یراق آلات درب اتوماتیک

دسته بندی ها: یراق آلات ، اجراکننده بزرگترین "درب اتوماتیک شیشه ای" ایران | محاسبه قیمت درب شیشه ای اتوماتیک

قطعات درب اتوماتیک

 

درب اتوماتیک شیشه ای رامادر یکی از معتبرترین برندها درزمینهٔ درب‌های اتوماتیک بوده که طرفداران بسیاری نیز دارد. درب‌های اتوماتیک به دو صورت کشویی و لولایی باز و بسته می‌شوند. هدف از این مقاله پرداختن به یراق آلات درب اتوماتیک کشویی است. البته هر دو نوع درب اتوماتیک کشویی و لولایی ازنظر موتور و سایر یراق آلات درب اتوماتیک شباهت‌های بسیاری به هم دارند اما در این مقاله به بررسی یراق آلات درب اتوماتیک کشویی می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که متأسفانه به دلیل بالا رفتن قیمت ارز بسیاری از یراق آلات درب اتوماتیک ازجمله موتور افزایش چند برابری دارد اما شرکت رامادر به دلیل حذف واسطه‌ها این افزایش قیمت را به حداقل رسانده و مهم‌تر از آن چیزی از کیفیت محصول نکاسته و افتخار این راداریم که همچنان با همان کیفیت پیشین در خدمت مشتریان گرامی باشیم.

در صورت مقایسه قیمت یراق آلات درب اتوماتیک شرکت رامادر با سایر شرکت‌ها حتماً به برند و گارانتی محصولات ارائه‌شده توجه کنید؛ زیرا در صورتی می‌توان گفت قیمت مناسب است که محصولات را به‌شرط ضمانت و کیفیت آن‌ها خریداری نمایید.

یراق الات درب اتوماتیک

متعلقات درب اتوماتیک شیشه ای

شناخت متعلقات درب اتوماتیک شیشه ای بسیار تخصصی است؛ اما هدف ما از نوشتن این مقاله آشنایی مختصر شما با این موضوع است و می‌خواهیم به بررسی جز به‌جز هر یک از یراق آلات درب اتوماتیک بپردازیم تا درصورتی‌که قصد خرید این محصول را داشتید با داشتن اطلاعات کامل و شناخت انواع متعلقات درب اتوماتیک شیشه ای به‌راحتی خرید نمایید.

انواع متعلقات درب اتوماتیک شیشه ای عبارت‌اند از:

  • کنترل باکس
  • برد درب اتوماتیک
  • موتور درب اتوماتیک
  • سنسور درب اتوماتیک
  • تسمه درب اتوماتیک
  • غلتک درب اتوماتیک
  • ریل و کاور درب اتوماتیک
  • هرز گرد درب اتوماتیک
  • ریموت درب اتوماتیک-رسیور درب اتوماتیک
  • استاپلایزر درب اتوماتیک

 

حتما بخوانید: درب شیشه ای اتوماتیک

کنترل باکس-قیمت کنترل باکس درب اتوماتیک

کنترل باکس همان‌طور که از نامش پیداست وظیفه کنترل درب اتوماتیک را بر عهده دارد. کار کنترل باکس، کنترل باز و بسته شدن درب، سرعت حرکت درب، مدت باز بودن درب و قفل درب را به‌صورت کاملاً هوشمند انجام داده یعنی در صورت بروز هرگونه مشکلی در سیستم، با علائم هشداردهنده و سیگنال‌های مخصوص خطر را نشان می‌دهد.

کنترل باکس دارای برندهای مختلف بوده و در ابعاد و اندازه‌های متفاوت تولید می‌گردد اما همگی شرح وظایف یکسانی دارند ولی بر قیمت کنترل باکس درب اتوماتیک تأثیرگذارند. اصلی‌ترین وظیفه کنترل باکس همان تحرک درب اتوماتیک از راه دور و توسط سیگنال است که آن را از درب‌های دستی جدا می‌نماید. رسیور، ریموت و گیربکس، چرخ‌دنده، شفت و تقریباً تمامی متعلقات درب اتوماتیک در داخل جعبه کنترل باکس قرار داشته واصلی‌ترین عمل را بر عهده‌دارند. میزان بازماندن درب بعد از باز شدن و سایر عملکردهای کنترل باکس همگی از قبل و به‌صورت دستی انجام می‌شوند.

کنترل باکس

همان‌گونه که ذکر شد یکی از اصلی‌ترین قطعات درب اتوماتیک که وظیفه اصلی را بر عهده دارد کنترل باکس می‌باشد؛ بنابراین توصیه ما این است که تا جای ممکن قیمت کنترل باکس درب اتوماتیک پایین نباشد چراکه بعد از مدت کوتاهی باید هزینه‌های هنگفتی را جهت تعمیر و خرابی هر یک از قطعات کنترل باکس پرداخت نمایید و علاوه بر صرف زمان و هزینه به لحاظ روحی آسیب خواهید دید. درواقع ازنظر اقتصادی با یک هزینه اولیه قابل‌قبول از صرف هزینه‌های بعدی جلوگیری می‌نمایید.

کیفیت و برند اصلی‌ترین حرف را در قیمت کنترل باکس درب اتوماتیک می‌زنند. از طرفی قیمت کنترل باکس درب اتوماتیک نیز تأثیرگذار بر طول عمر درب شما است. پس کیفیت برایتان مهم‌ترین ملاک باشد.

متعلقات درب اتوماتیک

برد درب اتوماتیک

برد درب اتوماتیک عملکردی شبیه مغز را دارد و به سایر اجزا دستور می‌دهد. برد درب اتوماتیک توسط کابل و یا امواج به سایر اجزا متصل بوده و دستور کار را به آن‌ها می‌دهد. اعضای اصلی برد درب اتوماتیک عبارت‌اند از:

  • برد اصلی
  • ترمینال جهت اتصال برد اصلی به تمام اجزا
  • لامپ ال ای دی
  • کارت رادیویی جهت گرفتن امواج
  • فیوز جهت حفاظت در برابر بار اضافه
  • ترانس تغذیه جهت رساندن برق به برد اصلی
  • دیپ سوئیچ جهت برنامه‌ریزی دستگاه

برد درب اتوماتیک

موتور درب اتوماتیک-انواع موتور درب اتوماتیک-قیمت موتور درب اتوماتیک

مهم‌ترین تفاوت درب اتوماتیک که آن را از درب‌های سنتی جدا می‌سازد عمل تحرک درب بدون حضور انسان است. هنگامی‌که توسط برد دستور باز یا بسته شدن درب صادر می‌شود اجزای کنترل باکس از قبیل گیربکس با حرکت بر روی چرخ‌دنده‌ها عمل باز و بسته نمودن درب را انجام می‌دهند. اما نکته مهم این است که نیروی لازم جهت این عمل توسط موتور درب اتوماتیک تأمین می‌شود و درواقع موتور درب اتوماتیک با تبدیل جریان برق به جریان مکانیکی درب را در جهت‌های مختلف تکان می‌دهد. حال این درب‌ها می‌توانند تک لنگه و یا چند لنگه باشند.

انواع موتور درب اتوماتیک به دودسته موتور ساید و موتور توبلار یا توبولار تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین هر یک از انواع موتور درب اتوماتیک می‌توانند با باتری یا بدون باتری باشند. باتری عملکردی شبیه به همان برق شهری را دارد اما در مواقعی که برق دچار قطعی شده باشد دیگر نیرویی برای تأمین موتور وجود ندارد و درنتیجه درب باز و بسته نمی‌شود، اما درصورتی‌که موتور شما دارای باتری باشد به‌راحتی در هنگام نبود برق نیز می‌توانید درب را بازو بسته نمایید.

  • موتور درب اتوماتیک ساید باقدرت های مختلف وجود دارد که بیشتر موتور 300 نیوتون و 500 نیوتون آن در بازار رایج است. این موتورها دارای قدرت بسیار بالایی بوده و در مراکز پرتردد تجاری، هتل‌ها و ... کاربرد دارند.
  • موتور توبلار به دلیل قدرت کمتر برای مجتمع‌های مسکونی و مناطق کم تردد استفاده می‌شود و از قیمت مناسب‌تری نسبت به موتورهای ساید برخوردار است.

موتور توبلار

حتما بخوانید:شیشه نمایشگاه اتومبیل
 

مهم‌ترین برندهای درب اتوماتیک برند هوبر و دانکر است که برند هوبر متعلق به کشور تایوان و برند دانکر متعلق به کشور آلمان است. بنابراین برند مورداستفاده در قیمت موتور درب اتوماتیک تأثیر بسیاری دارد و این نمونه‌ها اصلاً قابل‌رقابت با نمونه‌های چینی نبوده و دارای طول عمر بالایی هستند. دقت کنید که تمامی برندهای معتبر و غیر چینی دارای لیبل برجسته بر روی موتور می‌باشند.

درجه هوشمندی موتور درب اتوماتیک بر قیمت موتور درب اتوماتیک مؤثر است. برای مثال موتور دانکر دارای سنسور بسیار قوی بوده که به هنگام برخورد با انسان و اشیا ایست آنی دارد.

از طرفی میزان تردد بر قیمت موتور درب اتوماتیک نیز تأثیر می‌گذارد. برای مثال میزان تردد یک مرکز تجاری بزرگ با یک شرکت کوچک متفاوت است. موتورهای 500 نیوتون قوی‌تر از موتورهای 300 نیوتون هستند و برای اماکن با تردد بالا پاسخگویی خوبی دارند.

 

سنسور درب اتوماتیک

سنسور درب اتوماتیک در دو طرف درب اتوماتیک و بالای درب نصب‌شده که وظیفه تشخیص حرکت را برعهده دارد. سنسور درب اتوماتیک با درجه حساسیت‌های مختلف توسط امواج ماکروویو و مادون‌قرمز تردد را به‌صورت طولی و عرضی تشخیص داده و دستور باز و بسته شدن درب را صادر می‌نماید. دستور توسط سیگنال‌ها به کنترل باکس منتقل‌شده و درب با نیروی منتقل‌شده توسط موتور و گیربکس‌ها در مدت‌زمان بسیار کوتاهی باز می‌شود.

سنسور درب اتوماتیک

تسمه درب اتوماتیک

تسمه وظیفه انتقال نیرو بین دو یا چند شفت را بر عهده داشته و حالت زنجیری دارد و معمولاً به‌صورت دایره‌ای جمع می‌شود و معمولی چرمی است. تسمه درب اتوماتیک بسیار نرم و روان بوده و باعث می‌شود درب به‌راحتی و با کمترین صدا بر روی ریل حرکت نماید.

 

تسمه درب اتوماتیک

غلتک درب اتوماتیک

عملکرد غلتک درب اتوماتیک در راستای تسمه‌ها بوده و غلتک‌ها باعث کنترل حرکت و باز شدن درب به سمت موردنظر می‌شوند. درواقع زمانی که دستور باز شدن درب صادر می‌گردد درب توسط تسمه‌ها بر روی ریل شروع به حرکت می‌کند و غلتک جهت باز شدن درب را امکان‌پذیر می‌نماید. غلتک‌ها از جنس آلومینیوم ساخته‌شده و بسیار سبک می‌باشند.

غلتک درب اتوماتیک

ریل و کاور درب اتوماتیک

ریل و کاور درب اتوماتیک از اجزای اصلی و بیرونی درب بوده و به‌راحتی مشاهده می‌شوند. درب اتوماتیک پس از فریم بندی شدن و فیکس شدن شیشه در داخل فریم نیاز به سوارشدن بر روی ریل را دارد. درب بر روی غلتک درب اتوماتیک سوار شده و در داخل ریل قرار می‌گیرد و عمل باز و بسته نمودن توسط درب از طرق غلتک‌ها بوده که از طرفی بر روی ریل سوار سده و از طرف دیگر متصل به کنترل باکس و سایر اجزا هستند. از طرفی تمامی متعلقات درب اتوماتیک از قبیل کنترل باکس، موتور و ... همگی بر روی ریل سوار می‌شوند.

ریل و کاور درب اتوماتیک

ریموت و رسیور درب اتوماتیک

ریموت و رسیور درب اتوماتیک وظیفه کنترل درب را بر عهده‌دارند و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است که مانع از ورود سارقین و افراد ناشناس می‌شود. ریموت و رسیور درب اتوماتیک توسط برنامه‌ای از قبل تعیین‌شده کاملاً اختصاصی شده و مختص به هر دستگاهی جداگانه برنامه‌نویسی می‌شوند. با استفاده از ریموت و رسیور درب اتوماتیک به‌راحتی می‌توان درب را از راه دور کنترل کرد.

ریموت و رسیور درب اتوماتیک

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟