مزایای نصب شیشه بالکن متحرک

دسته بندی ها: مقالات ، تراس شیشه ای | محاسبه سریع قیمت شیشه بالکن ریلی

شیشه بالکن

 

امروزه خانه ها بسیار متفاوت تر از سبک قدیمی ساختمان ها ساخته می شود و دلیل عمده این تفاوت در مساحت کم ساختمان ها می باشد. با بیشتر شدن جمعیت در شهرها فضای بسیار کمی برای ساخت و ساز باقی می ماند و تراکم جمعیتی در برخی بخشهای شهر به بیشترین حد خود می رسد که موجب می شود خانه ها دارای مساحت بسیار کم و فاقد فضای حیاط باشد. ولی تنها مزیتی که این خانه ها دارند وجود بالکن در آنها می باشد که به صورت یک حجم بیرون زده از ساختمان دیده می شود. به همین دلیل از فضا استفاده کاملا بهینه ای می گردد و این استفاده بهینه از طریق استفاده از شیشه بالکن میسر می گردد. 
مزایای شیشه بالکن متحرک بسیار زیاد است، اما یکی از مهم ترین مزایای شیشه بالکن متحرک استفاده همزمان از بالکن سرباز و سرپوشیده، لذت بردن از هوای بیرون آن است. از طرفی یکی دیگر از مزایای شیشه بالکن متحرک این است که شما می توانید دید و منظر مناسبی داشته باشید و از این طریق از طبیعت بیشترین بهره را ببرید.

شیشه بالکن

شیشه بالکن متحرک

شیشه بالکن دارای مدل های متنوعی می باشد که از پرطرفدارترین این مدل ها می توان شیشه بالکن متحرک را نام برد شاید برای شما این سوال پیش بیاید که شیشه بالکن متحرک چیست؟ در پاسخ باید گفت که شیشه بالکن متحرک ساخته شده از شیشه های 8-10 میل سکوریت می باشد که فریم های آلومینیوم یا استیل در نصب آن استفاده می گردد. این نوع شیشه بالکن را می توان از کف بالکن تا سقف به صورت کاملا یک دست نصب نمود. دلیل متحرک نام گذاری شدن شیشه بالکن این می باشد که می توان به راحتی و به صورت تاشو، جمع شو و یا به صورت ریلی این نوع شیشه بالکن را باز و بسته کرد. این باز و بسته کردن راحت شیشه بالکن موجب می شود که استفاده از آن بسیار راحت بوده و بتوان در هر زمان که تمایل به باز شدن شیشه ها داشته باشید آنها را باز و از هوای خوب و مطبوع بیرون کمال استفاده را ببرید.

شیشه بالکن

شیشه بالکن متحرک در شهرها 

امروزه زندگی شهری نسبت به سالهای قبل دچار تحول و تغییر فراوانی شده که این تغییر و تحول را می توان در ماشینی شدن شهرها دانست که همراه خود آلودگی هوا، آلودگی صوتی و مهم ترین مسئله گرفتن وقت استراحت و از بین رفتن فضای آزاد و سبز خانه ها یعنی حیاط ها می باشد که اکنون جای خود را به بالکن ها داده اند. برای حل این معضلات و بدست آوردن یک فضای راحت و ایمن می توان از یک ایده جذاب و کارآمد استفاده کرد، و آن استفاده از شیشه بالکن متحرک در شهرها می باشد. 
شیشه بالکن متحرک اگر در فضای بالکن خانه ها نصب گردد موجب می شود که از فضای بالکن پوشیده شده و مساحت موجود بالکن به عنوان یک فضای پوشیده به خانه ها اضافه گردد. زیرا استفاده از شیشه بالکن متحرک از ورود هرگونه آلودگی، گرد و غبار، خارو خاشاک به داخل جلوگیری می کند و باعث می شود تا بالکن ها همواره تمیز و پاکیزه باقی بمانند و با استفاده از چیدمان جذاب متناسب با سلیقه و چیدمان منازل از این فضا بهره بیشتری برد. زیرا شیشه ی استفاده شده در شیشه بالکن از نوع شیشه سکوریت می باشد که مقاومت مکانیکی بسیاری دارد، از نظر آگوستیک عایق مناسبی است که از ورود صداهای نابه هنجار به داخل خانه جلوگیری می نماید. به دلیل متحرک بودن و باز و بسته شدن آسان می توان در فصل بهار و روزهایی که هوای مطبوع دارد شیشه بالکن را باز کرد تا هوای زیبای بهاری به داخل خانه رخنه نماید. 
مزیتی که استفاده از شیشه بالکن متحرک در شهر ها برای ساکنان واحد های مسکونی ایجاد می نماید صرفه جویی در هزینه انرژی های سرمایشی و گرمایشی می باشد. بدین صورت که در فصول سر زمانی که شیشه بالکن به صورت کامل بسته باشد از خروج هوای گرم داخل به بیرون جلوگیری می کند و از وارد شدن هوای سرد و ورود برف و باران به داخل بالکن و به تبع آن به داخل واحد ها ی ساختمانی جلوگیری می کند و همین امر موجب می شود تا اتلاف انرژی صورت نگیرد و درنهایت هزینهای مصرفی انرژی کاهش چشم گیری داشته باشد. 

شیشه بالکن

فناوری استفاده شده از شیشه بالکن متحرک

امروزه مهم ترین مسئله ای که وجود دارد فناوری های پیشرفته در زمینه های مختلف که یکی از این زمینه ها صنعت ساختمانی می باشد که روز به روز در حال پیشرفت و به تبع آن افزوده شدن فناوری های نوین و جدید به این صنعت است. این فناوری های موجود در ساختمان شیشه بالکن بوده که از سالیان قبل برای پوشاندن بالکن از روش های غیر اصولی استفاده می گردید. اما فناوری استفاده شده در شیشه بالکن متحرک امروزه این امکان را به وجود آورده که علاوه بر ایمنی موجب ایجاد نمایی زیبا در ساختمان ها می گردد. از فناوری استفاده شده در شیشه بالکن متحرک می توان از شیشه سکوریت مقاوم و ایمن نام برد که به وسیله آن می توان سرتاسر بالکن را پوشاند. 

 

انواع مختلف شیشه بالکن متحرک 

همانطور که بیان شد از شیشه بالکن برای پوشاندن کلی و سرتاسری بالکن استفاده می نمایند. شیشه بالکن متحرک دارای انواع مختلفی می باشد. انواع مختلف شیشه بالکن متحرک از ویژگی های یکسانی نیز برخوردار می باشند. از مسائل مشترک می توان به این که شیشه سکوریت مورد استفاده یکسان می باشد اشاره کرد. شیشه متحرک بالکن را می توان در انواع تاشو جمع شو و یا ریلی نصب و اجرا نمود که هر کدام از این انواع مختلف نیز با استفاده از فریم و یا بدون فریم قابلیت اجرا دارند. 
شیشه بالکن متحرک در نمای روبروی بالکن یک نمای کاملا یک دست و شفاف ایجاد می نماید که در ایجاد شدن نمای کلی زیبا برای ساختمان تاثیر زیادی درد. شیشه به صورت کاملا یک دست و بدون وجود هیچگونه درز و یا فاصله ای در کنار هم قرار می گیرند و زاویه قرار گیری شیشه ها مطابق با اندازه بالکن قابل نصب و اجرا می باشد. دلیل جذابیت و استفاده از شیشه متحرک بالکن این است که دیگر ترسی از افتادن و ایجاد جراحت در زمان استفاده از بالکن وجود ندارد و به راحتی می توان آن را باز و بسته نمود. 
شیشه بالکن

آیا این نوشته را دوست داشتید؟