لکه بر قوی شیشه | بهترین روش برای تمیز کردن شیشه ساختمان

دسته بندی ها: مقالات
تمیزکننده شیشه
لکه برشیشه

 

 

بهترین روش برای تمیز کردن شیشه ساختمان

بیشتر افراد دوست دارند پنجره ها و پارتیشن های شیشه ای خانه شان از تمیزی برق بزند، اما روند تمیز کردن چنین عناصری چندان جذاب و راحت نیست. از طرفی در عصر امروز، اکثر مردم در حال استفاده از پنجره هایی هستند که بهره وری انرژی را بهبود می دهند و جایگزینی برای پنجره های سنتی قدیمی به شمار می آیند. اگر گرد و غبار و آلودگی های عمیق را از این پنجره ها پاک نکنید، بازدهی شان کاهش می یابد. اینجاست که وجود یک لکه بر قوی شیشه می تواند به تمام دغدغه ها در این زمینه پایان دهد. 
افراد زیادی از این واقعیت که شیشه ماده ای متخلخل است آگاهی ندارند. اگر این اِلمان به درستی تمیز نشود، ذرات گرد و غبار و خاک و میکروارگانیسم ها می توانند در منافذشان جمع شوند. با این کار شیشه آسیب پذیرتر می شود و ممکن است سریع تر بشکند. بنابراین اگر می خواهید پنجره ها یا هر وسیله ای که شیشه در آن گنجانده شده دوام بیشتری داشته باشید باید به طور مرتب با یک لکه بر قوی شیشه تمیز شود. مهمتر از همه این که، شیشه تمیز به جذابیت بصری خانه تان می افزاید. در ادامه بیایید با لکه برهای قوی شیشه آشنا شویم و درباره لزوم استفاده از آنها بیشتر بدانیم.


لکه بر قوی شیشه

تمیز کردن شیشه های ساختمان به خصوص وقتی که جرم گرفته اند، گاهی بسیار مشکل است. توصیه های خانگی برای اینکار وجود دارد از جمله استفاده از سرکه و آمونیاک و سایر محلول های ناخوشانیدی که مجبورید آنها را با یکدیگر مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید و بوی ناخوشایندشان را تحمل کنید تا بتوانید از شیشه هایی تمیز و بدون لک برخوردار شوید. اما همانطور که اشاره کردیم یک راه حل سریعتر، استفاده از لکه بر قوی شیشه است. 
لکه بر قوی شیشه، تمیز کننده مخصوصی است که برای استفاده روی سطوح شیشه ای تولید می شود. این محصول می تواند لکه های سخت مانند چربی، خاک و سیمان یا هر  لکه ناخوشایندی را از روی سطوح شیشه ای پاک کند. این محصولات اغلب ارزان قیمت هستند و کار کردن با آنها راحت است و خوشحال خواهید شد از اینکه دفعه بعدی هم با همین ها تمیزکاری کنید.
اما توجه داشته باشید که استفاده از برخی از این لکه برهای قوی شیشه روی فولاد ضد زنگ، کروم، انواع خاصی از میز شیشه ای آشپزخانه، برخی شیشه حمام ها و شیشه جلو اتومبیل درست نیست. احتیاط کنید! شما نمی توانید از هر محصولی روی هر سطحی استفاده کنید.

تمیزکننده شیشه
تمیزکننده شیشه

انواع لکه بر قوی شیشه

از لحاظ ترکیبات اصلی که در ساخت لکه برهای قوی شیشه استفاده می شوند و یا فناوری های به کار گرفته شده برای تولید چنین محصولاتی، می توان آنها را به دسته های جداگانه تقسیم کرد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

لکه برهای شیشه مبتنی بر آمونیاک

بیشتر شیشه پاک کن های امروزی، حاوی آمونیاک هستند. این ماده، یک تمیز کننده قدرتمند است که می تواند لکه هایی را که در اثر گرمای زیاد، روغن یا چربی های حیوانی ایجاد می شوند از بین ببرد. همچنین به سرعت تبخیر می شود و این باعث می شود که پس از تمیز شدن سطح شیشه، هیچ رگه ای ظاهر نشود.
لکه برهای قوی شیشه مبتنی بر آمونیاک، کم هزینه هستند و اثرات خارق العاده ای به جا می گذارند. با این حال بوی خوبی ندارد. همچنین نباید برای سطوح شیشه ای که در معرض نور مستقیم خورشید هستند از آنها استفاده کرد، زیرا نور خورشید باعث خشک شدن سریع پاک کننده و به جا ماندن رگه های مواد روی شیشه می شود.
در ضمن بخارات ناشی از آنها در فضاهای بسیار کوچک، به سلامت افراد  صدمه می زند. آمونیاک، برای سطوح شیشه ای که دارای رنگ و یا هر نوع پوشش دیگری هستند مناسب نیست و موجب لایه برداری و یا خط افتادن پوشش می شود.

لکه برهای شیشه غیر آمونیاکی

اگر تمایل به لکه برهای قوی شیشه دارید که هیچ رگه ای از مواد به جا نگذارند و خطری هم نداشته باشند، محصولات غیر آمونیاکی گزینه اصلی شما هستند. بنابراین چنانچه به آمونیاک حساسیت دارید و یا به آن اهمیت نمی دهید، می توانید از محصولاتی این چنین برای تمیزکردن سطوح شیشه ای کمک بگیرید.

لکه برهای شیشه مبتنی بر IPA

این محصولات، از متداول ترین انواع لکه برهای قوی شیشه هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. ماده اصلی تشکیل دهنده آنها، ایزوپروپیل الکل است. این نوع پاک کننده های شیشه، می توانند انواع لکه ها و جرم ها را تمیز کنند. البته مورد استفاده از آنها صرفا به شیشه محدود نمی شود و برای سایر اِلمان های ساختمان نیز کاربرد دارند. آنها سریع خشک می شوند و هیچ پسماندی از خود به جا نمی گذارند. سایش سطح را کاهش می دهند و می توان آنها را با آب رقیق کرد.
گفته می شود لکه برهای قوی شیشه مبتنی بر IPA، به طور قابل توجهی طول عمر سطوح تمیزشونده را افزایش می دهند. تنها عیب آنها این است که قابل اشتعال هستند و نباید در مجاورت حرارت قرار گیرند. به علاوه از آنجا که سریع خشک می شوند، در تمیز کردن سطوح با آنها باید سرعت عمل داشته باشید.

ضد لک شیشه

لکه برهای شیشه مبتنی بر عامل

این تمیزکننده های مبتنی بر عامل، از نظر ترکیبات مشابه صابون هستند و به صورت مایع عرضه می شود. آنها حاوی امولسیون کننده ها، سورفاکتانت ها و یک حامل هستند. قیمت لکه برهای قوی شیشه، در مقایسه با شیشه پاک کننده های مبتنی بر IPA ارزان تر است و برخلاف آنها سریع خشک نمی شوند. بنابراین می توانید به آرامی و بدون عجله شیشه ها را تمیز کنید. اما این محصولات، بقایایی از خود بر روی شیشه به جا می گذارند و باید حسابی سطح را بسابید و تمیز کنید. 

لکه بر شیشه مبتنی بر فناوری نانو

این محصولات، یک لایه محافظ بر روی سطوح شیشه ای و پلیمری تشکیل می دهند که باعث دفع آهک و خاک و لک باران می شود. جالب است بدانید که این محصولات، تمایل به پوسیدگی سطوح را نیز کاهش می دهند. به علاوه از رایحه خوبی برخوردارند و به سرعت خشک می شوند. از این لک بر های قوی نانو برای شیشه هایی چون شیشه بالکن و شیشه پارتیشن قابلیت استفاده دارد.
این لکه برهای قوی شیشه، تمیزی طولانی مدتی از خود به جا می گذارند و در برابر فضولات پرندگان و ذرات آلوده کننده محیط بسیار مقاوم هستند. تمیز کردن با آنها بسیار آسان است. شرکت رامادُر در این رابطه، لکه بر قوی شیشه نانوسان را به شما پیشنهاد می دهد تا به آسانی از شر هر لکه ای روی سطوح شیشه ای ساختمانتان خلاص شوید. 

 

فوم شیشه پاک کن

این محصول، شامل یک مایع تمیز کننده فشرده است که در یک قوطی آئروسل یا اسپری آئروسل محصور شده است. این نوع شیشه پاک کن، دارای مزایای بسیاری نسبت به انواع متداول لکه برهای قوی شیشه است. از جمله اینکه شیشه را دقیق تر شسته و حسابی برق می اندازد.
از آنجا که کف موجود در این محصول قابلیت روندگی دارد، به شما امکان می دهد گوشه هایی از سطوح را پاک کنید که دسترسی به آنها مشکل است. برای استفاده از فوم شیشه پاک کن، می توان از یک پارچه میکروفیبر استفاده کرد. ظرفیت خشک کردن میکرو فیبر در مقایسه با پارچه های معمول بیشتر است. فوم شیشه پاک کن یک گزینه عالی برای تمیز کردن پنجره ها، شیشه جلو اتومبیل، آینه ها و سایر سطوح شیشه ای است. 

خمیر شیشه پاک کن

همانطور که از اسمش پیداست، این لکه بر قوی شیشه به صورت خمیر عرضه می شود و از یک حلال و یک حامل تشکیل شده است. حلال، روغن و آلودگی های قوی را حل می کند و حامل، استفاده از محصول را آسان می نماید. برای  استفاده، باید خمیر را با پد یا پارچه به راحتی روی سطح شیشه بمالید و سپس با پارچه مرطوب پاک کنید. برای رسیدن به نتیجه ایده آل نیز می توانید در نهایت، سطح را با یک پارچه خشک به طور کامل تمیز کنید.
البته این لکه برهای قوی شیشه هنوز متداول نیستند و اشکالاتی دارند، از جمله اینکه تمیز کردن با آنها باعث جذب گرد و غبار بیشتر می شود و نیاز به تمیزکاری را افزایش می دهند. علاوه بر این وقتی که دما بالا است، خمیر خیلی زود خشک می شود و این باعث می شود این نوع پاک کننده های شیشه، مناسب استفاده در تابستان نباشند.

 

دستمال مرطوب شیشه پاک کن

این دستمال ها، راحت ترین امکان برای تمیز کردن شیشه به شمار می آیند. تنها کاری که باید انجام دهید، کشیدن دستمال روی سطح شیشه ای است که می خواهید تمیز کنید. ماده تمیز کننده بخار می شود و سطوح شیشه ای کاملا تمیزی به جا می ماند. این لکه برهای شیشه برای لکه گیری بسیار مناسبند، بدون اینکه نیاز باشد کل سطح را تمیز کنید. البته باید بگوییم که این دستمال ها یکبار مصرف هستند.

در انتها باید خاطرنشان کنیم که شیشه، ماده رایجی است که در انواع محصولات ساختمانی و مصرفی کاربرد دارد. عملا هر قسمت از زندگی شما، از شیشه های خانه گرفته تا صفحه گوشی و لپ تاپ از این عناصر برخوردارند. بدیهی است که ترجیح می دهید این سطوح همیشه تمیز باشند و در این راستا لکه بر شیشه که عمدتا از مواد شیمیایی تشکیل شده اند، بهترین گزینه هستند. لازم نیست بترسید زیرا اصولا هر ساختاری از ماده، دارای یک عامل شیمیایی یا مرتبط با آن است و شیشه پاک کن ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
انواع روش های تمیزکردن شیشه بطور کلی شامل چه مواردی هستند؟

البته می توان به روش های خانگی اقدام به تمیز کردن شیشه نمود، اما واقعیت این است که لکه برهای قوی شیشه که به طریق شیمیایی و استاندارد تهیه می شوند کار شما را بسیار آسان می کنند.

آیا با هر لکه بر شیشه می توان انواع لکه ها را برطرف کرد؟

خیر، برخی لکه ها از جمله لکه هایی که روی شیشه فضای بیرونی ایجاد می شود نظیر فضولات پرندگان، مواد ساخت و ساز و بارندگی های مکرر را باید با لکه بر قوی شیشه تمیز کرد.

بهترین لکه بر قوی شیشه چیست؟

ما به شما لکه بر شیشه نانوسان را پیشنهاد می کنیم که مبتنی بر فناوری نانو است و ضمن ایجاد درخشندگی و پاکیزگی طولانی مدت، یک لایه محافظ روی شیشه ایجاد می کند و مقاومت آن را در برابر هر نوع آلودگی بالا می برد.

انواع لکه برهای قوی شیشه چه مواردی هستند؟

این لکه برها قابل دسته بندی به صورت لکه برهای شیشه مبتنی بر آمونیاک، غیر آمونیاکی، مبتنی بر فناوری نانو، مبتنی بر IPA، مبتنی بر عامل، فوم شیشه پاک کن، خمیر شیشه پاک کن و دستمال مرطوب هستند.