شیشه هوشمند چیست؟ | پارتیشن شیشه ای هوشمند

دسته بندی ها: محصولات

شیشه هوشمند

 

اجرا و نصب شیشه هوشمند

 شرکت رامادُر، ارائه‌دهنده شیشه با هزینه‌ی مناسب برای ساختمان شما، معتبرترین تولیدکننده شیشه سکوریت، شیشه لمینت در ایران است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از تولید شیشه سکوریت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شرکت رامادُر امکانات زیر را در ارائه شیشه به مشتریان خود فراهم می کند.

  • مشاوره رایگان به مشتریان در انتخاب محصولی مناسب
  • دارای علامت استاندارد ملی
  • انتخاب شیشه سکوریت و لمینت توسط کارخانه وابسته به شرکت
  • نصب حرفه ای
  • رضایت مندی مشتریان

 

محاسبه آنلاین شیشه هوشمند

در حال بارگذاری...

شیشه هوشمند

 

شیشه هوشمند

شیشه هوشمند چیست؟ شیشه های هوشمند یا (SMART GLASSES) به انواعی از شیشه اطلاق می‌شوند که با استفاده از جریان برق شیشه مات یا روشن ‌شده و تنها با فشردن یک کلید، شیشه از حالت شفاف به مات تغییر می‌یابد. شیشه هوشمند در برابر جریان الکتریسیته از خود واکنش نشان می‌دهد و با تغییرات شیمیایی سبب تغییر خصوصیات فیزیکی شیشه می‌شود. شرکت رامادُر، به دو صورت شیشه هوشمند را ارائه می کند:

  1. استفاده از برچسب پشت شیشه
  2. استفاده از طلق لمینیت ما بین دو شیشه

از این قابلیت منحصر بفرد می توان در اتاق های کنفرانس، مدیریت، سالن های ورزشی، استخرها، سرویس های بهداشتی، بانک ها و بیمارستان ها به خوبی استفاده کرد.

چرا شیشه هوشمند؟ 

  • کیفیت و طول عمر بالا
  • شفافیت بالا
  • بیش از ۸۵% عبور نور موازی
  • تحویل سریع
شیشه هوشمند
شیشه هوشمند

شیشه های هوشمند چگونه عمل می کنند؟

نحوه عملکرد شیشه های هوشمند از طریق منظم و نامنظم شدن یون‌های موجود در میکروفیلم است که در حالت روشن “ON” شیشه کاملا شفاف و در حالت خاموش “OFF” شیشه کاملا مات می‌شود. به این صورت که وقتی برق متصل است، یون های کروم به صورت خطی و منظم در کنار هم قرار می گیرند و شیشه شفاف است، بعد از قطع شدن برق به وسیله ریموت، یون‌های کروم نظم خود را از دست داده و پراکنده می‌شوند و شیشه مات می شود.

میکروفیلم‌ها به صورت رول‌هایی هوشمند با عرض و طول مختلف هستند. در واقع شیشه‌های هوشمند از 4 جزء تشکیل می‌شود:

  1. شیشه سکوریت
  2. میکروفیلم هوشمند
  3. اینورتر برق
  4. ریموت کنترل

 

ضخامت شیشه هوشمند

برای شیشه های هوشمند برچسب دار از شیشه سکوریت به ضخامت 10mm استفاده می شود و برای شیشه هوشمند لمینت دار، شیشه 10 میلی متر (از دو تا شیشه سکوریت به ضخامت 5mm) و شیشه ۱۲میلیمتر (از دو لایه 6mm) استفاده می شود. 

منظور از اینورتر برق در شیشه های هوشمند چیست؟

اینورتر برق، دستگاهی جهت کنترل میزان برق (کاهنده برق در مسیر جریان برق) است. کار این دستگاه این است که برق را از ولتاژ 220 به 60 یا 48 ولت تبدیل می‌کند. کار دیگر آن دریافت دستورات از ریموت کنترل است که با اطاعت از آن برق را به On  و Off می کند.

شیشه هوشمند
شیشه هوشمند

انواع شیشه هوشمند

شرکت رامادُر، به دو صورت شیشه هوشمند را ارائه می کند:

  1. استفاده از برچسب پشت شیشه
  2. استفاده از طلق لمینیت ما بین دو شیشه

 

شیشه هوشمند برچسبی چگونه عمل می کند؟

در شیشه هوشمند برچسبی میکروفیلم هوشمند به صورت پشت چسب‌دار، پشت شیشه چسبیده می شود و به این دلیل میکروفیلم در فضای باز قرار دارد و همیشه در معرض گرد و غبار، ضربه، آب خوردگی، نور مستقیم آفتاب و اتفاق های این چنینی است، این امر موجب می شود که از عمر این شیشه کم شود و دقت در نگهداری آن بالا رود. این شیشه‌ها از نظر دوام و طول عمر نسبت به شیشه‌های هوشمند لمینت مقداری ضعیف‌تر است.

 

شیشه هوشمند لمینت چگونه عمل می کند؟

در شیشه هوشمند لمینت، میکروفیلم در داخل دو شیشه بر روی طلق قرار می گیرد و نگرانی از طول عمر ضعیف آن وجود ندارد، اما در این نوع از شیشه های هوشمند نمی توان از انواع طرح های مختلف میکروفیلم استفاده کرد ولی مزیت شیشه های هوشمند برچسبی این است که شما به راحتی طرح های مورد نظر را می توانید بر روی آن شکل دهید. شیشه های هوشمند لمینت را می توان در مکان هایی مانند حمام، درب اتوماتیک شیشه ای، استخرها و پارتیشن اداری و ... استفاده کرد و دلیل آن هم این است که این شیشه به صورت واتر پروف، آنتی یو وی و آنتی استاتیک است و مقاومت و کارایی لازم را در مکان هایی که گفته شد را داراست. این نوع هوشمند سازی دارای دوام، زیبایی، کیفیت و طول عمر بیشتری نسبت به نوع برچسبی دارد.

شیشه هوشمند
شیشه هوشمند

شیشه هوشمند مات شونده | شیشه مات شو اتوماتیک

شیشه هوشمند مات شونده در کسری از ثانیه و تنها توسط یک کلید مات می‌شود، از این‌رو به آن شیشه مات شو اتوماتیک نیز گفته می‌شود. شیشه مات شو اتوماتیک نمایی بسیار زیبا داشته و علاوه بر زیبایی مانع از ورود نور مزاحم به داخل فضای شما می‌گردد. در این بخش ساختار شیشه هوشمند مات شونده را برای شما توضیح داده تا نحوه کارکرد این شیشه ها را به‌طور کامل درک نمایید.

شیشه هوشمند مات شونده توسط دولایه شیشه ساخته می‌شود و ما بین دولایه شیشه یک عدد فیلم دیجیتال قرار دارد که توسط آن شیشه به حالت‌های مختلف در می‌آید. ساختار فیلم هوشمند استفاده‌ شده برای این‌گونه شیشه‌ ها چندلایه است؛ یکی از لایه‌ها هادی جریان الکتریسیته بوده که از جنس پلیمر است و دولایه داخلی و خارجی شیشه را تشکیل می‌دهد، لایه میانی این دولایه نیز کریستال‌های مایع هستند که به‌صورت نامنظم ما بین لایه‌های پلیمری پخش‌شده و با روشن شدن کلید جریان الکتریسیته باعث شکست نور شده که سطح شیشه را مات نشان می‌دهند. با خاموش شدن باعث انتقال نور شده و شیشه شفاف به نظر می‌رسد.

روش جای گزاری فیلم هوشمند در شیشه‌های هوشمند به دو حالت است:

  1. به‌صورت برچسبی به پشت شیشه چسبانیده می‌شود که به دلیل حساسیت بالای فیلم هوشمند بسیار آسیب‌پذیر بوده و به‌ندرت استفاده می‌شود.
  2. به‌صورت یک نوار هوشمند در بین دو لایه شیشه با روش لمینت کردن قرار گرفته و مطمئن‌تر از روش اولی است.

کاربرد شیشه هوشمند

تمامی این امکانات در کنار مصرف برق بسیار پایین (۵ وات بر متر مربع) این شیشه ها، استفاده از این محصول را در خانه‌‌های هوشمند، سالن‌های کنفرانس، پارتیشن‌ها، استخرها‌ و نماهای تجاری توجیه پذیر ساخته است. شیشه های هوشمند فاقد محدودیت جهت استفاده بوده و تقریباً در تمامی مراکز عمومی استفاده می‌شوند. اما در منازل هنوز فراگیر نشده و تنها در خانه های هوشمند قابل ‌ملاحظه است. سایر کاربرد شیشه هوشمند عبارت‌اند از:

  • سالن‌های کنفرانس
  • پارتیشن‌ها
  • استخرها
  • نماهای تجاری
  • باشگاه‌ها
  • موزه‌ها


سوال: هنگام استفاده از شیشه هوشمند خطر برق گرفتگی وجود دارد؟

شیشه هوشمند از برق استفاده می کند و طبیعی است که در صورت استفاده نگران باشید از خطرات برق گرفتگی، اما لازم هست بدانید که با استفاده از اینورتر برق باعث می شود تا برق این شیشه های هوشمند 48 ولت شده و خطرناک نباشد. به همین دلیل شما می توانید به راحتی از این شیشه های استفاده کرده و نگرانی در رابطه با برق گرفتگی نداشته باشید.

 

قیمت شیشه هوشمند

شیشه های هوشمند به دلیل استفاده از فیلم‌های هوشمند و حساسیت بسیار این شیشه‌ها، دارای قیمت نسبتاً بالایی بوده و مواد اولیه تهیه شیشه بالا بوده که در قیمت شیشه های هوشمند تأثیر دارد. اما از خواص بی‌نهایت این شیشه نباید چشم‌پوشی کرد. در واقع شیشه‌های هوشمندباصرفه جویی بیش‌ازحد در مصرف بی‌رویه انرژی سبب بازگرداندن مقدار زیادی از ذخایر طبیعی گردیده‌اند. شیشه های هوشمندبا جلوگیری از ورود گرمای مزاحم به داخل فضا و همچنین جلوگیری از سرمای بیرون به داخل، سبب حفظ انرژی شده و با سازوکاری که ایجاد می‌کنند، بسیاری از هزینه‌های بعدی ناشی از تعمیر اجناس و زیاده‌روی شیشه را می‌کاهند.

بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

گفتگو با کارشناس

شیشه هوشمند
شیشه هوشمند

پارتیشن اداری هوشمند | پارتیشن شیشه ای هوشمند | شیشه مات شونده اتوماتیک

پارتیشن‌ هوشمند شیشه ای همان معجزه‌ ای هستند که مشکل کمبود فضای اداری و فضای خصوصی مورد نیاز هر کارمند و شرکت ها را برطرف کرده اند. با کمک پارتیشن‌ شیشه ای هوشمند به راحتی می‌ توانید سالن‌ های اداری را به چند اتاق تقسیم کنید تا افراد بتوانند در خلوت و با تمرکز بالا و احساس آرامش به مسئولیت خودشان رسیدگی کنند.

 

دلایل کاربردی شیشه مات شونده برای پارتیشن اداری

  • نور طبیعی

با استفاده از پارتیش هوشمند، کمترین ممانعت برای ورود نور طبیعی در سراسر محیط شرکت وجود خواهد داشت. در نتیجه در طول روز، نیاز کمتری به استفاده از سیستم های روشنایی خواهد بود که خود این مساله باعث صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

  • عایق صدا

شیشه مات شونده در ساختار پارتیشن اداری، نه تنها حریم خصوصی قابل کنترل را فراهم می اورد، بلکه به میزان قابل توجهی باعث عایق صوتی خواهد شد.

  • افزایش فضا

اگر در یک فضای اداری نیاز به تفکیک چندین فضا مثل اتاق مدیرعامل، اتاق جلسات و … داشته باشیم، مساحت قابل ملاحظه ای با استفاده از پارتیشن هوشمند اداری به فضای مفید شرکت اضافه خواهد شد.

شیشه هوشمند

  • حریم خصوصی قابل کنترل

با استفاده از شیشه مات شونده هوشمند، به راحتی می توان شیشه را از حالت شفاف به مات و بالعکس تبدیل کرد. این قابلیت موجب استفاده از این هوشمندسازی را در حمام های مستر، استخر و سالن های بدنسازی ساختمان های لوکس ممکن می سازد.

  • استفاده از با کیفیت ترین یراق آلات

یرآق آلات استفاده شده در سیستم پارتیشن اداری هوشمند از برترین برندهای استفاده می شود.

  • طراحی مدرن و مینیمال

با استفاده از سیستم پارتیشن هوشمند فریم لس، طراحان داخلی و شرکت های طراحی مطرح بخوبی توانسته اند طراحی مینیمال و در عین حال مدرن و کاربردی رو برای کارفرمایان محترم ارائه دهند.

  • استفاده در مکان های مرطوب

با توجه به حساسیت فیلم های هوشمند به رطوبت و همچنین تابش مستقیم نور خورشید، می توان شیشه هوشمند لمینت را انتخاب کرد که به راحتی قابل استفاده در حمام، استخر و پنجره های نمای ساختمان امکان پذیر می باشد.

  • سهولت در تمیز کردن و نگهداری

با استفاده از دستمال های نانوفایبر مخصوص، به راحتی می توانید شیشه مات شونده هوشمند را تمیز کنید.

 

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟