دکوراسیون حمام

دسته بندی ها: مقالات ، حمام شیشه ای | انواع درب شیشه ای حمام مستر و سرویس بهداشتی

شیشه حمام

 

از ملزومات هر منزل و فضای نشیمنی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی آن خانه است. حمام و دستشویی علاوه بر جنبه تزئینی خود دارای جنبه استفاده‌ای حیاتی است که در هر خانه‌ای به شکلی منحصربه‌فرد طراحی و ساخته‌شده است. حمام ها جزء شخصی‌ترین و خصوصی‌ترین فضای منزل شما هستند که شاید دور از دسترس مهمان هم باشند، اما بد نیست با چند روش ساده اما زیبا و با صرف کمترین هزینه دکوراسیون حمام خود را تغییر دهیم.
در اسلام نیز سفارشات بسیاری درباره نحوه ساخت حمام و سرویس بهداشتی، رعایت نظافت ارائه گردیده است که همه کم و بیش با آن‌ها آشنایی دارند. اما هدف از نوشتن این صفحه سوق شما به سمت دکوراسیون حمام است. در واقع می‌خواهیم به شما کمک کنیم که طراحی حمام کوچک خود را به بهترین شیوه و با ارزان‌ترین منابع انجام دهید. پس با ما همراه باشید تا با روش‌های مختلفی که در این صفحه جهت دکوراسیون حمام منزل شما می‌توان انجام داد، از نزدیک آشنا شوید. جهت انتخاب مناسب‌ترین دکوراسیون حمام متناسب با فضای موجود شما راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی مشکل شما باشد.

 

درب حمام | انواع درب حمام

وقتی فضای کمی را برای حمام و سرویس بهداشتی در اختیار دارید بهترین راه‌حل، استفاده از شیشه است. این روش در صورتی‌که حمام شما از قبل موجود است و فقط نیاز به بازسازی دارد. یعنی فقط درب حمام را تعویض و تبدیل به درب شیشه ای کرد. فقط باید به ترکیب رنگ دیوار و درب حمام دقت نمایید که هارمونی رنگ به هم نریزد.
انواع درب حمام
انواع درب حمام را می‌توان برای این نوع حمام ها استفاده نمود. نکته‌ای که همواره باید به آن دقت نمایید جنس یراق آلات مورد استفاده برای درب حمام است که همگی باید از جنس استیل مرغوب 304 باشند که در مقابل آب مقاومت بسیار بالایی دارند. از انواع درب حمام به رایج‌ترین مدل آن‌ها که همان درب های ریلی و لولایی هستند می‌توان اشاره نمود که هر یک به‌نوعی و در فضایی قابل ‌استفاده هستند.

شیشه حمام

پارتیشن شیشه حمام

توجه به ریزترین جزئیات طراحی و رنگ اشیا مورد استفاده، عامل بسیار مهمی در دکوراسیون حمام شما به شمار می‌آید. نکات زیر برای رسیدن به یک دکوراسیون حمام ایده آل قابل‌توجه هستند:

  • استفاده از یک صندلی خاص مثلاً یک صندلی چوبی یا شیشه ای در گوشه‌ای از حمام برای قرار دادن اشیایی چون حوله
  • قرار دادن یک گلدان با رنگ گل مرتبط با فضا بر روی میز توالت یا روشویی
  • استفاده از طاق یا فرورفتگی‌هایی در دیوار جهت قرار دادن لوازم ضروری به‌جای باکس‌های آماده
  • استفاده از پرده‌های روشن در حمام هایی با دکور سنتی
  • استفاده از سرامیک‌های ساده و نه طرح دار برای حمام
  • سرامیک‌هایی با خطوط افقی در حمام ‌های کوچک 

نکات قابل‌توجه بسیاری در رابطه با دکوراسیون حمام وجود دارد اما همه این نکات بستگی به سلیقه و خلاقیت شما دارد. در صورت داشتن خلاقیت می‌توانید یک طرح زیبا و خاص را برای حمام خود بر جا بگذارید.

شیشه حمام

حمام مدرن | حمام های مدرن

با شروع تغییرات تحمیل‌شده بر ایران قدیم بسیاری از مسائل مردم تحت تأثیر مدرنیته قرار گرفت. فضای خانه از جمله آشپزخانه حمام  و سرویس بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نبودند و حمام های مدرن را به وجود آوردند. کم‌کم حمام های قدیمی جای خود را به حمام مدرن دادند و این تغییر یک سری ویژگی‌های مثبت و منفی داشت.
حمام مدرن بیشتر از طرف زوج‌های جوان و خانواده‌های کوچک مورد استقبال واقع شد و سایر مردم همان حمام های قدیمی را زنده نگه داشتند. پس از گذشت چند سال کم‌کم حمام های مدرن نیز با فرهنگ و سنت‌های ایرانی تلفیق‌شده و حمام مدرن حالت بینابینی به خود گرفت که کم‌کم مردم به استفاده از آن سوق پیدا کردند.

 

حمام های کوچک | مدل حمام های شیک کوچک

در راستای همین حمام های مدرن یکی از اقدامات رایج، انتقال حمام به محیط خصوصی مثل اتاق‌خواب بود. حمام های مورد استفاده به اتاق‌خواب منتقل شدند و به دلیل کمبود فضا، طراحان مجبور به طراحی حمام های کوچک نمودند؛ که  فضای کمی را به خود اختصاص می‌دادند. در حمام های کوچک توجه بسیاری به انتخاب اشیا داشته باشید. برای مثال آئینه های بزرگ، حمام کوچک را بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن نشان می‌دهد. انتخاب رنگ اشیا مورد استفاده نیز تأثیر بسیاری بر بزرگ نشان دادن حمام کوچک دارد و استفاده از رنگ‌های روشن برای سرامیک و اشیا باعث شیک دیده شدن مدل حمام شما می‌شود.
مدل حمام های شیک کوچک را اگر دیده باشید مصالح انتخابی درب و دیوار آن‌ها معمولاً از جنس شیشه است. زیرا شیشه به‌عنوان جسمی شفاف اتصال بین دیوار و درب را فراهم می نماید.
مدل حمام های شیک کوچک حاوی چند ویژگی مشترک هستند که در همه آن‌ها این ویژگی طراحی رعایت شده است.

  • در صورت استفاده از وان در حمام کوچک، وانی کوچک انتخاب نمایید.
  • فضای دوش گیری را با ایده‌های خاص و فانتزی از حمام جدا نمایید.
  • درصورتی‌که قسمتی از حمام قناسی دارد آن را با سرامیک تیره و در غیر این صورت از سرامیک روشن در طراحی کف و دیواره‌ها استفاده نمایید.
  • هرچقدر که از اشیاء کمتر و بارنگ‌های ساده‌تر استفاده نمایید، حمام شما به مدل حمام های شیک کوچک نزدیک‌تر خواهد شد.

شیشه حمام

دکوراسیون سرویس بهداشتی

دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز مانند حمام از اهمیت بسزایی برخوردار است و هر یک از ما می‌توانیم با استفاده از چند ایده ساده دکوراسیون سرویس بهداشتی خود را از حالت تکرار و سادگی خارج نماییم.
در خانه‌هایی که حمام در داخل اتاق‌خواب ساخته می‌شود معمولاً این حمام دو کاربرد دارد هم به‌عنوان سرویس بهداشتی و هم به‌عنوان حمام در دکوراسیون سرویس و بهداشتی و حمام که در کنار هم قرارگرفته‌اند در اکثر مواقع جهت جدا نمودن دو فضا از هم از دیوارک شیشه ای استفاده می‌نمایند که به آن پارتیشن سرویس بهداشتی می‌گویند.

دکوراسیون سرویس بهداشتی می‌تواند بسیار متنوع باشد و حتی با استفاده از درب نیز می‌توانید این دو فضا را از هم جدا کنید. درب جداکننده سرویس بهداشتی می‌تواند کشویی و لولایی باشد اما در حمام های کوچک پیشنهاد ما به شما استفاده از درب های کشویی است که جای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند و هنگام باز شدن نیز بر روی دیوار یا شیشه ثابت کناری باز می‌شوند و به‌این‌ترتیب در فضای شما صرفه‌جویی می‌شود.

شیشه حمام

پارتیشن سرویس بهداشتی

پارتیشن سرویس بهداشتی و حمام را با استفاده از شیشه‌ های طرح دار که اصطلاحاً شیشه های سندبلاست شده نام دارند از هم جدا نمایید. سندبلاست همچنین جهت گرفتن دید نیز استفاده می‌شود. وقتی شیشه کاملاً مات باشد دیگر دیدی از حمام به داخل سرویس بهداشتی و بالعکس وجود ندارد. یکی دیگر از خاصیت شیشه های مات کامل یا سفید، رنگ این شیشه هاست که با حمام های روشن کاملاً ست بوده و تأثیر بسیاری در دکوراسیون سرویس بهداشتی دارد. از طرفی شیشه ها را می‌توان در طرح‌های آماده و انواع طرح‌هایی که از قبل موجود هستند، سندبلاست نمود و به‌این‌ترتیب طرحی متفاوت و منحصربه‌فرد را برای منزل خود به ارمغان برد.

آیا این نوشته را دوست داشتید؟