قیمت آینه کاری منزل | اجرای انواع طرح "تراش آینه" در کمترین زمان

دسته بندی ها: مقالات

 

قیمت آینه کاری منزل  ارتباط با واتساپ فروش

 

در این صفحه از آینه کاری، با موارد زیر آشنا شوید:

 

آینه

آینه، وسیله‌ای است که به علت صافی و بازتاب بالا، بر رویه خود، تصویر اجسام را نشان می‌دهد.

شیشه به همان صورت که هست یک آینه خوب تشکیل نمی‌دهد. نور، به جای آنکه از آن منعکس شود، از آن می‌گذرد. برای آن که شیشه، آینه شود پشت آن باید با چیزی پوشیده شود تا نور از آن عبور نکند. بسیاری از آینه‌ها با جیوه پوشیده شده‌اند؛ ولی اکنون نقره بیشتر به کار می‌رود.

 

چگونه آیینه ساخته می شود؟

بیشتر آینه‌ها با افزودن روکش بازتابنده به یک صفحه مناسب (معمولاً شیشه) ساخته می‌شوند. در بیشتر آینه‌ها این صفحه به دلیل آسانی ساخت، شفافیت، سختی، و توانایی داشتن رویهٔ صاف، شیشه است. روکش بازتابنده معمولاً به پشت آینه افزوده می‌شود تا از فرسایش و آسیب‌های ناگهانی در پناه بماند.
این لایه شکل داده می‌شود، صیقل داده می‌شود و پاک می‌شود تا سپس روکش شود.
آینه‌های شیشه‌ای بیش‌تر با نقره یا آلومنیوم به همراه مجموعه‌ای از دیگر روکش‌ها، روکش می‌شوند.

  • کلرید قلع
  • نقره
  • اکتیواتور (فعال‌سازهای) شیمیایی
  • مس
  • رنگ

ابتدا کلرید قلع افزوده می‌شود،زیرا نقره نمی‌تواند به شیشه بچسبد. فعال‌سازها باعث سختی قلع/نقره می‌شوند. مس برای ماندگاری و دیرپایی افزوده می‌شود. رنگ (بیش‌تر موارد سبز) در پشت آینه از خراش‌ها و آسیب‌های ناگهانی جلوگیری می‌کند.
 

آینه کاری
آینه کاری دیوار

آینه کاری منزل

همان‌طور که گفته شد آینه کاری منزل فقط مختص به‌جای خاصی نیست و در تمامی فضای خانه با توجه به سلیقه شخصی کارفرما و طراح نصب می‌شود. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه نمایید بازتاب نور است زیرا هرچه بازتاب نور در آینه بیشتر باشد فضا بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

آینه کاری منزل برای اتاق‌خواب دارای چند حالت است:

  • نصب یک آینه بلند و عریض روبروی تخت خواب به‌گونه‌ای که بیشترین نور را جذب کند.
  • نصب دو آینه در دو طرف تخت خواب
  • نصب آینه در کنج اتاق جهت اضافه نمودن یک بُعد به فضا نیز ایده قشنگی می‌تواند باشد.
  • ایده دیگری که برای آینه کاری منزل بکار می‌رود استفاده از اشیایی مانند کمد دیواری یا درب‌های ریلی موجود در اتاق است که سبب بزرگ‌تر شدن فضا می‌شود و نیازی به نصب بر روی دیوار نیست.

 

نمایش بزرگی فضا توسط آینه ها

طراحان داخلی به استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی و اتاق های کوچک تاکید بسیار دارند، زیرا می توانند به این شکل فضا را بزرگ تر نشان دهند. فقط مطمئن شوید که آینه منظره خوبی را منعکس می کند. آینه ها نه تنها می توانند فضا را بزرگتر کنند، بلکه با تبدیل شدن به یک منبع نور اضافی سبب روشن تر شدن محیط نیز می شوند.

 

آینه به عنوان عناصر هنری

آینه ها می توانند به عنوان شیء هنری کاملی ارائه شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با آنها بازی کنید و سعی کنید تعدادی آینه را بر روی یک دیوار مشخص نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که آینه ها متناسب با یکدیگر و دیوار هستند؛ تعداد زیادی آینه کوچک را بر روی یک دیوار بزرگ آویزان نکنید.
 

آینه کاری سنتی علاوه بر اماکن مذهبی نمادی برای تجمل‌گرایی نیز به‌حساب می‌آمد و در کاخ‌های شاهنشاهی، موزه‌ها و هرجایی که سبک معماری آن اهمیت داشت از ترکیب آینه کاری سنتی و رنگ به‌عنوان مصالح اصلی استفاده می‌شد.
 

آینه کاری
آینه کاری

آینه تراش خورده

آینه تراش‌خورده یا آینه های مشجر به‌نوعی از آینه گفته می‌شوند که با دستگاه‌های CNC و ابزار مخصوص بر روی آینه طرح‌های متنوعی را حک می‌نمایند. این عمل در اصطلاح عامیانه تراش آینه گفته می‌شود.

  • تراش آینه علاوه بر جلوه بصری شیشه باعث می‌شوند بازتاب نور بیشتر شود.
  • اگر از داخل آینه تراش‌خورده به اشیاء نگاه کرد طرح‌های جذابی را می‌توان داخل این آینه ها یافت که خود به‌نوعی ایده متفاوتی است.
  • آینه تراش‌خورده به دلیل جذابیت بالایی که ایجاد می‌کند، معمولاً بر روی دیوار و در اکثر موارد در داخل پذیرایی نصب می‌شود. 

تراش آینه به صورت تکه ای نیز استفاده می شود. برای مثال با استفاده از چند تکه اینه تراش خورده در اشکال هندسی یا غیر هندسی می توان بی نهایت طرح و مدل را در چیدمان دلخواه و با فاصله یا بدون فاصله بر روی دیوار چید.

 

آینه کاری سقف

آینه کاری سقف کاری بسیار دشوار است و فقط افراد ماهر و طراحان قوی آن را انجام می‌دهند. آینه کاری سقف برای خانه‌های دوبلکس که دارای سقف بلندی هستند سقف را بلندتر نشان می‌دهد. اما در منازلی که سقف از حد استاندارد کوتاه‌تر باشد می‌توان از آینه کاری سقف برای راه‌حل این موضوع بهره برد. اگر می‌خواهید خانه‌ای لاکچری و منحصربه‌فرد داشته باشید بهترین راه‌حل و تقریباً کم‌هزینه‌ترین راه همین آینه کاری سقف و دیوار است.
 

آینه کاری دیوار

دیوار آینه ای، همان آینه کاری دیوار می‌باشد که جایگزین خوبی برای دیوارهای گچی و حتی کاغذهای دیواری است. آینه برای دیوار، به‌عنوان یک نقطه عطف در دکوراسیون فضای منزل شما به‌ حساب می‌آید؛ به همین دلیل باید در یک نقطه استراتژیک از فضا به کار گرفته شود که از بیشتر نقاط دید به آن وجود داشته باشد.

آینه برای دیوار، علاوه بر نمای لاکچری که ایجاد می‌کند، اگر به‌طور درست نصب شود سبب می‌شود که فضای شما بسیار بزرگ‌تر از آنچه هست دیده شود.

آینه کاری دیوار، علاوه بر اینکه فضای خانه را بزرگتر از میزان واقعی نشان می دهد، محیط خانه را نیز دلبازتر می نماید. امروزه آپارتمان نشینی به عنوان یک سبک متداول در زندگی اکثر انسان هاست و باید قبول کرد راه حل هایی برای دلبازتر کردن آن ها وجود دارد. 

 

آینه کاری دیوار
آینه کاری
آینه کاری مدرن

آینه کاری مدرن برای دکوراسیون‌های داخلی و منازل استفاده و در حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و فضاهای پذیرایی به کار برده می‌شود. منظور از اینه کاری مدرن مینیمال کردن تزئینات و ساده‌سازی است. به‌نحوی‌که آن برش‌کاری‌های گذشته و تزئینات پیچیده با تبعیت از مدرنیته جای خود را به طرح‌های ساده و رسا دادند.
 

آینه کاری دکوراتیو

منظور از آینه کاری دکوراتیو تمامی موارد آینه کاری شیک و مدرن است که برای دیوار، سقف و حتی کف خانه استفاده‌ شده و ایده‌ای نو را در برمی‌گیرند. آینه های رنگی، طرح دار و تراش‌خورده مشمول آینه کاری دکوراتیو می‌شوند که به‌نوعی تک هستند.

  • آینه کاری دکوراتیو برای آشپزخانه

آینه کاری آشپزخانه هم می‌تواند ایده جالبی باشد و درصورتی‌که قصد انجام این کار را دارید، بهترین نقطه استفاده از دیواره‌های خالی بین کابینت‌ها می‌باشد. البته درب کابینت نیز می‌تواند، تیر هدف شما باشد اما تمامی موارد به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد.

  • آینه کاری دکوراتیو در هر یک از بخش های منزل می تواند نصب و استفاده گردد.
  • آینه کاری در موزه ها، مراکز فرهنگی و مذهبی نیز در بسیاری از موارد دیده شده که از این روش استفاده نموده اند.

نمای آینه کاری دکوراتیو در برابر بازتاب نور جلوه چند برابری دارد و با نور آفتاب یا لامپ و روشنایی داخلی نمای بی نظیری ایجاد می کند که بعید به نظر می رسد کسی از آن استقبال نکند.

آینه کاری
آینه کاری
آینه کاری کف

آینه کاری کف برای سالن‌های غذاخوری، تالار و رستوران‌های مجلل به‌عنوان ایده‌ای تک مورد استقبال فراوان قرار می‌گیرد. انعکاس سقف در کف زمین بسیار شگفت‌انگیز است به‌گونه‌ای که هر کسی را به سمت خود جلب می‌نماید. آینه کاری کف جایگزین مناسبی برای ایده‌های پرشده در بازار از جمله پارکت، سرامیک و ... است. مخصوصاً اگر یک لوستر شاخص یا یک گچ‌بری زیبا در سقف وجود داشته باشد آینه کاری کف بسیار خود را نشان خواهد داد.

 

قیمت آینه کاری منزل

جهت بررسی قیمت آینه کاری منزل لازم است که کاربرد هرکدام از این آینه ها را بدانید، زیرا بر اساس نوع استفاده، قیمت متغیر است.

  • رنگ آینه ها
  • ضخامت آینه
  • تراش‌کاری یا عدم وجود تراش نیز بر روی قیمت آینه کاری منزل متأثر می‌باشد. 

برای قیمت آینه کاری منزل بر روی لینک موجود در ابتدای صفحه کلیک کنید.

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
آیا آینه کاری در محیط های مرطوب قابل اجراست؟

آینه های بی کیفیت بدون پوشش محافظ در این محیط ها در معرض آسیب قرار می گیرند و خاصیت بازتاب و آینه بودن خود را از دست می دهند. اما باید اشاره کنیم که در محیط های مرطوب و اسیدی باید از آینه های با کیفیت جیوه ای به صورت پوشش داده شده و دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت است استفاده شود. رامادُر جهت اجرا آینه کاری از چسب های سیلیکونی مخصوص آینه استفاده می کند.

در صورت تهیه آینه و تمام ابزارات لازم آیا خودمان توانایی نصب را داریم؟

نمی توان گفت این کار به سادگی قابل انجام است. زیرا نیاز به ظریف کاری دارد. و همین طور نیاز به تکنسین فنی انجام این کار می باشد که در زمان کمتر با کیفیت بهتر پروژه شما را به انجام برساند.

پروسه اجرایی آینه کاری خانه های شیک چقدر زمان می برد؟

معمولا از سفارش تا اجرا 7 روز کاری زمان می برد. البته این مسئله بستگی به سایز خود آینه و پیچیدگی کار دارد. اگر آینه شما طرح ساده تری داشته باشد ممکن است در مدت زمان کمتری پروژه شما اجرایی شود.

آیا آینه ها طبق کیفیت قیمت گذاری می شوند و یا طرح؟

شرکت رامادُر این اطمینان را به شما می دهد که تمام آینه های انتخابی شما با بالاترین کیفیت (درجه یک) در نظر گرفته شده است. و قیمت بر اساس رنگ و طرح در بنر موجود در سایت تفکیک شده است.


ساموئل 4 سال قبل

خیلی عالی بود موارد موجود در محتوا. آیا مکانی وجود دارد که همه این موارد را آموزش بدین؟

کارشناس رامادر 4 سال قبل

با سلام جناب آقای ساموئل عزیز، از زمانی که برای مطالعه صفحات سایت رامادُر و نظر مثبت شما بسیار متشکریم. خیر امکان آموزش وجود ندارد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش شماره 021.45136 در ارتباط باشید.