چاپ روی شیشه

دسته بندی ها: مقالات ، سندبلاست شیشه | انواع طرح و "قیمت شیشه سندبلاست"

  چاپ روی شیشه یکی از هنرهای بسیار ارزشمند است که در نوع خود بی نظیر است و تنوع عظیمی را در صنعت چاپ به وجود آورده است. چاپ روی شیشه دارای انواع مختلفی است که از مهمترین آنها به سندبلاست می توان اشاره نمود.

چاپ روی شیشه بسیار مقاوم بوده و در برابر آب و مواد شوینده ماندگاری بالایی دارد. می توان از رنگ های مخصوص نیز برای چاپ روی شیشه استفاده نمود. چاپ روی شیشه بسیار متنوع است و در طرح های سفارشی نیز موجود است.

قبلا با استفاده از دست چاپ روی شیشه انجام می شد. اما امروزه این عمل توسط دستگاه انجام می شود. دستگاه مورد استفاده برای چاپ روی شیشه دارای تنوع  بسیار زیادی است و با توجه به نوع چاپ روی شیشه متفاوت است.

 

چاپ روی شیشه

jhvdo]i ]h\ v,d adai

تاریخچه چاپ روی شیشه

چاپ روی شیشه به دلیل سطح غیر جاذب بودن شیشه بسیار سخت و ناممکن بود تاریخچه چاپ روی شیشه برای اولین بار در سال 1907 اختراع شد بدین صورت که چاپ به صورت مستقیم به روی سطح شیشع بوسیله تنگستن مش روی شیشه ایجاد می شد، و در سال 1930 چاپ هایی که از کاغذ به شیشه منتقل می شد توسط فردی به نام جانسون ماتوی ظهور کرد.  در سال 2007 فن آوری چاپ دیجیتال uvروی کار آمد که هماهنگ با خاصیت غیر جاذب بودن شیشه بود. 
در چاپ دیجیتال uv بدین صورت است که اشعه فرابنفش ساطع شده از دستگاه چاپ بر روی جوهر قرار می گیرد و موجب چسبیده شدن جوهر به شیشه می شود. با این روش می توان انواع رنگ ها و طرح های پیچیده را بر روی شیشه ایجاد نمود. 
با چاپ بر روی شیشه می توان بدون از بین رفتن شفافیت شیشه طرح ها و رنگ های مختلفی را روی شیشه ایجاد کرد و در مکان های مختلف و استفاده کرد. 
مسئله مهم در تاریحچه چاپ روی شیشه همواره مورد توجه بوده کیفیت بالای جوهر می باشد زیرا در صورت مرغوبیت جوهر طول عمر چاپ شیشه افزایش چشم گیری خواهد داشت. 

 

چاپ روی شیشه

حتما بخوانید:سندبلاست شیشه

]h\ v,d adai s;,vdj

چاپ روی شیشه سکوریت

گسترش علم و تکنولوژی همواره مورد توجه بوده به طوری که در موارد مختلف زندگی بشر تاثیر آن را می توان مشاهده نمود. شیشه از مواردی می باشد که در ایجاد آسایش زندگی بشر دخیل بوده و با گذشت زمان و مدت زمان زیادی دچار تحول عظیم در تولید و ساخت انواع شیشه ها شده که خاصیت مهم و اصلی شیشه که شکنندگی آن می باشد را تحت تاثیر قرار داده به طوری که با ایجاد تغییراتی در فرایند ساخت و ترکیبات اولیه آن موفق به ساخت شیشه های مقاوم و نشکن شده اند که همچنان شفافیت خود را حفظ نموده اند این شیشه ها به شیشه سکوریت شناخته می شوند. 
از خاصیت دیگری که شیشه سکوریت دارد قابلیت چاپ بر روی آن می باشد که آن را به یک شیشه جذاب می نماید، مقاومت بالا در برابر شکستن، شفافیت بالا به همراه قابلیت انجام چاپ انواع طرح ها بر روی شیشه از جمله ویژگی می باشد که موجب محبوبیت و استفاده وسیع از چاپ روی شیشه سکوریتمی باشد.  
استفاده از چاپ روی شیشه سکوریت موجب زیبا تر شدن شیشه و در نتیجه فضایی می باشد که شیشه سکوریت در آن نصب می گردد. 

 

چاپ روی شیشه سکوریت

 

nsj'hi ]h\ v,d adai

دستگاه چاپ روی شیشه 

چاپ روی شیشه دستگاههای مختلفی دارد که می توان به durst ساخت کشور اتریش و tecglass ساخت کشور انگلیس اشاره کرد برخی دستگاهای دیگر نیز در بازار موجود می باشد ولی پرکاربرد ترین دستگاه چاپ روی شیشه را می توان دستگاه durst اتریش نام برد. مهم ترین قسمت دستگاه چاپ شیشه همانند سایر دستگاههای چاپ هد آن می باشد زیر پاشش جوهر و اندازه و نحوه ریختن جوهر توسط هد تنظیم میگردد که در نهایت موجب بدست آمد یک تصویر با کیفیت می گرد. دستگاه چاپ بر روی شیشه به صورت جوهر افشان و یا با جوهر های سرامیکی می باشد که بر روی شیشه ای تخت سکوریت و لمینیت شده قابلیت اجرا دارند. بعد از چاپ بر روی شیشه نیاز به یک شرایط و فرایندی دارد که موجب خشک شدن و ثابت شدن رنگ بر روی خود را دارد. که خشک شدن رنگ بروی شیهش با استفاده از دستگاه چاپ بر روی شیشه بوسیله خشک کن مادون قرمز به صورت یک دست می باشد. 

 

دستگاه چاپ روی شیشه

حتما بخوانید: شیشه مات

;hvfvn ]h\ v,d adai

کاربرد چاپ روی شیشه

چاپ روشیشه موجب شده تا شیشه های متنوع با رنگ های مختلف را در اختیار داشته باشیم که هم چنان شفافیت و مقاومت خود را حفظ نموده اند. استفاده از این شیشه های چاپ شده در ایجاد یک دکوراسیون جذاب و متنوع کاربرد فراوان دارد. از جمله کاربرد چاپ روی شیشهمی توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • انواع پارتیشن های شیشه ای

  • انواع حمام های شیهش ای

  • انواع بالکن شیشه ای

  • انواع در باتوماتیک شیشه ای

  • انواع ویترین های شیشه ای

  • انواع تابلو های نفیس و لابلو های لوگو

  • به عنوان شیشه ساختمان در مراکز تحریحی و تجاری

  • انواع شییشه بکار رفته در درب و پنجره ساختمانی

  • چاپ روی شیشه سکوریت

  • چاپ روی کف و سقف شیشه ای

  • انواع چاپ بصورت عکس 

  • انواع شیشه حمام 

 

چاپ شیشه

lvhpg ]h\ v,d adai

مراحل چاپ روی شیشه 

چاپ روی شیشه باید مطابق با فرایند و روش های خاصی انجام شود تا چاپ باکیفیتی را به ارمغان آورد. یکی از مراحل چاپ روی شیشه انتخاب شیشه مورد نظر می باشد که توصیه اغلب افراد باتجربه در زمینه ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی این است که بهترین شیشه باید از نوع سکوریت 10 میل باشد که مقاومت و درخشندگی خاص خود را دارد سپس باید سطح شیشه به صورت کامل بوسیله دستمال عاری از گردو غبار کاملا تمیز گردد تا تمامی لک و گرد و غبار روی شیشه رفع شود. بعد از آن می توان طرح مورد نظر که انتخاب شده را برای چاپ شدن روی شیشه آماده نمود. با استفاده از تنظیماتی که بر روی هد می توان انجام داد اندازه قطره ها و نحوه پاشش را تنظیم نمود تا طرح با کیفیت مد نظر بر روی شیشه منتقل شود. بعد از اتمام چاپ باید منتظر خشک شدن جوهر بر روی شیشه شد. امروزه با پیشرفت دستگاههای چاپ مدت زمان خشک شدن جوهر چاپ به حداقل رسیده و در زمان بسیار کمی بعد از پاشش جوهر خشک شده و می توان از شیشه استفاده نمود. با استفاده از فیکسچر جوهر  امکان استفاده از چندین لایه رنگ و ثبیت کننده رنگ می توان استفاده نمود. 

xvp ]h\ fv v,d adai

طرح چاپ بر روی شیشه 

همانطور که عنوان شد دست یابی به چاپ بروی ششه یکی از مهم ترین و جذاب ترین دست یابی های بشر در زمینه صنعت شیشه و ساختمان می باشد زیرا می توان با استفاده از این روش انواع طرح های دلخواه را بر روی شیشه چاپ نمود که با استفاده از این طرح ها یک دکوراسیون متفاوت و جذابی را در فضا بوجود آوریم. 
دستگاههای چاپ روی شیشه این امکان رابودجود آورده اند که بتوان طرح چاپ بر روی شیشه را بر اساس انتخاب و سلیقه هر شخصی احرا نمود. به صورتی که حتی می توان با چاپ کردن عکس شخصی خود بر روی شیشه، با ابعاد دلخواه آن را در نقاط مختلف ساختمان نصب نمود . 

 

قیمت چاپ شیشه سکوریت

rdlj ]h\ v,d adai s;,vdj

قیمت چاپ روی شیشه سکوریت

همانند سایر کاربرد های شیشه سکوریت می توان از چاپ شیشه سکوریت استفاده و کاربردهای مختلفی داشت. به همین دلیل در تعیین قیمت چاپ روی شیشه سکوریت علاوه بر قیمت چاپ، ابعاد شیشه و رنگ مورد استفاده برای چاپ و اینکه شیشه درچه محلی نصب می گردد تاثیر عمده ای دارد زیرا محل نصب شیشه تعیین کننده یراق آلات مورد استفاده در آن می باشد متعلقات و یراق آلات مورد استفاده تاثیر بسیاری بر روی قیمت چاپ روی شیشه سکوریت دارند. علاوه بر این موارد ذکر شده نوع دستگاه و رنگ استفاده شده برای چاپ در قیمت نهایی چاپ شیشه تاثیر گذار است.  

برای اطلاع دقیق از قیمت چاپ روی شیشه سکوریت با کارشناسان ما در شرکت رامادر تماس حاصل نمایید.

چاپ روی شیشه سکوریت

حتما بخوانید: شیشه ساتینا

]h\ v,d adai

تهیه و تنظیم: تحریریه رامادر

آیا این نوشته را دوست داشتید؟

مسعود 2 سال و 6 ماه قبل

سلام.کوچکترین ابعادی که میشه روی شیشه عکس چاپ کنید چقد هست؟

کارشناس رامادر 2 سال و 6 ماه قبل

با سلام جناب آقای مسعود عزیز، برای چاپ عکس بر روی شیشه ابتدا می بایست از تولید شیشه در ابعاد کوچک مطمئن شوید. آخرین ابعاد تولید شده شیشه در ابعاد 15 در 15 بوده. شیشه در ابعاد دلخواه تولید می شود. شما می بایست جهت راهنمایی بیشتر طبق خواسته خود وارد سایت رامادُر شوید و یا با کارشناسان رامادُر 56719189 در ارتباط باشید.

جمشید 2 سال و 8 ماه قبل

بسیار جالب

کارشناس رامادر 2 سال و 8 ماه قبل

با سلام جناب آقای جمشید عزیز، ممنون از حسن نظر شما.