انواع پارتیشن اداری | پارتیشن اداری دوجداره

دسته بندی ها: مقالات

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن اداری شیشه ای یک ارزش افزوده ی عالی در محل کار شماست! از آنها می توان به روش های مختلفی استفاده کرد تا فضای مدرن تری ایجاد شود تا تعامل کارکنان را بیشتر کرده  و بهره وری را افزایش بیشتری دهد.

چیدمان یک دفتر کاری، با صرف نظر از معیارهایی چون اندازه، استراکچر، نو یا قدیم بودن مستقیماً بر فضا، عملکرد و نگرش افراد بیرونی و درونی آن تأثیر می گذارد. هر چند هارمونی و زیبایی شناسی در دکوراسیون محل کار نقش مهمی دارند، اما باید محل کار دارای چیدمانی مناسب و دلنشین برای کارکنانش باشد. امروزه اگر مهندسین معمار مایل به ایجاد فضای داخلی مثبت، سازنده و به روز هستند، باید از ترکیب طلایی و فوق العاده پارتیشن های شیشه ای در طراحی منازل خود بیشتر از همیشه بهره بگیرند. 

 

ایجاد فضایی بیشتر با پارتیشن های شیشه ای

گاهی اوقات برای تغییر شکل دادن به فضای داخلی دفتر کار خود تنها امکانی که دارید استفاده از پارتیشن شیشه سکوریت است. همین یک تغییر کوتاه ناگهان این احساس را به خوبی ایجاد می کند که اینجا یک دفتر بیزینس مدرن است. احتمالا مواردی چون چیدمان تجهیزات و میزهای اداری تا رنگ آمیزی و... از روش هایی هستند که محیط را بزرگتر نشان می دهند اما پارتیشن های شیشه ای یک گزینه تضمین شده است!

برخلاف دیوارهای بتنی و آجری، پارتیشن ها و دیوارهای شیشه ای این ذهنیت  را می سازند  که فضای اداری، دارای مساحتی  بیشتر از حد واقعی است. یکی از دلایل افزایش مساحت موجود به دلیل توانایی پارتیشن شیشه ای در انتقال بی کم و کاست نور طبیعی است. نور طبیعی باعث درخشش بیشتر محیط کل محل کار شده و با خود نشاط  را می آورد.


پارتیشن شیشه ای جلوه ای مدرن از معماری امروز است که پیچیدگی، سادگی و کاربردی بودن را همزمان منتقل کنند. نصب پارتیشن شیشه ای پیچیدگی های خاص خود را داشته و به سادگی محیط را دگرگون کرده و در تمامی دفاتراداری کاربردی است. 

بنجامین اوربان مدیر عامل شرکت agileinteriors بزرگترین مجری و سازنده دکوراسیون در سراسر ایالات متحده و آمریکای شمالی که برنده جایزه DIRTT Environment Solutions نیز شده است یک فرمول کلی برای ایجاد دکوراسیون بهتر دارد. او می گوید: "انتقال نور بیشتر به محیط داخلی یک کسب و کار منجر به بهره وری بیشتر آن می شود." اما تحقیقات نیز ادعای اوربان را تایید می کنند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال  2014 توسط Journal of Clinical Sleep Medicine  صورت گرفت و نتایج آن توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده به اشتراک گذاشته شده این موضوع را به طور مفصل مورد تحقیق قرار داده و بررسی کرد. کارمندانی که در این تحقیق  شرکت می کردند، به دو گروه طبقه بندی شدند:

پارتیشن شیشه ای

 کسانی که در نزدیکی پنجره ها کار می کردند و در طول روز در معرض نور طبیعی بودند و کسانی که در معرض نور طبیعی قرار نداشتند. 

  • فرضیه اولیه این بود که گروه اول از نظر "سلامتی و بهره وری" وضعیت بهتری خواهند داشت و نتایج، درست بودن این فرضیه را تایید کرد. 

آن ها طی بیانیه ای رسمی اعلام کردند:

"این نتایج نشان دهنده رابطه بین قرار گرفتن در معرض نور در محل کار و کیفیت هوشیاری کارمندان اداری، الگوی فعالیت و کیفیت زندگی  به منظور ارتقا سلامت و  بهره وری  کارمندان اداری است.

نصب پارتیشن های شیشه ای به شما اطمینان می دهد که همه به نور طبیعی دسترسی دارند، حتی کسانی که میز کارشان در مجاورت پنجره نیست اما تابش به صورت غیر مستقیم نیز به آنان صورت می گیرد. در دفاتر با سبک سنتی تمامی موانع به صورت غیر شفاف توسط دیوارهای بتنی، آجری و... ایجاد می شوند. اما یک دفتر مدرن با پارتیشن شیشه ای نه تنها عنصر غیر شفافی ندارد بلکه با شفافیت شیشه ها شما این امکان را دارید تا امنیت و نظارت را بر کارمندان خود افزایش دهید و از بروز فسادهای اداری جلوگیری کنید.

بنجامین اوربان: "خط دید مستقیم و از پشت شیشه های شفاف بر بهره وری کارمندان قطعا اثر مستقیم گذاشته و آن را حتی ناخواسته افزایش می دهد."

کار تیمی نیز یکی از دستآوردهای پارتیشن شیشه ای است. افراد با موانع کمتر می توانند در مورد یک مسئله بحث کنند و ایده هایی بیشتری را به اشتراک بگذارند. کارمندان با شفافیت بیشتر از کار یکدیگر مطلع شده و هنگام بروز یک چالش یا یک رویداد کار گروهی بیشتری را انجام می دهند.

  • نکته مهم دیگر آن است که حتی اگر کسب و کاری دارید که مایل نیستید حریم شخصی کارمندانتان به دلایلی ایمنی و امنیتی نمایان شود (مانند بانک، صرافی و ... ) باز هم از شیشه سکوریت پارتیشن میتوانید استفاده کنید، کافیت شیشه را مات یا سندبلاست کنید!

پارتیشن شیشه ای


انوع پارتیشن شیشه ای اداری

تقریبا تنوع پارتیشن های شیشه ای به گونه ای است که می توان در هر نوع ساختاری از آن استفاده کرد. تیپ های اصلی پارتیشن شیشه ای عبارتند از:

پارتیشن شیشه ای درب لولایی: در این پارتیشین حرکت درب های شیشه ای برروی لولا صورت می گیرد. هر درب بر روی یک یا دو لولا چرخیده و مداری صفر تا یکصد و هشتاد درجه را طی می کند.

پارتیشن شیشه ای کشویی یا ریلی: درب های این پارتیشن بر روی یک محور ریلی یا لولای ریلی شکل تنها در جهت مستقیم حرکت کرده، باز و بسته می شوند. در واقع شیشه برای باز و بسته شدن تنها فضای ناچیزی موازی با دیوار را اشغال کرده و مساحت بیشتری برای تردد ایجاد می کند. این نوع باز شدن نیز می تواند بر پایه درب های اتوماتیک نیز باشد.

پارتیشن شیشه ای بدون فریم (فریم لس): این نوع از پارتیشن می تواند هر نوع دربی داشته باشد اما در فریم قرار نگرفته و به اصطلاح فریم لس است. ساخت یک دیوار شیشه ای شیک و ایجاد دید فراوان و بیشتر در فضای کار از ویژگی های آن است.

پارتیشین شیشه ای ثابت: این پارتیشن شیشه ای تنها کاربرد دیوار ثابت را دارد و درب در آن تعبیه نمی شود. در واقع این پارتیشن شیشه ای تنها یک شیشه دیوایدر است. تفکیک فضای عبور و مرور به همراه محل دپوی کالا از مهم ترین کاربردهای آن است.

پارتیشن شیشه ای رومیزی: شیشه های کوتاه کناره های محیط هر کارمند را از دیگری تفکیک کرده و فضایی مستقل ایجاد می کنند. افرادی که با تلفن سروکار دارند بهترین مشتری پارتیشن شیشه ای رومیزی هستند. 

پارتیشن اداری دوجداره

پارتیشن شیشه ای دوجداره

اگر در محل کار به سکوت احتیاج دارید این بهترین توصیه ما به شماست. یک پارتیشن شیشه ای دو جداره نصب کنید! در این پارتیشن همانند شیشه های دوجداره دولایه شیشه در میان آن ها استراکچر اصلی را تشکیل می دهند. در نتیجه این فرآیند صدا بسیار کاهش می یابد. بر اساس تازه ترین نتایج اگر شیشه پارتیشن دو جداره کاملا استاندارد و با شیشه ی دوجداره مرغوب نصب گردد تا (44 dB دسیبل) را کاهش می دهد. 

  • پارتیشن شیشه دوجداره برای بیزنس هایی که سر و صدای زیادی دارند بسیار موثر است. مراکز کال سنتر، شرکت هایی با ارباب رجوع فراوان، دفاتر خدمات پیشخوان دولت، درمانگاه ها و مراکز درمانی و... بسیار برای به کارگیری پارتیشن شیشه ای دوجداره مناسب هستند.  
  • پارتیشن شیشه ای دوجداره عایق مناسبی برای دما نیز هستند. آنها از ورود هوای سرد و گرم به خوبی  جلوگیری کرده و مانع نفوذ آن به داخل محیط می شوند. نتیجه آن که علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی دمایی مطبوع نیز در واحد اداری شکل می گیرد.

 

تاثیر پارتیشن شیشه ای برای این روزهای کرونایی

اکنون پاندمی کووید 19 در سراسر جهان بسیار گسترش یافته و دیگر بشر راهی جز پیشگیری در برابر این ویروس مرگبار ندارد. بنابر دستورات و پروتکل های سازمان جهانی بهداشت  بهترین روش مبارزه با کووید 19 یا همان کرونا ایجاد یک فاصله ی معین میان افراد است تا از تماس دیگران با ویروس جلوگیری شود. اکنون محیط های اداری به دلیل شلوغی و تراکم کارمندان متاسفانه بسیار مستعد انتقال بیماری کرونا هستند. یکی از توصیه های اساسی پزشکان ایجاد مانع میان افراد است.

ایجاد یک مانع که بتواند فاصله اجتماعی افراد را افزایش دهد خطر ابتلا به بیماری را تا 90 الی 95 درصد کاهش می دهد. یکی از بهترین موانع برای جلوگیری از پاندمی کرونا پارتیشن شیشه ای سکوریت است. این سازه علاوه بر آن که نور را کاهش نداده و تنها فضای بسیار ناچیزی را اشغال می کنند بلکه از گسترش این ویروس در محیط نیز جلوگیری می کنند.

Centre Glass di Riato یک کارخانه بسیار بزرگ ساخت پارتیشن شیشه ای در ایتالیا است. آن ها عمده ی تغییرات ساختاری خود و تولیدات را به دلیل شیوع بسیار وحشتناک این بیماری در ایتالیا به سمت ساخت پارتیشن های شیشه ای اداری در این کشور کرده اند.

پارتیشن دوجداره شیشه ای
 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
آیا استفاده از شیشه برای ساخت پارتیشن اداری هزینه زیادی در بر دارد؟

خیر، ساخت پارتیشن شیشه‌ای بر خلاف روش‌های دیگر مانند ساخت دیوار بتنی، سیمانی و ام دی اف، به صرفه‌تر است و باعث زیبایی هر چه بیشتر محیط می‌شود.

آیا می‌توان پارتیشن‌های اداری را به صورت مات سفارش داد؟

بله شرکت رامادُر برای ساخت انواع پارتیشن شیشه‌ای مات از شیشه سکوریت سندبلاست شده که مات و نادید است استفاده می‌کند.

برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای، از کدام شیشه‌ها و با چه ضخامتی استفاده می‌شود؟

برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای اداری از شیشه سکوریت یا شیشه لمینت با ضخامت بین ۸ تا ۲۰ میلی متر استفاده می‌شود؟

آیا می‌توان پارتیشن اداری را بدون استفاده از فریم نصب کرد؟

بله شرکت رامادُر برای ساخت پارتیشن اداری بدون فریم، از مدل پارتیشن فریم لس استفاده می‌کند که در آن از مقدار محدودی فریم در بخش داخلی استفاده می‌شود.