شیشه وین وایت | کاربرد شیشه فوق شفاف ایرانی

دسته بندی ها: شیشه سکوریت | بزرگترین تولید کننده انواع شیشه میرال در ایران
شیشه وین وایت
شیشه وین وایت

 

 

 

انواع شیشه سکوریت  ارتباط با واتساپ فروش

 

آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که چه چیزی شیشه را شفاف می سازد؟ چرا ما می توانیم اون طرف از شیشه را ببینیم؟

چرا شیشه شفاف است؟ شیشه ماده ای شفاف است که از ترکیب ماسه، کلسیم و سایر مواد خام و سپس سرد کردن آن ها به دست می آید. اکثر مایعات و گازها شفاف هستند، آب ، روغن مایع ، مواد پاک کننده مایع، الکل، هوا، گاز طبیعی و… همگی شفاف هستند. این به علت اختلاف بنیادی میان جامدات و مایعات و گازهاست.

هنگامی که یک ماده در حالت جامد است، معمولاً مولکول های آن ها کاملاً به یکدیگر وابسته هستند. قدرت پیوند بین آن ها، سختی ماده را تعیین می کند. وقتی جسم جامدی از حالت جامد شروع به مایع شدن می کند، قدرت پیوند بین مولکولی آن ها کم شده و مولکول ها به طور تصادفی خود را در حالت جدید تنظیم می کنند و نور به راحتی از بین هر مولکول عبور می کند و موجب شفافیت شیشه می گردد. هرچند که ملکول های شیشهمانند ملکول های مواد جامد بی حرکت می باشند. اما مانند ملکول های مواد مایع به صورت نامنظمی در کنار هم قرار گرفته اند و این امر سبب می شود تا امواج نوری از بین آن ها عبور کند. این ساختار ملکولی شرایطی را به وجود آورده که علی رغم جامد بودن شیشه خاصیت شفاف بودن را نیز داشته باشد.

 

شیشه وین وایت

شیشه وین وایت (شیشه فوق شفاف) همان شیشه کریستال ایرانی است. در واقع تمامی فعالان در صنعت شیشه به نوعی شگفت زده تولید این نوع از شفافیت شدند. شیشه وین وایت برای اولین بار در ضخامت 10mm تولید شد اما پس از آن شاهد تولید شیشه های 6mil و 8mil هم بودیم و به زودی شیشه های 12mil و 20mil کریستال ایرانی خواهید شد.

شیشه وین وایت
شیشه وین وایت

کاربرد شیشه فوق شفاف ایرانی

شیشه های فوق شفاف وین وایت، بیشترین کاربرد را در طراحی داخلی فضاهای مدرن و خاص مانند جواهر فروشی ها، شوروم ها و منازل مسکونی دارد. برای طراحی فضاهای مدرن معماران همیشه تمایل دارند که از متریال های ویژه استفاده کنند که در عین سادگی و زیبایی، منحصر به فرد هم باشند. معمار قبل از هر چیز به دنبال خلق فضاهای تحسین برانگیز است. جلوه و نمای کار در کنار ایمنی و کیفیت از درجه اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل شیشه های فوق شفاف به دلیل ویژگی های متمایزی که دارند به انتخاب اول معماران تبدیل شده اند.
در مواقعی که نیاز به استفاده از شیشه دوجداره و یا شیشه های لمینت دو یا چند لایه است و همینطور لازم به شفافیت در شیشه می باشد، شیشه وین وایت این مشکل را برطرف می کند. 


استفاده از شیشه وین وایت برای آکواریوم

در ساخت آکواریوم شیشه ای مهم ترین عنصر، شفافیت شیشه می باشد. شیشه وین وایت بهترین گزینه در این رابطه محسوب می گردد. این شفافیت وقتی با نورپردازی در آکواریوم شیشه ای ترکیب شود، جلوه ای خیره کننده و شگفت انگیز به فضا می بخشد و به عنوان یک نقطه قدرتمند در طراحی دکوراسیون خودنمایی می کند.
شیشه های وین وایت از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. استفاده از شیشه وین وایت فوق شفاف نه تنها باعث کاهش هزینه های ساخت و راه اندازی آکواریوم شیشه ای می شود، بلکه از نظر ظاهری نیز تفاوت چندانی با نمونه های خارجی نخواهد داشت.
شیشه وین وایت در آکواریوم شیشه ای، در ضخامت های مختلفی عرضه می شوند که معمولا این عدد  10mmبه بالاست. برای سفارش دادن شیشه وین وایت آکواریوم با 30L آب، شیشه 4mm کافیست. شیشه ها بایستی با دقت زیاد بریده شوند و دقیقا گونیا باشند. پس از بریدن لبه شیشه ها را با سنگ سمباده صاف می کنند. البته برای سفارش شیشه وین وایت آکواریوم، ضخامت بر اساس ابعاد شیشه آکواریوم می باشد. به علاوه در صورتی که تمایل دارید از رنگ نهایت استفاده را ببرید، می توانید از وین وایت های رنگی در ساخت آکواریوم بهره ببرید.

شیشه وین وایت
شیشه وین وایت

میز شیشه ای شفاف وین وایت

شرکت های بزرگی در ایران توانسته اند به فناوری تولید شیشه هایی فوق شفاف با درجه خلوص بالا و مقاوم در برابر هرگونه شکست تولید کنند. به دلیل قیمت بالای شیشه های کریستال توانسته اند امروزه شیشه های شفاف وین وایت با ضخامت و ابعاد مختلف تولید کرده و کشور را از واردات این محصول بی نیاز کنند.

شیشه های فوق شفاف وین وایت و کریستال بیشتر منوط به پروژه های تزیینی می باشد که در این بین تولید شیشه های رومیزی بسیار چشمگیر است. به طوری که با استفاده از شیشه کریستال رومیزی یا همان شیشه وین وایت رومیزی می توان یک شیشه رومیزی بسیار شفاف و زیبا را تولید کرد به ویژه برای میزهایی که فقط از تعدادی پایه تشکیل شده اند و شیشه روی پایه ها قرار می گیرد.

شیشه ها یکی از سازه های زیبا و پرکاربرد دنیای امروز است. این شیشه ها در انواع و شکل های متفاوتی ساخته می شوند. شیشه رومیزی که بر روی میز ناهار خوری و میزهای کار قرار می گیرد، یکی از کاربردهای این سازه می باشد. معمولا این شیشه ها از نوع شیشه ضخیم است. برخی از این سازه های مدرن شیشه کریستال است. این مقاله می خواهد شما را با انواع شیشه ها و کاربردهای آنها آشنا کند.

 

تفاوت شیشه وین وایت با شیشه کریستال بلژیکی

  • شیشه های وین وایت و شیشه کریستال هر دو دارای مغز آبی هستند و از نظر رنگ شفاف اند. شیشه وین وایت وضوح کمتری نسبت به شیشه های کریستال بلژیکی دارند، ولی شیشه های کریستال دارای مغز شفاف تری هستند.
  • کیفیت شیشه وین وایت ایرانی به شیشه های کریستال بلژیکی نمی‌رسد ولی از حیث قیمت شیشه های ایرانی و با توجه به اینکه این شیشه در کشور خودمان ایران تولید می شود و از نظر حمل و نقل بسیار آسان است و احتیاج به واردات نیست می توان به راحتی این شیشه را تهیه نموده و در پروژه های سراسر کشور استفاده کرد.
  • اختلاف شیشه های کریستال با شیشه های وین وایت در واقع به اصطلاح فنی یک پرده رنگ می باشد که این اختلاف به راحتی برای عموم افراد جامعه قابل تشخیص نبوده و نیاز به افراد فنی در زمینه صنعت شیشه می باشد.

 

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟