‌قرمز دو طرف از درب باشد.

چشمی کرکره برقی

کرکره برقی فروشگاه

در گذشته درب اغلب مغازه ها و فروشگاه ها به صورت دستی باز و بسته می شد و اغلب از کرکره دستی استفاده می کردند.با گذشت زمان این نوع درها به دلیل امنیت کم و سختی در استفاده از آن منسوخ شد و جای خود را به کرکره برقی داند که از نظر امنیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد که این امر موجب آسوده خاطر شده صاحبان فروشگاه و مغازه ها از بابت اجناس خود شده.

 

کرکره اتوماتیک پنجره

کرکره برقی پنجره برای پنجره منازل یا ادارات یا درب های کوچک نفر رو برای بالا بردن امنیت می توان استفاده کرد. که این امر خود می تواند در ایجاد آرامش و کاهش سرو صدا در منازل کمک شایانی نماید. به راحتی می توان کرکره برقی را باز و بسته کرد و در صورت نیاز از فضای پشت پنجره استفاده کرد. کرکره برقی پنجره می تواند عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی سرمایشی و گرمایشی در فصل تابستان و زمستان از داخل منازل به بیرون باشد. می توان رنگ تیغه کرکره ها را متناسب با نمای ساختمان انتخاب کرد تا هارمونی و زیبایی نما را افزایش دهد.

چشمی کرکره برقی

چشمی درب های الکتریکی

نحوه کار چشمی به این صورت است که هنگام بسته بودن درب یا کرکره خطی مقابل درب، توسط سنسور مادون قرمز ایجاد می شود که قابل مشاهده نیست. هنگامی که مانع یا جسمی مقابل آن قرار می گیرد، موجب قطع ارتباط فرستنده و گیرنده می شود به طور خودکار درب باز می شود. ساختار و عملکرد همه چشمی ها در درب یا کرکره ها شبیه به هم هستند. همه آنها دارای فرستنده و گیرنده های مادون قرمز هستند، هنگامی که ارتباط فرستنده و گیرنده در زمان قرار گیری اجسام در بین آن و تشخیص جسم قطع شود از حالت بسته به حالت باز تغییر می کند. که این باز و بسته شدن سریع موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. تضمین ایمنی و امنیت و ایجاد سرعت در رفت و آمد از مزایای استفاده از چشمی در درب اتوماتیک می باشد. چشمی در مقابل درب های کنترلی برقی نصب می شود.


انواع چشمی های ایمنی

  • فتوسل معمولی: در این چشمی ها فرستنده بر روی دیوار قرار می گیرد و گیرنده در مقابل آن. طول برد معمولا 15 متر می باشد. چشمی معمولی، در درب اتوماتیک و راه بندها استفاده می شود. ارتفاع قرار گیری فرستنده و گیرنده بین 60-70 سانتی متری سطح زمین می باشد.
  • فتوسل با برد بلند: نصب و استفاده از فتوسل برد بلند همانند مدل معمولی فتوسل می باشد و تفاوت عمده آنها طول برد بلندی است که تا برد 35 متری مورد استفاده قرار می گیرد و برای چشمی درب اتوماتیک یا کرکره برقی که عرض زیادی دارند مناسب می باشد.
  • فتوسل گردان از نظر عملکرد و نحوه نصب مانند فتوسل معمولی است. در این فتوسل گیرنده و فرستنده هر دو روی یک پایه در حال چرخش نصب می شود تا زاویه دید و قرارگیری سنسورهای فرستنده و گیرنده چشمی به صورت دقیق تنظیم می شوند تا در یک خط قرار بگیرند که تشخیص اجسام به راحتی صورت پذیرد.

در این چشمی ها سیم کشی برای فرستنده و گیرنده مادون قرمز انجام نمی شود و انرژی تشخیص آن از طریق باتری که داخل آن قرار دارد تامین می شود و در اختیار سیستم تشخیص چشمی قرار می گیرد. توصیه می شود این فتوسل ها در محل هایی که امکان سیم کشی وجود ندارد نصب شود.
در نصب این فتوسل ها به صورتی است که هر دو سیستم گیرنده و فرستنده بر روی دیوار نصب و در مقابل آنها آینه ای نصب می شود تا با انعکاس نور فرستنده گیرنده آن را دریافت و به این صورت ارتباط بین آنها برقرار است که موجب تشخیص اجسام می شود. یکی از سختی های این کار هم راستا کردن فرستنده و گیرنده و کوتاه بودن برد آن نسبت به سایر چشمی های موجود است.

آیا این نوشته را دوست داشتید؟