جام بالکن | کاربرد شیشه جام برای بالکن

دسته بندی ها: مقالات

جام بالکن

 

جام بالکن

جام بالکن، شیشه هایی در ابعاد بزرگ و استاندارد می باشد که به راحتی به صورت تاشو جمع شو استفاده می شوند. همین طور می توان در قسمت خارجی و داخلی بالکن به راحتی اجرا نمود. اگر می خواهید در اطراف استخر یا تراس خود نوعی حصار تزئینی داشته باشید، انتخاب شیشه بالکن جام، گزینه بسیار مناسبی است. بسیاری از ساختمان ها برای پوشش بالکن خود از روش های متنوعی استفاده می کنند. اگر چه این روش ها از مواد مختلفی چوب، آهن، آلومینیوم و غیره استفاده می کنند و ممکن است دارای مقاومت خوبی باشند، اما انتخاب شیشه به دلیل زیبایی های منحصر به فرد این محصول، می تواند ایده بسیار جذاب و متفاوتی برای پوشش بالکن باشد.
شیشه سکوریت، یکی از موادی است که به دلیل شفافیت، ظرافت و زیبایی، کاربرد آن در خانه یا محل کار بسیار پر طرفدار است. از آن جا که شیشه به دلیل شفافیت، نور را منعکس می کند، می توانید مطمئن باشید که با استفاده از آن ساختمان شما ظاهری شیک و مدرن و بسیار منحصر به فرد پیدا می کند. بنابراین حتی ارزش مالی نیز افزایش خواهد یافت و از این طریق می توانید بر دارایی های مادی خود بیفزایید. استفاده از جام بالکنی به دلیل این که مزایای بسیاری دارد، راه حلی مناسب برای تزیین بالکن به شمار می رود. تراس شیشه ای به شما این امکان را می دهد تا از منظره تراس و مناظر بیرونی دید کاملی داشته باشید و لذت ببرید.

 

انواع جام بالکنی

هر چند که بالکن فضایی خارج از منزل محسوب می شود. اما با استفاده از شیشه های بزرگ بالکنی برای تراس می توان آن را به یک محیط بزرگ تبدیل نمود، به طوری این حس به وجود می آید که فضای بالکن نیز به فضای منزل اضافه شده است. شیشه جام بالکنی می تواند به صورت ثابت، متحرک، کاملاً قاب دار، نیمه فریم و کاملاً بدون قاب، بدون شیشه و فریم لس تولید شود. در اجرای تراس شیشه ای، از شیشه سکوریت و نشکن استفاده می شود. شیشه سکوریت نسبت به تغییرهای جوی مقاومت بسیاری دارد و از آن جا که بسیار مستحکم و نشکن است، فشار و ضربه فیزیکی نمی تواند آسیبی به آن برساند. ترکیب شیشه‌ های بسیار ضخیم و فولاد ضد زنگ به صورت جام بالکنی و اتصال پانل های شیشه‌ ای از طریق بست می تواند بسیار مقاوم باشد. جام بالکن را می توان در ابعاد مختلف و با ضخامت های بین 8 تا 10 میلی متر تولید کرد. 

جام بالکن

1. ویژگی های تراس شیشه ثابت

برای شیشه های بالکن به صورت ثابت، می توان از شیشه های یک تکه استفاده کرد که همانند یک پنجره ثابت عمل می کنند. بنابراین از امنیت بالایی نیز برخوردار هستند. یکی از کاربردهای بسیار مهم جام بالکنی به صورت ثابت، ایجاد مکانی امن برای بازی کودکان است که از نور بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد. از طرف دیگر به دلیل ثابت بودن شیشه ها، هیچ حشره ای نمی تواند به درون آن نفوذ کند و به شدت عایق صدا است.

 

2. ویژگی های تراس شیشه ای متحرک

در این مدل تراس، از شیشه تراس تاشو استفاده می شود که عموما دارای فریم آلومینیومی بوده و از یک سمت یا هر دو سمت جمع می شود. شیشه جام بالکن جمع شونده و بدون قاب، با ساختاری از شیشه سکوریت از کف تا سقف تراس را می پوشاند و منظره کاملاً بدون مانعی را به شما ارائه می دهد، این مدل از خیره کننده ترین و ظریف ترین گزینه ها برای پوشش تراس است.
از مهم ترین مواردی که در بالکن شیشه ای باید به آن توجه کرد، نوع عایق کردن تراس شیشه ای است. برای عایق کردن تراس شیشه ای تاشونده می توان کارهایی همچون، آب بندی و درزگیری کامل جام بالکن، استفاده از بست های محکم و ضد زنگ، عایق کردن محل اتصال شیشه ها، استفاده از درزگیرهای ضد زنگ مانند آلومینیوم و ایجاد سیستمی که مانع آب گرفتگی در بالکن شود را انجام داد.

 

مزایای جام بالکن برای تراس منزل

مزایای زیادی برای استفاده از شیشه هایی با ابعاد بزرگ "جام بالکنی" برای تراس وجود دارد. با بیان کردن برخی از آن ها، به شما کمک می کنیم تا بهتر بتوانید طرح مورد نظر برای بالکن منزل خود را انتخاب کنید. بالکن شیشه ای فضای بالکن را به شکل یک اتاق تبدیل می کند. به عبارتی می توان گفت که به دلیل کم شدن متراژ خانه ها، بالکن به جایگزینی برای حیاط قدیمی خانه ها تبدیل می شود. به دلیل نور بسیار بالایی که به دلیل نصب تراس شیشه ای در بالکن به وجود می آید، می توان تراس را به محلی برای پرورش و نگهداری گل و گیاه تبدیل کرد. 
هم چنین در ماه های خنک تر سال شیشه، گرمای خورشید را جذب می کند و به افزایش گرمای درون خانه کمک می کند. از طرفی به دلیل اینکه شیشه تراس تاشو، قابلیت جمع شدن را دارند، می توانید شیشه را حرکت دهید و در ماه های گرم سال در هر زمان که بخواهید برای ورود هوای تازه و آفتاب شیشه را باز کنید.

شیشه بالکن

شیشه در بالکن عایق سر و صدا است و ایمنی را افزایش می دهد.

تراس شیشه ای به دلیل مقاومت و ضخامت شیشه به کار رفته در آن، شنیدن سر و صدا را به حداقل می رساند و محوطه درونی را از باران، برف، باد، گرد و غبار و حشرات حفظ می کند. از طرفی یک لایه محافظتی بسیار قوی برای کودکان و حیوانات خانگی محسوب می شود که مانع از سقوط آن ها می شود.

 

نگهداری و تمیز کردن شیشه بالکن کاری ساده است

دلیل دیگر استفاده از شیشه برای بالکن این است که تمیز کردن و نگهداری آن ها بسیار آسان است. پوشش های بالکن که از مواد دیگر مانند فلز یا چوب ساخته شده اند، به مرور زمان دچار پوسیدگی و یا خوردگی می شوند در نهایت هزینه بسیاری برای ترمیم آن ها باید پرداخت کرد. از طرفی به دلیل داشتن طرح های پیچیده، تمیز کردن آن ها نیز بسیار دشوار است.
اما انتخاب تراس شیشه ای برای بالکن این مشکلات را به دنبال ندارد و می توانید از یک پاک کننده با کیفیت و حتی آب و صابون برای تمیزی آن استفاده کنید و فقط در عرض چند دقیقه آن را پاک کنید. از طرف دیگر شیشه بالکنی در ابعاد بزرگ هرگز تغییر رنگ نمی دهد و در برابر باد و باران دچار پوسیدگی و یا خوردگی نمی شود.

جام بالکن

شیشه بالکن نور بیشتری به درون منزل منعکس می کند

یکی دیگر از مزایای استفاده از تراس های شیشه ای این است که منبع بزرگی از نور طبیعی محسوب می شوند. از آن جا که نور به راحتی از شیشه عبور می کند، جام بالکن ورود نور به ساختمان را مسدود نمی کند.

 

استفاده از تراس شیشه ای مصرف انرژی را کاهش می دهد

شیشه بالکن به دلیل ضخامت بالایی که دارد، هنگامی که در ماه های سردتر سال بسته نگه داشته می شود، از خروج گرما به بیرون از ساختمان جلوگیری کرده و مصرف انرژی را کاهش می دهد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا با اتلاف انرژی کمتر بتوانید منزل خود را گرم نگه دارید. از طرف دیگر به دلیل اینکه تراس شیشه ای نور بیشتری را به داخل منعکس می کند، در طول روز برای نیاز به  نور لازم نیست از نورهای مصنوعی همچون لامپ استفاده کنید. این ویژگی سبب کاهش مصرف انرژی برق می شود. 

 

شیشه های جام بالکن انعطاف پذیر و قابل تنظیم است

تراس های شیشه ای با ابعاد بزرگ قابل تنظیم و منعطف هستند. علاوه بر اینکه تراس های شیشه ای دارای طرح های مختلف و متنوعی هستند، در اندازه های مختلف نیز می توان آن ها را تولید کرد. حتی اگر می خواهید در بالکن مورد نظر خود حریم خصوصی بیشتری داشته باشید، می توانید شیشه های مات را انتخاب کنید. اگر به دنبال دید بالایی هستید، صفحه های شیشه ای شفاف احتمالاً گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود. از آن جا که تراس های شیشه ایدارای طرح های مختلف و متنوعی هستند، بنابراین شما بنا بر نیاز شخصی خود می توانید مدل مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید.

 

 

 

منابع: 
https://lumon.com/int/group/products/terrace-glass-walls
https://imagineerremodeling.com/5-important-benefits-glass
https://lumon.com/ca-en/balcony-glass/frameless-glass-benefits
https://negosentro.com/the-advantages-and-disadvantages-of-glass

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
مهمترین دلیل استفاده از جام بالکنی برای تراس کدام است؟

با توجه به معرض محیط بودن بالکن، استفاده از شیشه نسبت به سایر مواد، پایداری بیشتری ایجاد می کند.

آیا جام بالکن نسبت به گرما عایق است؟

درصورت طراحی بالکن به صورتی که کاملا بسته شود و استفاده از شیشه های دو جداره، می تواند به شدت عایق مناسبی باشد.

جام بالکن ثابت بهتر است یا متحرک؟

چون بنابر نیاز می توان جام بالکن متحرک را باز و بسته کرد، این نوع آن بهتر است.

جام بالکن چه تاثیری در مصرف انرژی دارد؟

چون عایق است در تابستان از خروج هوای خنک و در زمستان خروج هوای گرم جلوگیری می کند.