حمام مستر | اجرایی مدرن از "پارتیشن حمام"

دسته بندی ها: مقالات ، حمام شیشه ای | انواع درب شیشه ای حمام مستر و سرویس بهداشتی

حمام مستر

 

ارائه انواع پارتیشن حمام مستر

 

فهرست مطالب حمام مستر رامادُر، با ما همراه باشید:

 

مَستِر چیست؟

مستر در لغت یعنی "چندین کاربره" است. همان‌طور که از معنی آن پیداست مستر یعنی اتاقی که بتواند هم‌زمان پاسخگوی چندین نیاز باشد. 

حمام مستر چیست؟

حمام مستر به اتاق خوابی گفته می‌شود که تجهیزات ویژه‌ای ازجمله سرویس بهداشتی، حمام، وان جکوزی و ... را دارد. حمام مستر معمولاً به اتاق والدین تعلق دارد و بزرگ‌ترین اتاق خانه محسوب می‌شود و از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است. این فضاها تأثیر بسیاری در ایجاد فضایی آرامش‌بخش دارد بنابراین باید توجه ویژه‌ای به طراحی آن‌ها داشت.
 

حمام مستر

حمام مستر یکی از پیچیده‌ترین دکوراسیون‌هایی است که به تازگی وارد دکوراسیون طراحی خانه و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی شده است. امروزه افرادی که دست به بازسازی منزل‌های خود می‌زنند بی شک به فکر ساختن یک حمام مستر می‌افتند. طراحی حمام در اتاق‌خواب مستر معمولاً با استفاده از یک پارتیشن شیشه‌ای مات یا شفاف صورت می‌پذیرد. در حالت استاندارد حمام مستر باید به گوشه‌ای در اتاق تعبیه شود که کمترین دید به آن نقطه امکان‌پذیر باشد. جبهه‌هایی که کمترین نورگیری را دارند بهترین مکان برای طراحی حمام مستر می‌باشند. برای محدود کردن دید به داخل اتاق می‌توان از شیشه‌های کامل تا بخشی کدر در طراحی استفاده کرد. این شیشه‌ها معمولاً سکوریت بوده و به روش‌های مختلف مات می‌شوند که عمومی‌ترین حالت آن‌ها شیشه‌های سندبلاست شده می‌باشد.

حمام مستر
حمام مستر

شیشه جداکننده مَستِر

یکی از اِلمان‌های اصلی در حمام‌های مستر استفاده از شیشه سکوریت می باشد. استفاده از شیشه سکوریت در حمام مستر می‌تواند عامل مهمی برای متمایز شدن این نوع حمام از جهت زیبایی و کارایی با حمام‌های عادی باشد. حمام مستر توسط یک شیشه جداکننده از فضای اصلی اتاق خواب جدا می‌شود.
جنس این شیشه‌های سکوریت یا لمینت را می‌توانید به صورت مات یا شفاف انتخاب کنید. برخی از طراحان دکوراسیون داخلی برای زیباتر جلوه دادن اتاق خواب مستر از شیشه‌های دکوراتیو حمام استفاده می‌کنند. انتخاب جنس شیشه در حمام مستر اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال انتخاب شیشه‌های سکوریت برای حمام مستر می‌تواند دوام و کیفیت آن را افزایش دهد. به این شکل با گرم و سرد شدن مداوم صدمه نخواهند دید.

انواع شیشه درب سرویس بهداشتی

درب شیشه ای که برای سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به فضای مورد نظر می توانند به دو صورت ریلی و لولایی طراحی شوند.

  • درب شیشه ای ریلی سرویس بهداشتی

درب سرویس بهداشتی از شیشه سکوریت از نوع ریلی یا کشویی است که می تواند به صورت فریم دار و یا فریم لس طراحی و اجرا شود. درب ریلی سرویس بهداشتی از آنجایی که فضایی را اشغال نمی کند می تواند گزینه ی مناسبی برای محیط های کوچک باشد.

  • درب شیشه ای لولایی سرویس بهداشتی

جنس این درب ها برای امنیت بیشتر از سکوریت و یا شیشه لمینت ساخته می شود و امکان استفاده از رنگ  و یا طرح دلخواه بر روی این شیشه ها  طبق خواسته مشتری امکان پذیر است.
تمام یراق آلات به کار رفته در درب شیشه ای لولایی سرویس بهداشتی از جنس استیل و یا آلومینیوم ضد زنگ می باشد، همچنین برای هماهنگی با دکوراسیون سرویس بهداشتی می توان از رنگ دلخواه برای یراق آلات استفاده کرد.

حمام مستر
حمام مستر

پارتیشن حمام

پارتیشن شیشه ای حمام نیز نوعی تفکیک در حمام و سرویس های بهداشتی می باشد. پارتیشن شیشه ای معمولا برای فضاهای بزرگ و یکپارچه کاربردی می باشد به همین دلیل وقتی فضای حمام ما به اندازه ی کافی بزرگ باشد تمیز کردن آن بعد از هر استحمام کمی سخت می باشد لذا از پارتیشن بندی شیشه ای برای این کار استفاده می شود.
با این کار و تفکیک فضای حمام محل دوش گرفتن از سایر نقاط جدا می شود و دیگری نیازی به شستشوی کل حمام نمی باشد. پارتیشن حمام سبک جدیدی از معماری داخلی می باشد که با ایده های خلاقانه می توان در فضاهای کوچکتر نیز بهره برد.

  • در پارتیشن شیشه ای حمام مستر از شیشه سکوریت 10mil استفاده می شود.
  • یراق‌آلات شامل دستگیره، درزگیر و... مواردی از این قبیل هستند که از فلز ضد زنگ ساخته می‌شوند. 
  • از شیشه نشکن به علت مقاومت در برابر ضربه استفاده می شود.
حمام مستر
حمام مستر

پارتیشن توالت

درجایی که فضای زیادی در اختیاردارید ایده استفاده از پارتیشن شیشه‌ای بسیار مناسب است و می‌توان به‌راحتی فضا را با کشیدن دیواری از جنس شیشه تقسیم ‌بندی کرد. برای مثال تخت خواب شما در فضا گم است و جای معینی برای آن تعریف‌نشده است. در این صورت با ایجاد یک پارتیشن و تکیه دادن تخت خواب به پارتیشن به زیباتر نمودن فضا کمک خواهید کرد. پارتیشن توالت هم به‌نوعی مشابه پارتیشن اتاق مستر است و جهت جداسازی فضای حمام از سرویس بهداشتی ایجاد می‌شود و معمولاً از جنس شیشه است. پارتیشن توالت را می‌توان با سندبلاست های مختلف طراحی کرد تا هم دید به داخل سرویس بهداشتی محدود باشد و هم فضای شکیل‌تری تولید شود. 
در خانه‌های کوچک و آپارتمان‌های امروزه همیشه ترجیح کاربران بر این است که حداکثر استفاده را از فضا داشته باشیم. طراحی سرویس بهداشتی در اتاق‌خواب یکی از راهکارهای حداکثر استفاده از متراژ خانه‌های کوچک است. راهکار جدیدی که برای طراحی سرویس بهداشتی داخل اتاق‌خواب بسیار متداول شده استفاده هم‌زمان سرویس بهداشتی و حمام در یک فضا است که کمک بسیاری به بزرگ‌تر نشان دادن فضای منزل می‌کند.
با چند راهکار می‌توان فضای اشغال‌شده جهت طراحی سرویس بهداشتی در اتاق‌خواب را بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان داد.

  • استفاده از طرح‌های بزرگ جهت بزرگ‌تر نشان دادن فضا
  • استفاده از آینه‌های کشیده و بزرگ
  • استفاده از رنگ‌های روشن 
  • استفاده از سینک باریک با کمترین برآمدگی به داخل فضا

 

نظافت شیشه حمام

بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش می آید که شیشه ها بر اثر ریختن آب لک می شوند و این لک ها در گذشت زمان در روی شیشه رسوب می کنند و نظافت آنها دیگر به راحتی انجام نمی شود، باید این مساله را خاطر نشان کرد که شیشه های سکوریت در کارخانه آغشته به مواد نانو که ضدآب و ضد رسوب هستند، بدین ترتیب بدون استفاده از مواد شوینده به راحتی و با یک دستمال ساده تمیز می شوند .

حمام مستر
حمام مستر
آیا این نوشته را دوست داشتید؟
چند نوع حمام شیشه ای وجود دارد؟

با توجه به فضای حمام می توان از شیشه حمام های مختلفی استفاده کرد. اگر فضای حمام ما کوچک باشد می توان از یک پارتیشن شیشه ای جهت جلوگیری از پاشیده شدن آب استفاده کرد. اگر در حمام فضای کافی جهت باز شدن درب وجود نداشته باشد می توان از حمام های شیشه ای با درب سکوریت ریلی استفاده کرد و اگر در حمام فضای کافی جهت بازشوی درب داشته باشیم می توان از درب سکوریت لولایی جهت باز شدن درب در حمام های شیشه ای استفاده کرد.


مهدی 10 ماه و 3 هفته قبل

میتونم شهرستان ها هم تهیه کنم؟

کارشناس رامادر 5 ماه و 2 هفته قبل

سلام دوست عزیز، برای خرید شهرستان اگر پروژه متراژ بالایی داشته باشد ما میتونیم برای نصب و اجرا هم در خدمت شما باشیم اما اگر کار متراژ پایینی دارد امکان ارسال شیشه و متریال را داریم حتی با ارسال ابعاد دقیق دهنه، نقشه کشی و محاسبات بادخور هم انجام می شود.

راحله 1 سال و 8 ماه قبل

جالب بود مرسی.

کارشناس رامادر 1 سال و 8 ماه قبل

با سلام سرکار خانم راحله عزیز، سپاس از حُسن نظر شما.

hoseinghaffari78@gmail.com 2 سال و 8 ماه قبل

بسیار مفید بود ممنون🙏

کارشناس رامادر 2 سال و 8 ماه قبل

با سلام جناب آقای غفاری عزیز، ممنون از حسن توجه شما.

کامیار 2 سال و 9 ماه قبل

عالی احسنت لذت بردم

کارشناس رامادر 2 سال و 9 ماه قبل

با سلام جناب آقای کامیار عزیز، ممنون از حسن نظر شما.

احسان 3 سال و 5 ماه قبل

عالی بود ممنونم

کارشناس رامادر 3 سال و 5 ماه قبل

سلام آقای احسان عزیز، ممنون از حسن انتخاب شما.

ایرج کردکی 3 سال و 5 ماه قبل

درود بر نویسنده محترم
متن بسیار مفید، عالی و روشن.
ممنونم.

کارشناس رامادر 3 سال و 5 ماه قبل

با سلام جناب آقای کردکی عزیز، سپاس فراوان از نظر مثبت شما.