استوپ شیشه سکوریت | تنظیم استوپ شیشه سکوریت

دسته بندی ها: مقالات
استوپ شیشه سکوریت
استوپ شیشه سکوریت

 

استوپ شیشه سکوریت

 

شرکت رامادُر با سابقه‌ای بسیار طولانی و با هدف مشتری مداری توانسته در تمامی زمینه‌ها از جمله فروش یراق آلات شیشه سکوریت بدرخشد. با افتخار اعلام می‌نماییم و آنچه برای ما حائز اهمیت است، کیفیت در کمیت است. علت تعدد مشتریان نیز به همین دلیل است وارد فروشگاه یراق آلات شیشه سکوریت شوید و با انواع استوپ آشنا شوید.

 

فهرست مطالب استوپ شیشه سکوریت رامادُر، با ما همراه باشید:

فروشگاه یراق آلات گفتگو با کارشناس

استوپ شیشه سکوریت

استوپ شیشه سکوریت، برای درب‌ های بزرگ و سنگینی که لولا قادر به نگه‌داری درب نیست استفاده‌ شده و می‌تواند جوابگوی انواع وزن‌ها باشد. برای مثال درب هایی با وزن 150 کیلوگرم به‌راحتی و با استفاده از جک شیشه سکوریت قادر به تحرک می‌باشند. یکی از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد استوپ شیشه سکوریت این است که شما قادر خواهید بود سرعت حرکت درب را تنظیم نمایید. یعنی درب بتواند با سرعت بسته شود و در هنگام چفت شدن از زاویه مشخصی سرعت درب کاهش یابد. روی هر دربی که استوپ شیشه سکوریت نصب است درب به‌طور کامل باز شده و از زاویه 175 درجه به بعد می‌تواند به‌طور خودکار بسته شود.

 

استپ شیشه سکوریت

استپ شیشه سکوریت برای آرام تر حرکت نمودن درب و روانی حرکت درب شیشه ای تعبیه‌ شده است. استپ شیشه سکوریت در پایین درب و به دو صورت روکار و توکار نصب می‌گردد. استوپ شیشه سکوریت یکی از یراق آلات کاربردی در درب‌های سایز بزرگ و بلند است زیرا عملکرد بسیار قدرتمندی دارد. معمولاً داخل استپ شیشه سکوریت از ماده‌ای روغنی پر می کنند که عمل روان بندی را بهتر انجام می‌دهد. نکته مهم در انتخاب استپ شیشه سکوریت، وزن و ابعاد درب شیشه ای است که باید قبل از انتخاب پمپ شیشه سکوریت به آن دقت نمایید. پمپ شیشه سکوریت نام دیگر استوپ شیشه سکوریت است.

استوپ شیشه سکوریت
استوپ شیشه سکوریت

انوع استوپ شیشه سکوریت

استوپ روکار شیشه سکوریت | استوپ توکار شیشه سکوریت

استپ شیشه سکوریت مدل‌های متفاوتی دارد اما تمامی استپ های درب شیشه ای در دو مدل عرضه می‌شوند:

  • استوپ توکار شیشه سکوریت
  • استوپ روکار شیشه سکوریت

همان‌طور که می دانید استوپ توکار شیشه سکوریت در داخل زمین و استوپ روکار شیشه سکوریت بر روی شیشه نصب می‌شود. درجاهایی که امکان حفر نمودن زمین وجود ندارد از استوپ روکار شیشه سکوریت استفاده می‌نمایند.

استوپ توکار شیشه سکوریت

در واقع از استوپ توکار شیشه سکوریت، برای درب هایی که تردد در آن مکان زیاد انجام می گیرد استفاده می شود. در مکان هایی که میزان رطوبت هوا بالاست یا درب به طور دائم در برابر شستشو قرار می گیرد، داخل استوپ را به وسیله ی پارافین و یا گریس پر می کنند تا از نفوذ آب به داخل استوپ جلوگیری شود. در غیر این صورت نفوذ آب باعث زنگ خوردگی واشرهای داخل استوپ می شود و در نتیجه استوپ کارایی خود را از دست می دهد و باید یا تعمیر و یا تعویض گردد. برای نصب این مدل استوپ ها بر روی شیشه نیاز به جاسازی بر روی زمین می باشد، به طوری که در مکان نصب به ابعاد قوطی استوپ در زمین برش داده شده، قوطی آن در زمین قرار گرفته و بعد استوپ در داخل قوطی جاسازی می گردد. استوپ توکار شیشه سکوریت، در دو نوع کوچک و بزرگ با توجه به وزن و ابعاد درب در دو نوع ایرانی و وارداتی عرضه می‌گردد.

 

استوپ روکار شیشه سکوریت

در واقع زمانی که نتوانیم برای استفاده از استوپ شیشه سکوریت در زمین جاسازی داشته باشیم باید از استوپ روکار استفاده کنیم. از این نوع استوپ بیشتر برای مکان هایی استفاده می شود که امکان حفر زمین و کندن آن وجود ندارد و مستقیما بر روی درب نصب می شوند. استوپ روکار شیشه سکوریت در دو نوع استوپ روکار سنگین و سبک موجود است که بسته به میزان ابعاد درب و وزن آن و نحوه ی باز و بسته شدن درب انتخاب می گردد. شیشه های دودبند و پارتیشن های شیشه ای از مناسب ترین گزینه ها برای نصب استوپ روکار شناخته می شوند. استوپ روکار شیشه سکوریت، نیز در دو نوع استوپ سبک و استوپ سنگین موجود است که استفاده از آن بستگی به وزن و سایز درب دارد.

استوپ شیشه سکوریت
استوپ شیشه سکوریت

نصب و اجرای استوپ شیشه سکوریت

نصب استوپ شیشه سکوریت و تعمیر و تنظیم استوپ شیشه سکوریت در منزل توسط خود شخص دارای محدودیت هایی است که تنها با روغن کاری ساده برطرف می شود. همانطور که می دانیم تنظیم استوپ شیشه سکوریت، یک کار تخصصی می باشد و نیاز به تجربه و مهارت دارد که بهتر است توسط افراد باتجربه در این کار و دارای تخصص انجام می شود. 

با استفاده از چند روش ساده می توان عمر درب شیشه ای را افزایش دهیم و بدون صرف هزینه های بسیار در زمینه رگلاژ یا تعمیر و تنظیم استوپ شیشه سکوریت می توانیم از درب شیشه سکوریت استفاده کنیم. ساده ترین روش برای تعمیر و تنظیم استوپ شیشه سکوریت این است که می توانید مقداری گریس یا پارافین را داخل استوپ پر کنید زیرا روغن کاری استوپ باعث روان شدن استوپ شیشه سکوریت خواهد شد. 

مورد بعدی که در مراقبت و نگهداری از درب شیشه ای باید به آن توجه شود و عمر استوپ شیشه سکوریت را افزایش می دهد، مراقبت از استوپ شیشه سکوریت در زمان شستشوی انواع درب شیشه ای است و نکته ای که در این جا مورد اهمیت می باشد این نکته می باشد که آب به داخل استوپ درب اتوماتیک شیشه ای نفوذ نکند زیرا با این کار دیگر نیاز به تعمیر و تنظیم استوپ شیشه سکوریت نخواهید بود و عمر درب شیشه ای افزایش پیدا می کند.
 

تنظیم استوپ شیشه سکوریت

درب هایی که از شیشه سکوریت است در انواع مختلفی تولید می شود که استفاده از آن بسیار فراگیر است. درب های لولایی شیشه ای یکی از درب‌های مصرفی شیشه می باشد که بسیار رایج بوده و در مغازه‌های مختلف و حتی منازل و راهروها استفاده دارد. یکی از یراق آلات پرکاربرد مورد استفاده در درب لولایی استوپ شیشه سکوریت است که خود نیز انواعی مختلفی دارد. در این بخش نحوه تنظیم استوپ شیشه سکوریت یا همان نحوه تنظیم جک شیشه سکوریت را به شما توضیح می دهیم.

تنظیم استوپ شیشه سکوریت توسط افراد در خانه با محدودیت روبرو است و مقداری روغن‌کاری اولیه نیازمند است. همان‌گونه که اشاره شد، تنظیم استوپ شیشه سکوریت توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود اما با استفاده از چند روش ساده می‌توان عمر مفید شیشه سکوریت را افزایش داد و دیگر شما نیازی به‌صرف هزینه جهت رگلاژ و یا تنظیم استوپ شیشه سکوریت نخواهید داشت. 

  1. روشی جهت تنظیم استوپ درب سکوریت بسیار ساده است و هرکسی به‌راحتی می‌تواند با کمترین امکانات آن را اجرا نماید. فقط کافی است مقداری پارافین یا گریس را تهیه نموده و داخل استوپ را کاملاً پر نمایید. گریس باعث روان شدن استپ شیشه سکوریت شده و درب به‌راحتی باز و بسته می‌شود.
  2. یکی دیگر از کارهایی که عمر مفید استپ شیشه سکوریت را می‌افزاید مراقبت از شیشه هنگام شست‌وشو است چراکه استوپ شیشه سکوریت بسیار حساس به شست‌وشو است و نباید آب به داخل آن نفوذ کند. اگر این نکته را نیز رعایت کنید دیگر کمتر نیاز به تنظیم استوپ شیشه سکوریت خواهید داشت.
استوپ شیشه سکوریت
استوپ شیشه سکوریت

تعمیر استوپ شیشه سکوریت

هنگامی ‌که درب شیشه ای سکوریت شما دچار اشکال شد نیاز به تعمیر لولا و یا تعمیر استوپ شیشه سکوریت است. اشکالاتی از قبیل صدای درب هنگام باز و بسته شدن، تکان خوردن درب در هنگام باز بودن آن، بسته نشدن کامل درب و قرار نگرفتن درب‌ها بر روی‌هم یا کنار هم، در درب های سکوریت نشان می‌دهد که نیاز به رگلاژ استپ درب سکوریت دارید. تنظیم استوپ شیشه سکوریت شامل رگلاژ استپ درب سکوریت و رگلاژ لولا و فریم‌ها می باشد.

تعمیر استوپ شیشه سکوریت در واقع همان تعمیر جک شیشه سکوریت است که حاوی اقداماتی جهت رفع مشکلات فوق می‌باشد. تعمیر استوپ شیشه سکوریت می‌تواند با استفاده از یک روغن‌کاری ساده باشد و یا نیاز به آچارکشی داشته باشد. فراموش نکنید که نکته مهم در تعمیر استوپ شیشه سکوریت، رگلاژ آن توسط افراد متخصص می‌باشد چون امری بسیار حیاتی در تعمیر درب است و نیاز به تخصص دارد.
درصورتی‌که عمر مفید استوپ شما به اتمام نرسیده رگلاژ استپ درب سکوریت پیشنهاد می‌شود زیرا از نظر هزینه‌ای تعمیر استوپ شیشه سکوریت نسبت به تعویض استوپ به‌صرفه‌تر است. اما اگر عمر مفید استوپ شما به پایان رسیده تعمیر جک شیشه سکوریت کمکی به شما نمی‌کند و در کوتاه‌مدت به حالت قبل برمی‌گردد در این حالت تعویض استپ شیشه سکوریت به شما پیشنهاد می‌شود.

 

قیمت استوپ درب شیشه ای | قیمت استوپ شیشه سکوریت

قیمت استوپ شیشه سکوریت مانند تمامی یراق آلات دیگر با توجه به عوامل متغیری به دست می‌آید، کیفیت اولین حرف را در تعیین قیمت استوپ درب شیشه ای دارد و بعد از آن برند استوپ و کشور سازنده نیز بر قیمت استپ شیشه سکوریت تأثیر می‌گذارد. تمامی استوپ های مرغوب دارای گارانتی مصرف بوده و نوع گارانتی محصول نشانی از عمر مفید استوپ و در نتیجه مؤثر بر قیمت استوپ درب شیشه ای سکوریت می‌باشد.

  • جهت اطلاع دقیق از قیمت استوپ درب شیشه ای و انواع آن، وارد فروشگاه آنلاین یراق آلات شیشه سکوریت رامادر شوید. و جهت تعمیرات با بخش خدمات پس از فروش شرکت رامادُر تماس حاصل فرمایید.

شاید برایتان پیش آید که تشخیص، تعویض و یا تعمیر استوپ شیشه سکوریت کار آسانی نیست، بله حدس شما کاملاً درست است اما نگران نباشید زیرا کارشناسان ما با دیدن استوپ شما به‌راحتی تشخیص می‌دهند که نیاز به رگلاژ استپ درب سکوریت یا تعویض آن دارید یا خیر. پس در صورت مشاهده هر یک از مشکلات فوق با ما تماس بگیرید و از خدمات با سابقه ما بهره‌مند گردید. 

استوپ شیشه سکوریت
استوپ شیشه سکوریت

 

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟

رضاتوکل 1 سال و 1 ماه قبل

بله عالی بود.

کارشناس رامادر 1 سال و 1 ماه قبل

با سلام جناب آقای توکل عزیز، سپاس از حُسن نظر شما.