درب استیل و شیشه

دسته بندی ها: مقالات ، اجرا و نصب انواع نرده استیل | جدیدترین قیمت نرده استیل 1401

درب شیشه و استیل


درب استیل در نوع‌های متفاوتی ساخته و تولید می‌شود که هر یک در جایی استفاده می‌شوند. انواع درب استیل موجود در بازار عبارت‌اند از:

  • درب استیل آسانسور
  • درب استیل ورودی
  • درب استیل ضد سرقت
  • درب استیل مغازه
  • درب استیل و شیشه

 

درب استیل از جنس استیل 304 است و از نظر امنیتی و ظاهری قابل‌ جایگزینی با درب‌های چوبی و آهنی قدیمی است. ساختار و مواد بکار رفته در درب استیل از جنس آهن ساخته‌شده و در نهایت با روکش استیل پوشانده می‌شوند. نوع بسیار پرکاربرد و مهم استیل، درب استیل و شیشه است که رونق بسیاری یافته و ظاهری شکیل دارد.
درب استیل و شیشه همان‌طور که از نامش پیداست ترکیبی از دو ماده استیل و شیشه است. ساختار درب استیل و شیشه به این صورت است که معمولاً چهارچوب و قاب کلی درب از جنس استیل بوده و داخل درب از شیشه است. این ترکیب زیبا هم انعطاف‌پذیری محیط را بالا برده و هم جایگزین مناسبی جهت ایجاد درب فلزی است.

 

درب شیشه و استیل

منظور از فلزات ضد زنگ، فلزات با پایه آهنی است که دارای عنصر کروم هستند و باید حداقل 11 درصد از این ماده را دارا باشند تا به خاصیت مذکور برسند. علت این خاصیت در عنصر کروم این است که کروم دارای ماده‌ای به نام اکسید کروم بوده که هنگام بریدن فلز به‌سرعت اکسید بر روی سطح بریده‌ شده پخش‌ شده و مانع از زنگ زدن فلز می‌شود به این خاصیت، خاصیت خود شفادهی است. غیر از عنصر کروم، نیکل و چند ماده دیگر نیز سبب خاصیت ضد زنگی فلزات می‌شود.

درب شیشه و استیل

درب فلزی

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که فلز موجود در درب فلزی چیست و وقتی می‌گوییم درب فلزی ضد زنگ منظور چیست؟
فلزات طیف گسترده‌ای را دارا هستند که به دلیل مقاومت بالا در برابر ساییده شدن و خوردگی در مشاغل تولیدی توسعه بسیاری یافته‌اند و در اصطلاح عامیانه آن‌ها را فولاد ضدزنگ می‌نامند. این فلزات تعداد محدودی بوده که به بررسی برخی از ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

درب فلزی مخصوصاً درب ورودی باید از فلز ضد زنگ ساخته شود، فلز استیل به سبب شکل ظاهری و خاصیت ضد زنگ بودن آن بیشترین استفاده را جهت ساخت درب فلزی داخلی به خود اختصاص داده و در هر نقطه‌ای از منزل قابل ‌استفاده است. نوع دیگری از درب فلزی پرکاربرد درب آهنی است که در درب‌های خروجی مثل درب پارکینگ استفاده فراوان دارد. درب فلزی از جنس آهن نیز خود انواعی دارد که در این مقاله نمی‌گنجد و در آینده به توضیح انواع آن به‌صورت مختصر می‌پردازیم.

  • حالت‌دهی سریع و قابلیت خم شدن راحت و سریع این فلزات
  • مقاومت بسیار بالا در برابر پوسته‌ پوسته شدن لایه بیرونی
  • ماندگاری بسیار بالا در مای اتاق و حتی بیرون
  • خاصیت زنگ نزنی برخی از این فلزات به دلیل ساختار آن‌ها

 

درب شیشه ای استیل | درب شیشه‌ ای با استیل | درب شیشه و استیل

درب شیشه ای با استیل  همان‌طور که قبلاً ذکر شد ترکیب دو ماده شیشه و استیل است. درب شیشه ای با استیل دو حالت می‌تواند داشته باشد. 

  1. درب شیشه ای استیل با روکش استیل
  2. درب شیشه ای تمام استیل

هر دو نوع درب شیشه ای با استیل دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که برخی از آن‌ها را به‌اختصار بیان می‌کنیم:

  • شیشه مورداستفاده در درب شیشه ای استیل می‌تواند سکوریت و لمینیت باشد.
  • درب شیشه ای استیل می‌تواند تک لنگه، دولنگه و حتی چند لنگه باشد.
  • امنیت بالا و قابلیت استفاده از انواع قفل، یکی دیگر از ویژگی‌های درب شیشه و استیل است.
  • درب شیشه و استیل مقاومت بسیاری در برابر رطوبت و بخار هوا دارد.
  • دو نوع استیل نقره‌ای و استیل طلایی می‌توانند رنگ‌های انتخابی شما جهت چهارچوب درب شیشه و استیل باشند.

درب شیشه ای استیل برای درب ورودی ویلاها و طلافروشی‌ها و مجتمع‌های مسکونی بسیار استفاده می‌شود.

درب شیشه و استیل

درب استیل گلد | درب استیل طلایی

در درب استیل طلایی از استیل نوع طلایی یا همان استیل 316 استفاده می‌شود که تفاوت آن با انواع دیگر، از نظر ظاهری و رنگ آن است. درب استیل گلد را به دلیل شکل ظاهری و جذابیت فوق‌العاده می‌توان در مجتمع‌های تجاری، بازارچه طلافروشی و ورودی‌هایی که نمای درب است بسیار کاربردی است.
در شاسی کشی درب استیل طلایی از آهن و استیل طلایی استفاده می‌شود اما بهترین گزینه همان استیل است. تنها نکته‌ای که در نصب درب استیل طلایی باید دقت شود جوشکاری تمیز آن است اما در صورت ناهماهنگی رنگ با درب استیل می‌توان به‌صورت دستی و با استفاده از قلمو در را رنگ کرد. ضخامت ورقه استیل 316 از 1 میلی‌متر شروع می‌شود و در صورت داشتن طرحی خاص می‌توان آن را سفارش و درب استیل را کاملاً مطابق با فضا و نمای خود بسازید.

درب شیشه و استیل 

درب استیل ضد سرقت

همان‌طور که می‌دانید درب استیل ضد سرقت جهت جلوگیری از ورود سارقین به داخل منزل و برقراری امنیت کامل نصب می‌گردد. مهم‌ترین تفاوت درب استیل ضد سرقت، استفاده از میلگردهای آهنی و ضخامت استیل مورد استفاده در تولید درب است. 
می توان از شیشه لمینت برای درب استیل ضد سرقت استفاده نمود. یکی از نمونه‌های درب استیل ضد سرقت، حفاظ بانکی است که درب به‌ صورت جداگانه نصب ‌شده و حفاظ با استفاده از میلگردهای افقی یا عمودی و پروفیل‌های آهنی ساخته می‌شود.

 

درب استیل مغازه | درب استیل ورودی

یکی از شیک‌ترین درب‌ها برای انتخاب درب ورودی و مغازه، درب استیل ورودی بوده که علاوه بر زیبایی، استحکام بالایی هم دارد. درب شیشه ای دور استیل مغازه به دلیل ایجاد ارتباط درون و بیرون از شیشه مغازه است و فقط دورتا دور شیشه یک قاب فلزی از جنس استیل و یا روکش با نوار استیل نصب می‌شود. از طرفی درب استیل مغازه برای صرافی‌ها و طلافروشان ترکیبی از استیل و شیشه است و از مقاومت بالایی برخوردار است. 
درب استیل ورودی، ترکیبی از شیشه و استیل است که برای ورودی پارکینگ، مسکونی و بسیاری از نقاط دیگر کاربرد دارد. درب استیل ورودی را در هر ابعادی و تک لنگه یا دو لنگه می‌توان ساخت و در صورت نیاز با استفاده از یک جک پارکینگی  درب را از حالت دستی به حالت برقی تبدیل کرد.

درب شیشه و استیل

قیمت درب استیل

فروش درب استیل با توجه به چند فاکتور مهم بررسی و تعیین قیمت می‌شود. جهت بررسی قیمت فروش درب استیل به نکات زیر توجه فرمایید. قیمت درب استیل بر اساس هر کدام از درب‌های ذکر شده ممکن است متفاوت باشد. برای مثال قیمت درب استیل ضد سرقت به سبب استفاده از میلگردهای آهنی، شیشه متفاوت و قفل‌های بسیار مرغوب بالاتر از سایر درب‌هاست.

  • قیمت درب استیل گلد، به دلیل استفاده از ورق استیل طلایی بیشتر از سایر درب‌ها است.
  • درب استیل ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر از درب استیل و شیشه است.
  • درب استیل ساده ارزان‌تر از درب استیل میلگرد دار است.
  • قیمت درب استیل با توجه به تعداد درب و ثابت‌ها تعیین می‌شود.
  • طرح آماده جهت ساخت درب استیل ارزان‌تر از درب استیل با طرح سفارشی است.
  • کیفیت استیل مورد استفاده و نوع اتصالات نیز در قیمت درب استیل تأثیر دارد.

در نهایت با توجه به تحلیل عوامل فوق در صورت نیاز به قیمت هر کدام از گزینه ها برای اطلاع از قیمت دقیق، با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید. در صورت نیاز به دیدن طرح ها می توانید مراجعه حضوری داشته و به طور کامل مشاوره شوید.

درب شیشه و استیل

آیا این نوشته را دوست داشتید؟