جک پارکینگ| چگونه بهترین جک درب پارکینگ را بخریم و از آن نگهداری کنیم؟

دسته بندی ها: محصولات
جک پارکینگ
جک پارکینگ

 

 جک درب پارکینگ 

 

در گذشته باز و بسته کردن درب پارکینگ ها یک معضل بزرگ به حساب می آمد. افرادی که قصد پارک یا بیرون آوردن ماشین خود را داشتند، باید زمانی را صرف باز و بسته کردن درب پارکینگ می کردند. این امر به مرور زمان و با توجه به شرایط متغیر آب و هوایی ملال آور بود. در همین راستا پیشرفت علم و تکنولوژی به این حوزه نیز راه یافت و در جهت مرتفع کردن آن جک پارکینگ را طراحی و تولید کرد.

جک پارکینگ در دنیای امروز به یکی از ملزومات پارکینگ ها تبدیل شده است. بنابراین لازم است که هر کسی قبل از اقدام به خرید و نصب، در خصوص آن اطلاعات جامع و کافی داشته باشد. از این رو این مقاله به معرفی جک برای درب پارکینگ اختصاص یافته است.

 

در این صفحه از جک درب پارکینگ با موارد زیر آشنا می شوید:

 

جک چیست؟

تبدیل نیروی مکانیکی یا همان هیدرولیکی به وسیله جک‌ها جهت بازشدن درب از طریق یک ریموت از راه دور را جک می گویند. امروزه شاهد تنوع بالایی از درب‌های این چنینی هستیم. برای آشنایی با جک‌های درب پارکینگ و دانستن مزایا و معایب استفاده از آن با ما در ادامه همراه باشید.

 

جک درب پارکینگ | جک بازویی پارکینگ

جک درب پارکینگ، وسیله ای است که بر روی درب لولایی پارکینگ یک ساختمان نصب می گردد و توسط برق‌ با ریموت کنترل می شود. همین طور امکان باز و بسته کردن درب به صورت دستی در زمان قطعی برق هم وجود دارد. ساختار جک درب پارکینگ به‌ گونه‌ای طراحی‌ شده است که بیشترین ایمنی را داشته باشد؛ منظور این است که درب‌های برقی پارکینگ در هنگام باز و بسته شدن در صورت احساس برخورد با مانع از حرکت ایستاده و خطری ایجاد نمی‌کنند این عمل توسط حس‌گرهای برخورد با موانع لمس و کنترل می‌شود.

جک بازویی:روی درب پارکینگ، درب حیات، درب ویلا و... نصب می شوند. از این رو ساکنان آن ساختمان در زمان ورود و خروج به وسیله نقلیه نیازی به پیاده شدن از خودرو نداشته و توسط ریموت یا همان (کنترل از راه دور) درب پارکینگ را باز می‌نمایند، بنابراین مکانیزم درب پارکینگ ها و حیات منازل و ویلاها مزایای زیر را به دنبال خواهند داشت.

پس جهت انتخاب جک پارکینگ عوامل زیر باید بررسی شوند:

  • عرض کل دهنه درب
  • امکان استفاده از درب تک لنگه و دو لنگه با توجه به فضای موجود
  • تعداد تردد روزانه و مقدار استفاده از درب برقی پارکینگ
  • وزن درب پارکینگ
جک پارکینگ
جک پارکینگ

انواع جک پارکینگ

دو نوع جک پارکینگ الکترومکانیکی و هیدرولیکی موجود است که کاربرد هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است.

  • جک های الکترومکانیکی: این مدل از جک پارکینگ برای ساختمان هایی که درب آنها سبک است طراحی شده است. در واقع خانه های مسکونی و مکان هایی با تردد کم، بهترین گزینه ها برای استفاده از این جک ها هستند. از محاسن این جک می توان به قیمت پایین آنها در مقایسه با جک هیدرولیکی اشاره کرد. همچنین عمر مفید آنها حدود یک دهه تخمین زده شده است.
  • جک های هیدرولیکی: از جک پارکینگ هیدرولیکی برای مکان هایی همچون ادارات و پارکینگ های عمومی استفاده می شود. در واقع این جک ها برای درب های سنگین و مکان های پرتردد کارایی دارند. عملکرد جک هیدرولیکی به روغن و فشار هوا وابسته است به همین دلیل نیاز آن به نگهداری و تعمیر بسیار کمتر از جک الکترومکانیکی است. علاوه بر این میزان امنیت آن به علت استفاده از قفل برقی برای جفت شدن لنگه ها، بسیار بالا است.

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت جک پارکینگ

  • اولین و مهمترین فاکتوری که بر قیمت جک پارکینگ موثر است، برند تولید کننده آن است. بدون شک محصولات برندهای خارجی گران تر از برندهای داخلی است. این تفاوت قیمت در بسیاری از مواقع به تفاوت کیفیت آنها مربوط نمی شود بلکه به نوسانات ارز و تاثیر آن بر قیمت محصولات خارجی مرتبط است.
  • همانگونه که گفته شد جک هیدرولیکی قیمت بالاتری از الکترومکانیکی دارد. بنابراین می توان اندازه درب ساختمان و میزان تردد ساختمان را از دیگر فاکتورهای موثر بر قیمت جک پارکینگ دانست.
  • اندازه و وزن درب ساختمان هر چقدر بیشتر باشد به نیروی بیشتری برای جابه جایی نیاز دارد. بنابراین جک مورد استفاده در آن باید توان بالاتری داشته باشد. هر چه توان یک جک بیشتر باشد قیمت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.
  • از فاکتورهای دیگری که می تواند قیمت جک درب پارکینگ را تحت تاثیر قرار دهد، میزان امنیت آن است. هر چه تدابیر امنیتی بیشتری برای این جک ها اندیشیده شود، تکنولوژی و تجهیزات به کار رفته در آن بیشتر و گرانتر خواهد بود.
جک پارکینگ
جک پارکینگ

نصب جک اتوماتیک

نصب جک اتوماتیک پارکینگ شباهت زیادی به نصب انواع دیگر درب‌های اتوماتیک دارد، بنابراین باید با دقت و توسط تکنسین‌های حرفه‌ای به‌درستی انجام شود تا عمر مفید استفاده از درب افزایش یابد.

  • یکی از عوامل مهم در نصب جک اتوماتیک، نحوه تنظیم درب است به‌گونه‌ای که درب کاملاً تراز باشد.
  • در نصب جک اتوماتیک، نحوه جوشکاری و اتصالات درب از عوامل مهم است.
  • استفاده از متریال و یراق الات باکیفیت، می‌تواند تأثیر چشم‌گیری داشته باشد.

 

جک پارکینگ قابل تعمیر است؟

در یک کلمه می‌توان گفت بله ولی در این زمینه نکات و بخش‌های بسیاری اهمیت داشته که باید از آنها باخبر باشید. شرکت های معتبری با برخورداری از مهندسین مجرب و کاربلد می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مبنی بر تعمیرات به شما خدمات دهد. از اصلی‌ترین آن می‌توان به مواردی نظیر:
تعمیر جک پارکینگ، تعمیر ریل پارکینگ، عیب‌ یابی جک و ریل، تعمیر بازوهای درب، تنظیم و رفع اشکال موتور، رگلاژ لنگه‌های درب، رفع مشکل خلاص کن دستی و… اشاره داشت.

مشکلاتی که در استفاده از جک پارکینگ ممکن است با آن مواجه شوید:

  • قفل شدن کلید اصلی جک که به دلیل ضربات ممکن است خم شود.
  • درجا کار کردن موتور که این مبحث می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که از اصلی‌ترین آن می‌توان به، خم شدن کلید خلاص کن، هرز شدن سیستم انتقال قدرت به گیربکس، کلید خلاص کن بیرونی خراب شده باشد و… اشاره داشت.
  • صدای بلند موتور هنگام باز و بسته شدن درب که به دلیل خشک شدن بلبرینگ‌ها و یا اصطحکاک بدنه با استاتور و موتور روی دهد.
  • کار نکردن موتور که می‌تواند به دلیل قطعی سیم باشد.
جک پارکینگ
جک پارکینگ

نگهداری صحیح جک پارکینگ

در این زمینه 2 نکته مهم و اساسی وجود داشته که در هنگام نصب جک می‌توانید آن را از متخصصین یاد بگیرید.

  • مورد اول گریس کاری پیستون برای جلوگیری از خورده شدن چرخ دنده‌های گیربکس و روانتر شدن جک ها
  • مورد دوم آب بندی صحیح و اصولی جهت جلوگیری از نفوذ آب در روز‌های بارانی و جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل آن که اگر این چنین باشد شاهد زنگ زدنی و خرابی جک بعد از مدت زمانی خواهید بود.

در هر دو مورد پیشنهاد می‌شود که کار را به کاردان بسپارید. هزینه تعمیر و پشتیبانی در مجموعه رامادر نسبت به مجموعه‌های دیگر بسیار اندک خواهد بود.

 

    نکات مهم در هنگام خرید جک‌های پارکینگی

    در هنگام خرید جک درب باید نکات مختلفی را مد نظر داشته باشید تا در پایان بتوانید به بهترین محصول برای حوزه‌ای که مد نظر دارید دسترسی داشته باشید. برای دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید با کارشناسان رامادر ارتباط بگیرید. اما در ادامه لازم است به چند نکته کلی که ارائه کرده‌ایم برای یک انتخاب مناسب دقت داشته باشیم.

    • برق مصرفی درب: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید مقدار برق مصرفی درب‌ها می باشد. در این زمینه با مشخص نمودن DC یا AC بودن جک می‌توان متوجه شد که چه مقدار برای مصرف آن نیاز خواهد بود. معمولا در درب‌های این چنینی شاهد باتری‌های جایگزین هستیم که در مواقع قطعی برق بتوان از آن استفاده نمود.
    • پشتیبانی از میکروسوئیچ: شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که با خراب شدن ریموت باید چه کار کرد؟ در این مواقع میکروسوئیچ به شما کمک می کند که با وارد نمودن ضربه به برد و یا درب شاهد باز شدن آن خواهید بود. البته مواردی نیز برای افزایش امنیت آن در نظر گرفته شده است.
    • مسیر و زاویه باز و بسته شدن درب: شاید از نگاه اول این مورد گزینه ساده‌ای به نظر بیاید ولی بد نیست بدانید که اگر موارد اولیه پیش پا افتاده جهت باز و بسته نشدن درب را رعایت نکنید شاهد نصب اصولی آن نخواهید بود و باید هزینه دوباره‌ای برای نصب آن بپردازید.
    • جنس دنده‌های گیربکس: پلاستیک نسبت به فلز از دوام کمتری در برابر سایش و ضربه مواجه بوده که در هنگام خرید باید به نوع گیربکس درب دقت داشته باشید. گیربکس فلزی هزینه بیشتری را نسبت به پلاستیکی در اختیار داشته ولی قدرت و دوام بالاتری را می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد. با کمی هزینه بیشتر پیشنهاد می‌شود از گیربکس‌های فلزی برای خرید جک پارکینگ استفاده کنید.
    جک پارکینگ
    جک پارکینگ

    نتیجه گیری

    خرید جک پارکینگ از مجموعه رامادر به شما این اطمینان را می‌دهد تا یک محصول با کیفیت و اورجینال در اختیار داشته باشید. نصب و پیاده‌سازی آن توسط مهندسین مجموعه انجام خواهد گرفت که بابت نگهداری جک و درب‌ها اطلاعات خوبی به شما داده خواهد شد. بطور کلی درباره خرید و نصب اگر با ابهاماتی مواجه هستید می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید و از مشاوره رایگانی که برای شما در نظر گرفته شده است استفاده کنید.
     

     

    آیا این نوشته را دوست داشتید؟
    قیمت جک پارکینگ چقدر است؟

    قیمت جک پارکینگ مانند هر قطعه صنعتی و الکترونیکی دیگر وابسته به قیمت ارز است و این روزها با توجه به نوسانات قیمت دلار بهتر است قبل از خرید با کارشناسان رامادر در ارتباط باشید.

    چگونه جک پارکینگی را در رامادر سفارش دهیم؟

    برای خرید جک پارکینگ از رامادر می توانید از کارشناسان بخش فروش کمک بگیرید. شماره تماس و راه‌های ارتباطی در قسمت تماس با ما قرار داده شده است.

    چگونه بهترین جک درب اتوماتیک را تشخیص دهیم؟

    تمامی جک های پارکینگی ارائه شده در رامادر دارای بهترین کیفیت و بالاترین استاندارد است. شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از انواع آن را سفارش دهید.


    قاضی 2 سال و 1 ماه قبل

    سلام، خدا قوت
    از تنوع و خدمات پس از فروش و کیفیت جک ها و ..... بیشتر مطلب قرار دهید

    کارشناس رامادر 2 سال و 1 ماه قبل

    با سلام جناب آقای قاضی عزیز، بله چشم حتما .