شیشه ساتینا چیست

دسته بندی ها: مقالات ، سندبلاست شیشه | انواع طرح و "قیمت شیشه سندبلاست"

طراحان و افرادی که درزمینهٔ دکوراسیون داخلی مهارت  دارند دارای سلایق مختلف هستند. یکی از متریال های مورداستفاده برای کار این افراد شیشه است که تنوع زیادی در انتخاب این شیشه‌ها وجود دارد؛ در این مقاله می‌خواهیم به‌نوعی از شیشه‌های غیر شفاف یا مات بپردازیم که برای مسدود کردن دید به داخل و یا بالعکس از آن استفاده می‌شود. یکی از این شیشه‌های مات شیشه ساتینا نام دارد.

با کشف شیشه و ورود ان به دنیای جدید، در درجه‌ها خلوص متفاوت انواع مختلفی از شیشه ساخته شد، درواقع شیشه ساتینا هم دارای درجه‌ای از ناخالصی است که حالت کدر به خود گرفته و دید را محدود می‌کند. حال این ناخالصی می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد که رنگ غالب ان کلیت رنگ شیشه را تعیین می‌کند.

شیشه ساتینا یکی از باکیفیت‌ترین نوع شیشه‌های مات است که قبل از سکوریت کردن شیشه و در فرایند اولیه تولید مات می‌شود. به همین دلیل از کیفیت بالایی برخوردار است.

 

شیشه ساتینا

حتمابخوانید:علت شکستن شیشه

 

شیشه ساتینا چیست

امروزه شیشه ساتین یا شیشه ساتینا طی فرایندی بسیار حرفه‌ای در واکنش با اسید فلوئوریکی که بر روی شیشه ریخته می‌شود تولید می‌شود. دانه‌های ریزی که بر روی شیشه حک می‌شود کاملاً صیقلی است و سطح خارجی  شیشه حاصل از این ترکیب در مقایسه با شیشه‌های سندبلاست و برفی  بسیار صاف است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

شیشه‌های ساتینا همانند سایر شیشه‌ها در ضخامت‌های مختلفی از 4 تا 10 میلی‌متر تولیدشده و به بازار عرضه می‌گردد. جهت استفاده از شیشه ساتینا برای لمینیت کردن می‌توان از ضخامت‌های 12 تا 20 میلی‌متر هم برخوردار شد.

 

شیشه ساتینا

 

شیشه ساتینا همانند سایر شیشه‌ها طی فرایندی سکوریت شده و به همین دلیل از مقاومت بالایی برخوردار است.

سطح صاف شیشه و مقاومت بالای آن دلایلی هستند که سبب افزایش طرفداران این شیشه می‌شود؛ به‌طوری‌که اگر ماده یاچربی روی شیشه‌های سندبلاست شده بریزد لکه آن برجای می‌ماند ولی شیشه ساتینا به این صورت نیست.

شیشه ساتینا ابتدا در کشورهای اروپایی و کم‌کم در سایر نقاط دنیا رواج یافت.

 

شیشه ساتینا

حتمابخوانید:شیشه کریستال

 

انواع شیشه ساتینا- شیشه سکوریت ساتینا

انواع شیشه‌های ساتینا عبارت‌اند از:

• شیشه سکوریت ساتینا

• شیشه دوجداره ساتینا

• شیشه لمینیت ساتینا

• شیشه 4 تا 10 میلی‌متر ساتینا

• شیشه دودی، سفید و برنز ساتینا

استفاده از انواع شیشه ساتینا با توجه با نوع استفاده پروژه و خواسته مشتری متفاوت است.

 

شیشه ساتینا

 

کاربرد شیشه ساتینا

از شیشه ساتینا در موارد بهداشتی درمانی ازجمله بیمارستان‌ها بسیار استفاده می‌شود. در معماری اسلامی نیز به دلیل رعایت حقوق محرمیت از زمان‌های دور راه‌های مختلفی برای محدود کردن دید استفاده می‌شد. در منازل مسکونی که دیدمستقیم به داخل فضا وجود دارد می‌توان از شیشه ساتینا استفاده کرد. این شیشه ازنظر ظاهری بسیار زیباست و روشنایی را از خود عبور می‌دهد. به همین دلیل درجاهای مختلف منزل مسکونی استفاده می‌شود.

 

شیشه ساتینا

حتمابخوانید:درب لولایی

 

انواع کاربرد شیشه ساتینا در یک نگاه:

• قابل‌استفاده در درب‌های مختلف اتوماتیک، لولایی و کشویی

• قابل‌استفاده در رستوران‌های سنتی کافه‌ها و سایر فضاهای اجتماعی

• جهت جداسازی فضایی در اماکنی مثل مسجد، توالت عمومی و ...

• قابل‌استفاده در دکوراسیون منزل ازجمله حمام، سرویس بهداشتی، تراس و پنجره‌ها

 

شیشه ساتینا

 

قیمت شیشه سکوریت ساتینا

شیشه سکوریت ساتینا در کارخانه و طی فرایندی که قبلاً ذکر شد تولید می‌شود. شیشه سکوریت ساتینا ازنظر هزینه‌ای مشابه شیشه سندبلاست می‌باشد. اما توصیه می‌شود برای انتخاب شیشه مات کامل از شیشه ساتینا استفاده شود.

هزینه شیشه ساتینا با توجه به ضخامت آن متفاوت است و هرچه شیشه ضخیم‌تر باشد قیمت ان نیز بالاتر می‌رود.

عامل مؤثر دیگر در قیمت شیشه سکوریت ساتینا ابعاد شیشه است که هرچه بزرگ‌تر باشد تولید ان سخت‌تر و درنتیجه قیمت بالاتر می‌رود.

 

شیشه ساتینا

 

تهیه و تنظیم: تحریریه رامادُر

آیا این نوشته را دوست داشتید؟