دستگیره شیشه سکوریت

دستگیره سکوریت
دستگیره شیشه سکوریت

 

فروشگاه اینترنتی یراق آلات  ارتباط با کارشناس فروش

 

در این صفحه از دستگیره شیشه سکوریت با موارد زیر آشنا شوید:

 

دستگیره شیشه سکوریت

دستگیره به مجموعه یراق‌آلاتی از شیشه سکوریت اطلاق می‌شود که عمل باز و بسته کردن درب را انجام داده و جهت سهولت استفاده کاربر است. از دستگیره برای درب و پنجره شیشه سکوریت استفاده می شود.

  • دستگیره شیشه سکوریت، هم مثل تمامی دستگیره‌ها عمل کرده اما جنس این دستگیره‌ها متفاوت از سایر یراق‌آلات درب است.
  • همانطور که گفتیم ساختار دستگیره شیشه سکوریت متفاوت‌تر از انواع آن است و رایج‌ترین دستگیره شیشه سکوریت از جنس استیل 304 یا همان استیل نگیر بوده. از آلیاژهای مورد استفاده برای دستگیره شیشه نشکن می توان کروم و آلومینیوم را نام برد.
  • مرغوب‌ترین جنس دستگیره جهت استفاده در اماکنی که رطوبت بالایی داشته و نیاز به یراق‌آلات مقاوم باشد جنس استیل 304، استیل نگیر می‌باشد.
  • دستگیره‌های استیل با روکش طلایی و نقره‌ای بوده و از ترکیب استیل با پلاستیک هم می‌توان جهت زیباتر کردن دستگیره شیشه سکوریت استفاده نمود. 
  • دستگیره اولین و مهم‌ترین شئ است که هنگام استفاده از یک درب جهت جلب‌ توجه استفاده می‌نمایند بنابراین تأثیر بسیاری در ظاهر درب و جذابیت فضا دارد.

نکته مهم: در نصب دستگیره شیشه سکوریت، در آوردن جاساز دستگیره قبل از تولید شیشه سکوریت بر روی شیشه است. بنابراین در انتخاب دستگیره برای شیشه دقت لازم را داشته باشید زیرا بعد از سکوریت کردن شیشه و ایجاد جاساز امکان تغییر جاساز وجود ندارد. منظور از جاسازی بر روی شیشه ایجاد سوراخ بر روی شیشه جهت نصب دستگیره شیشه سکوریت است. 

 

دستگیره شیشه میرال
دستگیره شیشه سکوریت

 

قیمت دستگیره

دستگیره در انواع ایرانی و خارجی آن تولید و وارد می‌شود و با توجه به نیاز مشتریان قیمت دستگیره‌ها می‌تواند متفاوت باشد. مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت دستگیره آلیاژ آن است. از موارد مهم و تاثیرگذار در قیمت دستگیره درب سکوریت، ارتفاع آن است، هرچه موارد بکار رفته در ساخت دستگیره بیشتر باشد، قیمت دستگیره متفاوت است. وزن دستگیره‌ها عامل مهمی در قیمت دستگیره درب سکوریت و در نتیجه مرغوبیت آن دارد. دستگیره‌ها با وزن کم ورقه‌ای نازک و توخالی بوده که در صورت وارد شدن ضربه‌ای کوچک، فرم اولیه خود را از دست‌ داده و تغییر فرم آن چندان خوشایند نیست. امنیت دستگیره یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت دستگیره درب سکوریت است. زیرا قفل درب برای بسیاری از مشتریان امری حیاتی است و دستگیره‌های قفل‌دار بدون شک بر قیمت دستگیره تأثیر می‌گذارند. برای اطلاع از موجودی و قیمت دستگیره درب سکوریت می‌توانید با بخش فروش یراق‌آلات شرکت رامادُر تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید. 

 

دستگیره درب شیشه ای سکوریت

دستگیره در طرح اس و طرح کمان، دستگیره درب مشعلی، دستگیره درب مکعبی،  دستگیره دوسر کونیک و یک سر کونیک، دستگیره در مدل صاف و لوله‌ای ایرانی، دستگیره‌های دو سر مات و وسط مات انواعی از این دستگیره‌ها هستند. تنوع در انتخاب رنگ انواع دستگیره سلیقه‌ای و با توجه به رنگ شیشه و فریم مشخص می‌گردد. جنس مورد استفاده در این دستگیره‌ها عموماً استیل 304 می‌باشد. معمولاً دستگیره قفل دار درب ورودی در هر دو نوع ایرانی و خارجی آن موجود می‌باشد.
انواع دستگیره‌های مذکور برای بیشتر درب‌های داخلی و ورودی مغازه‌ها و شیشه‌های دودبند کاربرد دارند.

اندازه دستگیره بلند مانند: انواع دستگیره 90 سانتی، دستگیره 120 سانتی، دستگیره 150 سانتی و دستگیره 2 متری معمولاً خارجی بوده و برای دستگیره درب ورودی پاساژها، هتل و رستوران‌های مجلل، مراکز آموزشی، ادارات و شرکت‌های معتبر بسیار متداول بوده و از ظاهر زیبایی برخوردارند. دستگیره‌های بلند نیز استیل 304 بوده و در دورنگ طلایی و نقره‌ای موجود بوده و با توجه به نوع فریم و سایر یراق‌آلات مورد استفاده می‌توان یکی از رنگ‌ها را انتخاب کرد.

 

دستگیره قفل دار بلند
دستگیره

 

دستگیره درب | دستگیره در

دستگیره درب شیشه‌ای سکوریت همان‌طور که ذکر شد در اجناس متفاوتی تهیه و تولید می‌گردد. موارد استفاده از دستگیره در شیشه سکوریت با توجه به کاربرد آن‌ها مشخص می‌گردد. دستگیره درب شیشه، قابل ‌استفاده در انواع درب‌های دودبند، درب طرح اتوماتیک دستی، درب لولایی، انواع درب کشویی و تراس‌های شیشه‌ای و... می‌باشد.
برای مثال دستگیره درب مورد استفاده برای اماکن تجاری متفاوت از فضای منزل و استخر است که جداگانه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. ورودی‌ها مهم‌ترین نقاط تعریف فضا محسوب شده و اولین نقطه‌ای هستند که به هنگام ورود به فضا توجه ما را به خود جلب می‌کنند. جنس و آلیاژ در روکش دستگیره درب ورودی باید بسیار مقاوم باشد و در برابر بارندگی و سایش استحکام بالایی را دارا باشد. دستگیره درب حیاط با توجه به اینکه درب از چه نوعی باشد متفاوت است. اما دستگیره‌های استیل بهترین انتخاب جهت درب ورودی شما هستند که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند.

 

از انواع دستگیره شیشه سکوریت به چند مورد از آنها در زیر اشاره می کنیم:

دستگیره هوپه

دستگیره هوپه یکی دیگر از انواع دستگیره های درب شیشه‌ای سکوریت بوده با دستگیره‌های مذکور از نظر ظاهری متفاوت است. دستگیره هوپه، برای درب‌های لولایی استفاده‌ شده و آلیاژ به کار رفته در این نوع دستگیره آلومینیوم است. این نوع دستگیره ظاهری بسیار مناسب دارد و جهت استفاده در پارتیشن‌های اداری و ساختمان های لوکس مناسب است. 


دستگیره تک سوراخ

دستگیره تک سوراخ اسپایدری و دستگیره تک سوراخ کریستالی در دو نوع رایج دستگیره تک سوراخ هستند که در درب‌های کشویی استفاده می‌شوند. بهتر است از دستگیره تک سوراخ در این دو فضا استفاده کنید. در درب‌های کشویی مورد استفاده در فضاهای کوچکی مثل حمام و سرویس‌های بهداشتی که بیشترین حد استفاده از فضا در اولویت اول قرار دارد، دستگیره تک سوراخ با کمترین برآمدگی و در نتیجه کمترین اشغال فضا توصیه می‌شود. در فضاهایی که دهنه کوچک است و از درب کشویی استفاده می‌کنید، جهت بیشترین بازشو از دستگیره تک سوراخ استفاده نمایید؛ زیرا در استفاده از این دستگیره‌ها، درب به‌طور کامل باز شده و بیشترین بازشو را دارد.

درب کشویی اگر در کنار یک شیشه ثابت باشد همیشه به دلیل استفاده از دستگیره حدود 15 سانت از بازشوی شما را کسر می‌کند ولی اگر دستگیره مورد استفاده تک سوراخ باشد دستگیره به‌طور کامل در داخل درب قرار گرفته و درب کامل باز می‌شود.
دو رنگ طلایی و نقره‌ای نیز برای دستگیره تک سوراخ اسپایدری موجود است. جنس دستگیره تک سوراخ کریستالی پلاستیک درجه ‌یک می‌باشد.

 

دستگیره فرودگاهی

یکی دیگر از انواع دستگیره شیشه سکوریت، دستگیره فرودگاهی است که از جنس استیل نگیر می‌باشد و در دو رنگ طلایی و نقره‌ای موجود است. دستگیره فرودگاهی دارای قفل بوده و جهت حفاظ برای پارتیشن و درب‌های داخلی گزینه‌ای مناسب است. دستگیره فرودگاهی تشکیل شده از دو دستگیره که در مقابل شیشه ثابت نصب می‌شود و به‌ عنوان قفل درب عمل می‌کند.

 

دستگیره تک سوراخ
دستگیره فرودگاهی

 

دستگیره حوله‌ای

دستگیره حوله ای شیشه سکوریت، همان‌طور که از نامش پیداست جهت استفاده در حمام و سرویس بهداشتی هنگام آویزان کردن حوله استفاده می‌شود و دیگر نیازی به نصب یراق جدا نیست. دستگیره حوله‌ای متشکل از دو دستگیره است؛ دستگیره بیرونی جهت آویزان کردن حوله و دستگیره داخلی جهت باز و بسته نمودن درب سکوریت است.

 

دستگیره و قفل اثرانگشتی

دستگیره اثرانگشتی جهت استفاده در شرکت‌ها و ادارات برای ثبت ورود و خروج کارمندان و پرسنل استفاده می‌شود. دستگیره و قفل اثرانگشتی انواع مختلفی دارد، اما کارکرد همه آن‌ها شبیه به هم است و در جنس‌های آلومینیوم، استیل و کروم موجود است. نحوه کار با دستگیره و قفل اثرانگشتی به‌ صورت ثبت اثرانگشت و یا رمزی مشخص است که هنگام ورود فرد، با این رمز یا اثرانگشت وارد می‌شود و قابلیت ثبت 999 اثرانگشت را دارد.

 

دستگیره اثر انگشتی
دستگیره قفل دار بلند

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟