شیشه ساختمان | کاربرد استفاده از شیشه نشکن در صنعت ساختمان

دسته بندی ها: شیشه سکوریت | بزرگترین تولید کننده انواع شیشه میرال در ایران ، مقالات
شیشه ساختمان
شیشه ساختمان

 

در این صفحه از شیشه ساختمان با موارد زیر آشنا شوید:

 

ساختمان ها بناهایی هستند که به عنوان یک سازه پایه گذاری می شوند. ساختمان ها دارای دو بخش داخلی و بیرونی تقسیم می شوند. بر اساس مصوبات شورای عالی ساختمانی، وقتی تعداد طبقات ساختمان بیشتر از شش طبقه باشد به عنوان ساختمان های بلند مرتبه نام گذاری می شوند که همین امر قوانین ساخت و ساز ساختمان ها را تعیین می کند که با چه مصالح و قوانینی ساخته شود. از گذشته تاکنون ساختمان ها را با مصالح و مواد گوناگونی می ساختند، امروزه سازه های ساختمانی از مصالح جذابی مانند شیشه استفاده می شود.

شیشه یک ماده شکننده است که برای مصارف ساختمانی در موارد مختلفی کاربرد دارد. بیشترین نوع تولید شیشه به صورت تخت می باشد که کاربرد اصلی آن برای ساختمان است. در این بخش می خواهیم شما را با انواع شیشه ساختمانی و کاربردی که در ساختمان دارد آشنا نماییم.

 

شیشه ساختمان 

شیشه از متریال های شکننده ای است که طی فرآیند ذوب شدگی ساخته می شود. در این فرآیند، شن و ماسه با آهک، سودا و برخی مواد افزودنی دیگر مخلوط شده و سپس به سرعت سرد می شود. در هنگام تولید و انتخاب شیشه نکاتی را باید در نظر داشته باشید که در ادامه به معرفی و توضیح هریک می پردازیم.

از خواص شیشه می توان به مواردی مانند:

  • شفافیت
  • مقاومت و سختی
  • انتقال گرمایی پایین

شفافیت شیشه، اصلی ترین ویژگی است. از طریق این قابلیت، امکان مشاهده بیرون ساختمان و درون ساختمان فراهم می شود. شیشه ها می توانند به صورتی طراحی شوند که از یک طرف یا از هر دو طرف دسترسی به مکان را فراهم سازند. 

شیشه ساختمان
شیشه ساختمان

شیشه کاربرد زیادی در زمینهٔ ی زیبایی در هر بخش از خانه دارد و با وجود شفافیت و عبور نور از خود در محیط‌های کوچک کاربرد بالایی دارد. یکی از ویژگی‌هایی که شیشه در محیط ایجاد می‌کند تفکیک فضا از یکدیگر است و همچنین می‌تواند نور را از خود عبور دهد. ضخامت شیشه سکوریت و نوع جنس شیشه از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت روز شیشه است. هزینه شیشه‌کاری ساختمان با قیمت روز شیشه محاسبه می‌شود.

 

انواع شیشه ساختمانی

با پیشرفت صنعت شیشه سازی امروزه انواع مختلفی از شیشه را می توان تولید و در دسترس افراد قرار داد که هر کدام از شیشه های تولید شده بنا به خاصیت و ویژگی هایی که دارند مناسب برای قسمت خاصی از ساختمان می باشند. پرکاربرد ترین و بهترین شیشه مورد استفاده در ساختمان، شیشه سکوریت می باشد که طی فرایند و شرایط خاصی تولید می گردد. شیشه ساختمانی تنوع زیادی دارد که در مقالات جدا هرکدام به تفضیل مورد بررسی قرار داده ایم به همین منظور فقط به معرفی انواع شیشه ساختمانی می پردازیم:

  1. شیشه شیت
  2. شیشه فلوت (شناور)
  3. شیشه نشکن
  4. شیشه لمینت
  5. شیشه کریستال
  6. شیشه رنگی
  7. شیشه رفلکس
  8. شیشه دوجداره
شیشه ساختمان
شیشه سکوریت

شیشه شیت

شیشه شيت به روش نورد توليد می‌شود. عمليات نورد (عبور مواد مذاب از مخزن کوره بر روی لبه نسوز و بین غلطک‌ها) مي‌باشد. شیشه شیت از ترکیب ماسه سنگ کوارتز، ماسه سیلیس، شن، فسیل پتاسیم، خاکستر سودا و همچنین دیگر مواد خام به دست می آید. این مواد در کوره هایی با درجه حرارت بالا ذوب می شوند و در نهایت بعد از خروج از کوره با طول و عرضی متفاوت بر روی ریل های متحرک قرار می گیرند و تبدیل به شیشه شیت یا شیشه معمولی می شوند.

  • شیشه شیت کیفیت مطلوبی ندارد.
  • درون شیشه شیت حباب های ریزی وجود دارد و سطح آن هم موج دار است. اگر در مقابل شیشه شیت بایستید، تصویر شما نامنظم و بی کیفیت خواهد بود.
  • شیشه شیت هم مانند شیشه های فلوت در زمره شیشه های خام قرار می گیرند.

 

شیشه فلوت (شناور)

شیشه فلوت، شیشه ای کاملا صاف و بدون موج است. این شیشه پس از خارج شدن از کوره برای صاف شدن، مسطح شدن و ضخامت پیدا کردن درون حوضچه ای از قلع شناور می‌شود و شیشه‌ای نازک و نرم را ایجاد می‌کند. 

  • یکی از پر مصرف ترین شیشه ها در ساختمان سازی، شیشه های تخت فلوت است. 
  • ضخامت این گونه شیشه ها متفاوت بوده و از ۲ میلی متر تا ۲۰ میلی متر متغیر می باشد. به صورت متداول در ضخامت های 4 تا 10 میلی متر در ساختمان ها استفاده می شود.
  • وزن شیشه فلوت نیز متغیر بوده و از ۶ تا ۳۶ کیلوگرم می باشد.
  • شیشه فلوت کم هزینه و بی رنگ است.
  • برای پنجره‌های باکیفیت، درب های شیشه‌ای و پانل‌های ساختمانی کاربرد دارد. 
شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

شیشه نشکن

شیشه سکوریت، شیشه ای است که به‌عنوان شیشه نشکن شناخته می‌شود و نمی‌توان آن را برش داد. برش تنها بعد از روند خنک کنندگی شیشه، در اندازه دلخواه انجام می‌شود. 

  • این شیشه ها نسبت به دیگر شیشه ها مقاومت 3 تا 5 برابری بیشتر در برابر ضربه و شوک حرارتی دارند. 
  • شیشه سکوریت در صورت شکستن به قطعات ریز مکعبی تقسیم می شود که آسیب رسان نیستند. 

از این شیشه در خودروسازی، ورودی ساختمان‌ها، لوازم خانگی، شیشه حمام، شیشه فروشگاه ها و موارد دیگر استفاده می‌شود. 

 

شیشه لمینت

شیشه لمینت، محصولی فوق العاده قوی است که با اتصال حداقل دو شیشه در اطراف یک لایه داخلی PVB ایجاد می‌شود. اگر به شیشه‌ای احتیاج دارید که دارای ایمنی و امنیت بالا باشد، شیشه لمینت بهترین انتخاب است.

  • مقاوم در برابر شکستگی
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • مقاوم در برابر عبور اشعه ماوراءبنفش
  • قابلیت ضربه پذیری 7 برابری نسبت به شیشه معمولی
  • مقاوم در برابر تغییرات حرارتی تا ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد

 

شیشه دوجداره

یکی از مهمترین انواع شیشه ساختمانی، شیشه دوجداره و یا چند جداره می باشد. شیشه دوجداره از کنار هم قرار گرفتن دو قطعه شیشه و ایجاد فضای خلاء و یا هوای خنثی بین این دو شیشه ساخته می شوند. با توجه به کاربری و محل استفاده از شیشه دوجداره، می توان از ترکیب انواع شیشه ها برای دوجداره کردن استفاده کرد. شیشه های دوجداره از رایج ترین انواع شیشه است که در طراحی نما از آن استفاده می شود. بسته به نوع شرایط محیطی شما می توانید از شیشه های دوجداره برای صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها استفاده کنید. 

  • شیشه دوجداره، مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ سر و صدا و همچنین حرارت دارد. 
  • شیشه دوجداره عایق مناسب حرارت و صوت است.
شیشه ساختمان
شیشه ساختمان

شیشه رفلکس

شیشه های رفلکس با اضافه شدن انواع خاصی از آلیاژها در دماهای خاص ساخته می شوند. بر خلاف شیشه های معمولی که در کوره های معمولی به دمای بالا می رسند، برای تولید شیشه های رفلکس آن ها را وارد کوره های خاصی می کنند و بعد از خارج شدن از کوره به سرعت دمای آن را پایین می آورند. اگر سرما به اندازه کافی و سریع نباشد استحکام لازم انجام نمی پذیرد.

  • با توجه به اینکه در طول روز از نور خورشید استفاده می کنیم، این نوع شیشه ها حریم خصوصی را بهتر حفظ می کند.
  • ايجاد ظاهر زيبا برای ساختمان را می‌توان دومين خصوصيت شیشه‌های رفلكس برشمرد، با توجه به اين كه رنگ‌بندی متنوعی دارد.
  • كاستن از ميزان گرمای ورودی به فضای داخلی ساختمان‌ها در تابستان است.
  • شیشه‌های رفلكس ميزان ورود اشعه راديواكتيو و حرارت را كاهش می‌دهد.


 

شیشه رنگی

شیشه رنگی یا شیشه لاکوبل نوعی از شیشه رنگی است که قابلیت سکوریت شدن یا انتقال به کوره سکوریت جهت نشکن شدن را داراست که می بایست در دمای 600 درجه در کوره سکوریت نشکن، ضد حرارت و ضربه می گردد.
شیشه رنگی از طریق دو روش کلی تولید می شود. 

  • در روش اول با استفاده از اضافه کردن یا کم کردن استفاده از برخی مواد شیمیایی در اولین مراحل ساخت شیشه، شیشه رنگی تولید می کنند.
  • در روش دوم ساخت شیشه های رنگی، شیشه سفید بدون رنگ را در شیشه ذوب شده رنگی قرار می دهند به صورتی که دو طرف آن رنگی شود.

این شیشه ها بیشتر در نمایشگاه ها، آزمایشگاه ها، ویترین مغازه ها و ساختمان ها استفاده می شوند. شیشه های رنگی در مقایسه با شیشه های معمولی، بخش زیادی از نور را جذب کرده و بخش کمتری را عبور می دهند.

شیشه ساختمان
شیشه ساختمان

شیشه مسلح

شیشه مسلح را با افزودن توری فلزی بین شیشه تولید می کنند که در هر جایی که خطر شکستن و ریختن شیشه وجود دارد کاربردی باشد مانند در ورودی، آسانسور ها، موتورخانه ها و کارگاه ها.
 

قیمت شیشه ساختمان

می توانید برای دریافت قیمت های دقیق و کاملا به روز شیشه در ساختمان با کارشناسان فروش رامادُر در تماس باشید تا علاوه بر قیمت ها سوالات شما در زمینه شیشه را پاسخ گو باشند و راهنمایی های لازم را ارائه نمایند. برای به دست آوردن قیمت شیشه باید ابعاد مورد نظر را با قیمت روز شیشه در محاسبه کنید. مدت‌ زمان اجرای قرارداد با هر خریدار با قیمت روز شیشه ساختمانی محاسبه می‌گردد. 

قیمت انواع شیشه ساختمانی را با توجه به نوسانات موجود در بازار و لحظه ای بودن قیمت ها نمی توان به طور دقیق اعلام کرد. اما شرکت رامادُر با توجه به اینکه خط تولید شیشه در زمینه انواع شیشه ساختمانی است خوشبختانه و تا جای ممکن قیمت شیشه را با نازل ترین قیمت آن به دست مشتری می رساند.

شیشه سکوریت
شیشه سکوریت
کاربرد شیشه در ساختمان

شیشه یکی از مصالح مهم ساختمان است که نوع سکوریت و لمینت آن از مصرف بیشتری برخوردار می باشد. به همین دلیل اغلب افراد و سازندگان به دنبال اطلاع از قیمت روز شیشه در ساختمان می باشند تا بتوانند براساس بودجه و کیفیت شیشه، ساخت بنا یا ساختمان خود را به اتمام برسانند. رامادُر ارائه دهنده انواع شیشه ساختمانی می باشد که تولید شیشه توسط کارخانه رامادُر با بهترین مواد اولیه و دستگاه های کاملا مکانیزه و پیشرفته انجام می گردد که در نهایت موجب بالا بودن کیفیت شیشه تولیدی توسط رامادُر می شود. 

کاربرد انواع شیشه در ساختمان بسیار بی شمار است. مهم ترین ویژگی که شیشه دارد انعکاس، شکست، پراکندگی نور است. شیشه دارای شفافیتی است که به راحتی نور را از خود عبور و پوشش می دهد. با انتخاب یک شیشه مناسب برای ساختمان خود می توان یک فضای آرام و زیبا را ایجاد نمود که در برابر هزینه های سرمایش و گرمایش صرفه جویی بسیاری کرد. بیشترین کاربرد انواع شیشه در ساختمان به عنوان شیشه درب و پنجره می باشد.

 

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟