آلاچیق شیشه ای | سفارش "آلاچیق شیشه ای گرد" با مدل های مختلف

دسته بندی ها: تراس شیشه ای | محاسبه سریع قیمت شیشه بالکن ریلی ، مقالات

آلاچیق شیشه ای


آلاچیق سازه‌ای چوبی، شیشه‌ای یا فلزی است که سرپناهی برای نشستن در فضای باز در گوشه پارک‌ها، باغ‌ها و.... مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایده ساخت آلاچیق شیشه‌ای نزدیک به 400 سال قبل است که در برخی از باغ قصرها ساخته می‌شد. ساختار آن به شکل متداول امروزی نبود و اغلب به‌ صورت اتاقکی در وسط باغ برای استراحت نیمروزی استفاده می‌شد. برای ساخت آلاچیق از متریال چوب و فلز استفاده می‌شده که در سالهای اخیر از شیشه برای محصور کردن فضای آلاچیق استفاده می‌شود که در این حالت آلاچیق شیشه‌ای نام می‌گیرد. در ساخت آلاچیق‌ شیشه‌ای باید توجه کرد که طراحی آن باید به گونه باشد که از نظر زیبایی محیطی دل‌چسب باشد. اغلب در کنار آب، توده درختان و .... ساخت آلاچیق شیشه‌ای انجام می‌شود تا زیبایی و استفاده از محیط را افزایش دهد.

  • آلاچیق‌های شیشه‌ای را می‌توان به شکل‌های دایره، مستطیل و اشکال هندسی دیگر ساخت.

 

در این صفحه از آلاچیق شیشه ای با موارد زیر آشنا شوید:

 

در فصل گرم سال می‌توانید در صورت داشتن آلاچیق های شیشه‌ای ، شیشه‌های ریلی را کنار بزنید. در سواحل تفریحی و حتی داخل اقیانوس ها و دریاها، شاهکارهای بی نظیری توسط آلاچیق شیشه‌ای رقم خورده است و مورد استقبال عموم مردم واقع گردیده است. الاچیق های شیشه‌ای ایده‌ای جذاب برای رستوران‌های سنتی است. ساخت آلاچیق شیشه‌ای در روف گاردن ها و باغ‌های سنتی هم ایده‌ای جالب است.

  • فریم‌های استفاده ‌شده در ساخت آلاچیق شیشه‌ای همگی از جنس آلومینیوم بوده و بسیار مقاوم هستند. این فریم‌ها دور تا دور آلاچیق می‌چرخند و مانع از نفوذ گرما و سرما به داخل می‌شوند.

آلاچیق های شیشه ای مکانی دنج برای مطالعه و استراحت هستند. آلاچیق های شیشه ای معلق بیشتر در مناظر طبیعی بکر برای لذت از فضا ساخته می‌شوند و بسیار هیجان‌انگیز هستند. آلاچیق های شیشه ای ایده‌ای خاص برای باغ ویلاها نیز هستند ترکیب فضای مدرن و طبیعت، زیبایی را دوچندان می‌کند.

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه‌ای گرد

آلاچیق شیشه‌ای گرد به دلیل نمای بسیار شیکی که دارد طرفداران بسیاری دارد اما نصب و تولید فریم برای این نوع آلاچیق کار راحتی نیست. جهت تولید آلاچیق شیشه‌ای گرد ابتدا باید فضای مورد نظر به‌ صورت کامل با اندازه گیری مناسب آهنکشی شود.
آهن مورد نیاز برای این کار به‌ صورت قطعات ریز در می‌آید و تمامی قطعات با زاویه خاصی در کنار هم قرارگرفته و شکل دایره را تشکیل می‌دهند. سپس جهت تولید فریم برای آلاچیق شیشه‌ای گرد زوایای بین آهن‌ها توسط نرم‌افزار اتوکد به‌طور دقیق درآمده و برای تولید فریم ارسال می‌شود.
فریم مورد نظر برای ایجاد آلاچیق شیشه‌ای گرد همان فریم بالکنی می‌باشد. سپس شیشه‌های تولیدشده طبق اندازه فریم‌ها، با فریم های تولیدشده در کارگاه اسمبل شده و آماده نصب می‌گردد. نصب این نوع آلاچیق‌ها بسیار دشوار است و تکنسین‌های رامادُر به‌راحتی این پروژه را برای شما به انجام می‌رسانند.

آلاچیق شیشه ای

قیمت آلاچیق شیشه ای | قیمت آلاچیق

در تعیین قیمت آلاچیق شیشه ای عوامل مختلفی می تواند دخیل باشد، از این عوامل می توان به متراژ شیشه آلاچیق، فریم و متعلقات استفاده شده در نصب و ساخت آلاچیق شیشه ای و... اشاره کرد. برای آگاهی از قیمت آلاچیق شیشه ای باید با کارشنان رامادُر صحبت کرده تا بعد از حضور در محل و اندازه گیری دقیق با اعلام اندازه ها به کارشناسان فروش از قیمت نهایی آن مطلع گردید.
قیمت شیشه آلاچیق در رامادُر مشابه قیمت شیشه بالکن می باشد. قیمت آلاچیق بر اساس تمامی معیار ها و مواردی که گفته شد تعین می گردد ولی باید توجه شود که نصب و استفاده از آلاچیق در حیاط ها، فضاهای باز و روف گاردن ها فضای دلنشینی را ایجاد می کند که می توان از فضای آن در تمامی فصول و ساعات استفاده و لذت برد. به طور کلی قیمت آلاچیق در مقابل کاربردی که ارائه می دهد بسیار مقرون به صرفه می باشد.  
آلاچیق شیشه ای قیمت ثابتی نداشته و به نسبت بالا رفتن متراژ شما قیمت آلاچیق کاهش می یابد.

آلاچیق شیشه ای

ساخت آلاچیق شیشه ای

آلاچیق واژه ای ترکمنی می باشد که نام فارسی آن تارم می باشد ولی در فرهنگ عامه واژه طارم یا (تارم) رواج پیدا کرده. آلاچیق در قوم ترکمن به عنوان خانه سنتی کاربرد داشته که براحتی می توانستند آن را بنا کنند تا در مقابل سرما و گرما ایمن بمانند. همچنین در روستاهای اطراف گیلان از شاخه ها و خوشه های برنج برای ایجاد سقف و چوب های راش به عنوان ستون آلاچیق ها استفاده می شده.
معمولا برای ساخت آلاچیق شیشه ای به صورت تاشو اجرا می کنند تا در تمام فصول سال کاربرد داشته باشد. آلاچیق شیشه ای کاربرد گسترده ای در پشت بام، مجتمع های مسکونی، رستوران های سنتی و مکان هایی که دارای حیاط می باشند استفاده می شود. در ساخت آلاچیق در انواع مختلف و فرم های گوناگون مانند گرد، مستطیلی و تاشو نصب و اجرا می گردد. در واقع برای اجرای آلاچیق شیشه ای محدودیتی در شکل آن وجود ندارد. یکی از موارد ایجاد آلاچیق شیشه ای، عایق بودن در برابر سرما و گرما و سورصدا می باشد. شیشه سکوریت عایق دما و صدا می باشد بنابراین امروزه می توان آلاچیق شیشه ای را در طرح ها و مدل های مختلف اجرا کرد.

آلاچیق شیشه ای

شیشه برای آلاچیق

شیشه استفاده شده در ساخت آلاچیق شیشه ای، سکورت 10-8 میلی متری می باشدکه از امنیت و مقاومت بالایی برخوردار است. این شیشه ها به صورت ریلی به حرکت در می آیند و باز و بسته می شوند. شیشه ریلی در تمامی ابعاد متناسب با آلاچیق شیشه ای شما قابل ساخت و استفاده می باشد.
شیشه های سکوریت استفاده شده در آلاچیق شیشه ای تا 95% از ورود صدا و دما به داخل جلوگیری می کنند و می توان گفت عایق مناسبی برای آلودگی صوتی و هدر رفت دما داخلی می باشد که این امر مطلوبیت فضای داخل را بسیار افزایش می دهد.

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای تاشو

آلاچیق شیشه‌ای تاشو شامل پانل‌های شیشه‌ای سکوریت که با یراق‌آلات خارجی و ضد زنگ روی محور ریلی حرکت کرده و در طرفین محورها جمع می‌شوند این پانل‌ها در کارخانه طبق نقشه‌های اجرایی که توسط کارشناسان رامادُر طراحی و سنجیده شده، تولید و اجرا می‌شود.
از موارد انتخابی آلاچیق شیشه‌ای تاشو:

  • ایجاد فضایی مدرن
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی
  • سهولت در نظافت

آلاچیق شیشه ای

نصب آلاچیق شیشه ای

به دلیل تمایل زیادی که برای استفاده از آلاچیق شیشه ای وجود دارد اغلب خواستار اجرای این پروژه در محل زندگی و رستوران ها و باغ و ... می باشند. برا اجرا و تحویل آلاچیق شیشه ای، بعد از اندازه گیری دقیق کارشناسان و طراحی و ساخت شیشه ها متناسب با طرح و اندازه های دقیق تکنسین های نصب به محل پروژه ارجاء داده می شوند تا پروژه شما را در کمترین زمان و با کیفیت بالا نصب و تحویل دهند.
آلاچیق شیشه ای

آیا این نوشته را دوست داشتید؟

سالار 3 سال قبل

سلام
الاچیق شیشه ای به متراژ ۴۰ یا ۵۰ متر تقریبا چقدر هزینه میبره؟

کارشناس رامادر 3 سال قبل

با سلام جناب آقای سالار عزیز، شما می توانید با توجه به ابعاد درخواستیتون بر حسب متر مربع در بنر قیمت از شیشه بالکن محاسبه قیمت کنید. و در صورت درخواست محاسبه قیمت با کارشناسان فروش از شماره 45136-021 تماس حاصل فرمایید.

میثم ابراهیمی 3 سال و 8 ماه قبل

سلام خسته نباشید شماره برای مشاوره میخوام.

کارشناس رامادر 3 سال و 8 ماه قبل

با سلام جناب آقای ابراهیمی عزیز، شما با شماره 45136-021 جهت مشورت با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.