کرکره مغازه

دسته بندی ها: چه عواملی در "قیمت کرکره برقی" تاثیرگذار هستند؟ | اجرای انواع "کرکره اتوماتیک"و"کرکره پارکینگ" ، مقالات

کرکره مغازه

 

کرکره برقی یکی از انواع درب های اتوماتیک می باشد که به صورت عمودی باز و بسته می شود. با نیروی برق و به صورت اتوماتیک کار می کند. در گذشته از کرکره های دستی استفاده می شد که از نظر شکل ظاهری زیبایی نداشته و مقاومت زیادی در برابر ضربه و خوردگی نداشت. همچنین به دلیل پایین بودن ایمنی در قفل به راحتی سارقان می توانستند آن را باز کرده و از داخل مغازه اجناس را به سرقت ببرند. اما امروزه و با گذشت زمان و پیشرفت در ساخت و تولید کرکره ها انواع مختلف کرکره های برقی به بازار عرضه شده که از نظر شکل ظاهری بسیار زیباست و می توان رنگ آن را به راحتی با فضای اطراف هماهنگ سفارش داد.

 

در این صفحه از کرکره مغازه با موارد زیر آشنا شوید:

 

مهمترین مسئله ای که باعث شده تا مغازه داران خواستار نصب کرکره برقی برای مغازه خود شوند ایمنی بالایی است که کرکره برقی برای مغازه ها ایجاد می کند. از کرکره های برقی برای درب پارکینگ مسکونی، ورودی مکان های تجاری، اداری و ... استفاده می شود و باعث به وجود آمدن ایمنی بسیار بالا می گردد. در صورت استفاده یکدست از کرکره مغازه در خیابان‌هایی که در معرض دید قرار دارند نمای پیاده‌رو بسیار یکدست و مرتب دیده می‌شود و کمکی به طراحی نمای شهری نیز می‌شود.
کرکره مغازه رامادُر را تا چندین سال می‌توانید بدون کمترین مشکلی استفاده کنید زیرا محصولات ما با تضمین کیفیت کالا و نیز خدمات پس از فروش بوده و با خیالی آسوده می‌توانید کرکره مغازه تان را با حداقل نقص فنی استفاده نمایید.

کرکره مغازه

کرکره برقی مغازه

کرکره برقی مغازه روشی بسیار راحت برای افزایش ایمنی و امنیت مغازه شما در برابر خطر سارقان بوده و برای مغازه‌هایی که در بر خیابان اصلی و خارج از مغازه‌ها قرار دارند بسیار مفید است. کرکره برقی مغازه کاملاً مشابه کرکره‌های مورد استفاده برای پارکینگ و سایر فروشگاه‌ها است اما به دلیل رواج استفاده کرکره مغازه به این نام معروف گردیده است.

مزیت های کرکره برقی مغازه

  • تنوع و زیبایی در طرح و رنگ کرکره برقی
  • داشتن دید و بدون مزاحم در تیغه های پلی کربنت شفاف
  • استفاده آسان و حرکت اتوماتیک
  • عدم زنگ زدگی و مقاومت بالا از خوردگی و طول عمر زیاد
  • ایمنی بالا و مراقبت از سرقت از مغازه 
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل به دلیل بستن کامل دهنه 

کرکره برقی مغازه در رنگ‌های دلخواه شما وجود داشته و حتی جالب است که بدانید درصورتی‌ که لوگو و یا طرح خاصی برای متفاوت نمودن مغازه خود از سایر مغازه‌ها دارید می‌توانید از چاپ بر روی کرکره مغازه خود استفاده نمایید و طرح موردنظرتان را بر روی کرکره برقی مغازه پیاده نمایید.

کرکره برقی مغازه علاوه بر تأمین امنیت نمای یکدست و زیبایی دارد و استفاده از آن نیز بسیار راحت است. از طرفی با حداقل سروصدا باز و بسته‌شده و مزاحمتی برای سایرین ایجاد نمی‌کند. جالب است که بدانید با استفاده از کرکره مغازه دیگر نیازی به‌صرف هزینه برای ساخت درب شیشه ای و حتی ویترین شیشه ای نیست و کرکره برقی همین عمل را انجام می‌دهد.

کرکره مغازه

قیمت کرکره مغازه

قیمت کرکره مغازه تابعی از عامل زیر است که پس از توضیحات لازم برای شما به طور شفاف مشخص خواهد شد؛ اما مجموعه ای از عوامل زیر مهمترین تاثیر را بر قیمت کرکره مغازه دارد.

  • موتور کرکره برقی یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت کرکره مغازه است که بر حسب نوع خواسته مشتری متفاوت است.
  • نوع تیغه کرکره برقی نیز بر قیمت کرکره مغازه تاثیر بسیاری دارد و تیغه های شفاف بیشترین قیمت را دارند.
  • نوع یراق آلات مورد استفاده از جمله ریل، کپس، مویی، برد و... نیز بر قیمت کرکره مغازه موثر هستند.

کرکره مغازه

کرکره پارکینگ

معمولا برای کرکره پارکینگ از تیغه آلومینیومی استفاده می شود. از کاربردهای کرکره پارکینگ، می توان به‌عنوان درب دوم از آن استفاده کرد. در کرکره برقی پارکینگ، موتور جزو اصلی برای حرکت درب است. در مجموع مدل موتور و تیغه آن تفاوتی ندارند و عملکرد اجرا در همه به یک صورت است. می‌توانیم برای زیبایی بیشتر نمای ساختمان در کرکره برقی پارکینگ از رنگی متناسب با ساختمان انتخاب کنیم.

  • کرکره برقی استفاده‌ شده در پارکینگ منازل از جنس آلومینیوم سبک که در برابر صدا و شلوغی عایق مناسبی است
  • امکان نصب چشمی در کرکره برقی پارکینگ ایمنی را بالا می‌برد.
  • استفاده از کرکره برقی پارکینگ موجب ایجاد فضای بیشتری برای استفاده از پارکینگ می‌شود.

کرکره مغازه

قیمت کرکره برقی مغازه

کرکره برقی قیمت های مختلفی داشته که در تعیین قیمت کرکره برقی مغازه متعلقات از قبیل تیغه، موتور، ابعاد کرکره برقی، ریل و... دخیل می باشد. برای مطلع شدن از قیمت کرکره برقی مغازه می توانید با کارشناسان رامادُر در ارتباط بوده یا از طریق سایت از قیمت ها مطلع گردید.

 

متعلقات کرکره برقی

به کلیه اجزای کرکره برقی متعلقات کرکره برقی گفته می شود که به توضیح برخی از آنها می پردازیم
  1.  انواع موتور کرکره برقی
موتورهای موجود در بازار برای کرکره برقی از دو نوع موتور ساید و موتور توبلار می باشد که بر اساس نیاز و اندازه دهنه، وزن تیغه ها از انواع مختلف آن استفاده می شود.

  • موتور توبلار کرکره برقی

موتور توبلار به دلیل کوچک بودن و کم بودن وزن، به اشغال فضای کمتر نسبت به سایر موتورهای کرکره برقی به دلیل طراحی خاص آن دارد. 
موتور توبلار قیمت پایین نسبت به سایر موتورهای کرکره برقی دارد. از سقوط در صورت آسیب دیدگی گیربکس جلوگیری می کند. از پُر استفاده ترین نوع موتور در کرکره های برقی می باشد و صدای کم و کارایی بالایی دارد. شرکت رامادُر برای موتور توبلار 18 ماه گارانتی تعویض در نظر گرفته است.

کرکره مغازه

  • موتور ساید کرکره برقی

موتور کرکره برقی ساید برای تردد بالا و عرض بالا دهنه که وزن کرکره بالا می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. دارای زنجیر جهت بالا و پایین بردن تیغه ها در زمان قطع برق و تمام شدن شارژ باتری می باشد. موتور ساید قدرت بالا و صدای کمی دارد.
در موتور ساید خارج بودن موتور از شفت، برای سهولت در تعمیر و یا تعویض می باشد. موتور ساید جوابگوی بالا بردن تیغه ها تا ارتفاع 7 متر است. موتور ساید کرکره برقی دارای باتری بک آپ جهت استفاده در زمان قطعی برق می باشد.
با توجه به تعاریفی که از موتور ساید و توبلار بیان شد موتور مناسب برای کرکره برقی مغازه ها موتور توبلار می باشد که برای کرکره برقی مغازه ساخته و طراحی شده اما کاستی هایی را دار می باشد از جمله این که مجهز به سیستم UPS نمی باشد، که کنترل حرکت کرکره در مواقع اضطراری قطع برق را به عهده دارد. همچنین برای کرکره های سنگین و بزرگ مناسب نیست و در این حالت بهتر است که از موتورهای ساید استفاده شود.

کرکره مغازه

  2.  ریل کرکره برقی

از اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی عبارتند از: ریل، مویی، کپس که از جنس آلومینیوم فابریک سخت و آکسترود شده که به شکل U در دو طرف چپ و راست دهنه کرکره برقی نصب می شود و رول تیغه های درون آن بالا و پایین می رود. استحکام بالایی در برابر ضربه داشته و دارای جای موئی در هر طرف جهت جلوگیری از گرد و غبار می باشد.
نوارمویی: نواری جهت استفاده در دو طرف ریل که مانع ورود گرد و غبار به داخل ریل می شود و مانع ایجاد خط و خش بر روی تیغه هنگام بالا و پایین رفتن می شود.
کپس: در انتهای یک طرف تیغه ها قرار می گیرد و مجهز به سیستم abs می باشد و از لغزش تیغه ها و از حرکت تیغه ها به دو طرف جلوگیری می کند.

کرکره مغازه

  3.  انواع تیغه کرکره برقی

تیغه های کرکره برقی انواع مختلفی دارد به چند مورد می پردازیم:

  • تیغه آلومینیومی: از نوع آلومینیوم با رنگ الکترواستاتیک سخت شده و آکسترود شده که فضای داخلی این تیغه ها خالی بوده و مناسب برای فضا های مسکونی نمی باشد زیرا سر و صدا را منتقل می کند.
  • تیغه پانچ دار: تیغه های پانچ در از طریق پانچ کردن آکسترود ها به وجود می آید. این تیغه دارای سوراخ هایی می باشند که نور را از خود به داخل عبور می دهند و برای پارکینگ مناسب می باشد.
  • تیغه آلومینیوم فوم دار: تیغه آلومینیوم فوم دار تفاوتی که با تیغه آلومینیوم ساده دارد در عایق صدا و بی صدا بودن آن می باشد. از معایبی که دارا می باشد این است که به خاطر فوم دار بودن در ابعاد کمتر ساخته شده که در برابر وزنه و سنگینی مقاومت کمتری داشته و ضد حریق می باشد. برای شهرهایی که از رطوبت هوای کمی برخوردار است مورد استفاده قرار می گیرد. 
  • تیغه پلی کربنات: تیغه پلی کربنات از مقاوم ترین پلیمرها ساخته شده که از مقاومت الکتریکی بالایی برخوردار است. برای محیطی که داخل رویت گردد و باعث افزایش امنیت محیط مورد استفاده قرار می گیرد. خاصیت برتر تیغه پلی کربنات ضد شعله ور بودن در مقابل آتش و ضد ضربه بودن آن است. ظاهری بسیار شکیل و زیبا داشته و قابلیت شستشو و مقاومت در برابر رطوبت و اکسید شدن را دارد. تیغه پلی کربنات هنگام رول کردن به دلیل وجود نوار لاستیکی روی تیغه ها سالم می مانند.
  • تیغه رول گیتر: از مفتول های آلومینیومی و فولادی با رنگ استاتیک ساخته می شود. مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارد و ایمنی زیادی در برابر سرقت داشته. این نوع تیغه ها مناسب برای مراکز تجاری مانند طلا فروشی ها و فروشگاه ها یا مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

کرکره مغازه

  4.  ریموت کرکره برقی

ریموت کنترل عمل فرمان دادن برای بالا و پایین آمدن کرکره اتوماتیک را انجام می دهد. دارای برد بالا و بدنه از جنس محکم و پلی کربنات که دارای باتری نیمه قلمی است که می تواند از راه دور باز و بسته شدن در را کنترل کند و از سرقت های احتمالی جلوگیری کرده و استفاده از کرکره اتوماتیک را آسان تر نماید.

کرکره مغازه

خرید کرکره برقی مغازه

با توجه به نکات ارائه شده برای انتخاب کرکره برقی مغازه حتما باید با مشاوران و کاردان در این عرصه مشورت کرد و کار نصب را به تکنسین های مجرب سپرد. شرکت رامادُر با ارائه مشاوره تخصصی به شما در انتخاب بهترین گزینه برای کرکره برقی کمک می نماید و با داشتن تکنسین های مجرب نصب شما را با دقت و کیفیت عالی انجام می دهد.
نکات مورد توجه در خرید کرکره برقی عبارت اند از:

  • آشنایی کامل با موتور مناسب برای خرید کرکره برقی 
  • انتخاب نوع مناسب رنگ و جنس تیغه ها متناسب با رنگ فضای اطراف برای ایجاد زیبایی بصری و تناسبات در ابعاد کرکره برقی
  • انتخاب موتور مناسب برای خرید کرکره برقی
  • دقت در انتخاب مکان مناسب برای قرار گیری موتور و صفحه پیلت ها برای جمع شدن کرکره برقی
  • برای مکان های پرتردد و وزن بالای کرکره از موتورهای ساید استفاده شود.
  • برای مکان هایی که تردد زیادی در آن وجود ندارد و وزن و ابعاد درب زیاد نباشد از موتورهای توبلار استفاده می شود.
آیا این نوشته را دوست داشتید؟