شیشه کریستال | شیشه فوق شفاف

دسته بندی ها: مقالات

شیشه کریستال

شیشه کریستال

در این صفحه از شیشه کریستال با موارد زیر آشنا شوید:

 

شیشه کریستال

شیشه کریستال، نوعی شیشه سیلیکاتی است که دارای مقدار زیادی ماده اکسید سرب است که به صورت کاملا شیشه فوق شفاف و بدون هیچ گونه ناخالصی تولید می گردد و بیشتر در کانتر و ویترین جواهرفروشی و شوروم فروشگاه های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. در شیشه کریستال عناصر ناخالص مانند اکسیدهای آهن حذف شده است و سیلیس با بالاترین خلوص استفاده می‌شود. اکسید پتاسیم و اکسید سدیم از دیگر مواد سازنده در شیشه کریستال است.

شیشه کریستال بدون موج و سبزی و تیرگی است که از بهترین کشورهای اروپایی وارد ایران می گردد. شیشه های کریستال به دو دسته مغز آبی و مغز سبز قابل شناسایی است. و به هیچ عنوان شما سبزی یا زردی در آنها نمی بینید. ضخامت شیشه کریستال از ۴میل تا ۲۰ میل قابل ارایه می باشد.

 

شیشه شفاف

در شیشه های معمولی درجه شفافیت معمولی است؛ اما شفافیت شیشه هایی چون کریستال بسیار متفاوت است. طبیعی است که این شفافیت فوق العاده مربوط به مواد اولیه و خام این شیشه است کمی با مواد به کار رفته در شیشه های معمولی متفاوت تر است.

شیشه شفاف به شکلی است که باید بازتاب نور را به حداقل برسانند، به همین دلیل در مواد اولیه ی این شیشه ها از مقدار کمی آهن استفاده می شود. درجه شفافیت این شیشه ها زمانی خود را نشان می دهد  که چند لایه شیشه روی هم قرار بگیرند یعنی زمامی  که از این شیشه ها به عنوان شیشه لمینت استفاده کنیم.

شیشه کریستال
شیشه کریستال

تفاوت شیشه کریستال ایرانی و خارجی

شیشه کریستال در کیفیت‌های مختلف و با نام‌های مختلف در ایران موجود می‌باشد، در حال حاضر 3 نوع شیشه کریستالی در سطح کشور به نام‌های شیشه کریستال بلژیک، شیشه کریستال چینی و شیشه کریستال ایرانی یا معمولی وجود دارد که به ترتیب شفافیت این شیشه‌ها کمتر می‌شود. اصطلاحاً می‌گویند دانه‌های کریستال موجود در شیشه کمتر شده است. یکی از راه‌های تشخص شیشه کریستال بلژیک از شیشه کریستال معمولی رنگ شیشه در مقابل آفتاب است.

شیشه کریستال ایرانی، نوعی شیشه کریستال سربی فوق شفاف هستند که به دو دسته مغز آبی و مغز سبز تقسیم بندی می شوند. برای ساخت شیشه های کریستال از سرب استفاده می شود. شیشه های فاقد سرب، هرگز کریستالی محسوب نمی شوند. درصدهای بالاتر سرب نیز شیشه های کریستال سربی بی نظیر، مقاوم و زیبایی خلق می کنند. این عنصر اگر بالای ۲۴ درصد در مواد شیشه معمولی بکار گرفته شود، آن شیشه کریستالی می شود. این عنصر باعث کاهش دمای مواد مذاب شده و بنابراین دوام و طول عمر شیشه را افزایش می دهد. به علاوه این عنصر قادر است که ضریب شکست و چگالی شیشه را افزایش دهد. نوع آبی رنگ آنها، از شفافیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و خلوص و وضوح زیادی دارد.

 

موارد استفاده از شیشه کریستال

شیشه کریستال بلژیکی کاربردهای مختلفی دارد، در این بخش برخی استفاده هایی که می توان از این شیشه ها کرد را برای شما بیان می کنیم تا بیشتر با موارد کاربردی آن ها آشنا شوید. به طور حتم در پایان علاقمند می شوید که از نوعی از این شیشه ها استفاده کنید. شیشه کریستال بلژیک را می توان به صورت شیشه لمینت، هوشمند، اکریلیک، دوجداره، رفلکس، حکاکی شده، رنگی، اسیدکاری شده، خم و... مورد استفاده قرار داد. همچنین از این شیشه ها برای کاربردهایی همچون ویترین شیشه ای در انواع فروشگاه ها و ساختمان های تجاری،تراس شیشه ای در منازل مسکونی و ادارات، انواع میزهای شیشه ای، کفپوش ها و سقف های شیشه ای و مهم تر از همه در ساخت انواع آکواریوم های شیشه ای استفاده می شود.

  • شفافیت بالا در نمایش رنگ‌ها
  • حداکثر وضوح رؤیت
  • حداکثر میزان انتقال نور و انرژی
  • تأمین نور فضای مورد استفاده
  • امنیت بالا در هنگام شکست شیشه
  • نشکن بودن شیشه سوپر کلیر
شیشه کریستال
شیشه کریستال

قیمت شیشه کریستال

شیشه کریستال قیمت ثابتی ندارد و عواملی در قیمت آن‌ها تأثیر می‌گذارد، یکی از فاکتورهایی که می تواند بر تغییرات قیمت شیشه کریستال تاثیرگذار باشد، ضخامت شیشه است. بیشترین میزان استفاده از شیشه کریستال در ضخامت 10mm است. بنابراین با توجه به قیمت شیشه کریستال 10mm قیمت سایر ضخامت ها نیز مشخص می‌گردد.

هر چه میزان ضخامت شیشه کمتر باشد به تبع قیمت آن نیز کمتر است و هر چه شیشه با ضخامت بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد، باید هزینه ی بیشتری برای آن پرداخت کرد. عامل سوم تأثیرگذار در محاسبه قیمت شیشه کریستال خام و سکوریت بودن شیشه است. به این معنا که اگر شیشه خام باشد با قیمت پایین‌تر و اگر شیشه سکوریت باشد دارای مقاومت بیشتر و در نتیجه قیمتی بالاتری است.
 

شیشه سوپر کلیر

شیشه سوپر کلیر، یکی از جدیدترین نام ها در صنعت شیشه است. در واقع درجه کیفیت این شیشه را با این الفاظ مشخص می‌کنند. شیشه سوپر کلیر در حال حاضر بالاترین درجه کیفیت شیشه را دارا می‌باشد. شیشه سوپرکلیر همان‌طور که از نامش پیداست شفافیت بسیار بالایی دارد و جدیدترین درجه کیفیت برای استفاده معماران مدرن و تمامی استفاده‌کنندگان از شیشه است.

این شیشه دارای ضخامت‌های متفاوت است که از 4میلی‌متر تا 12 میلی‌متر متغیر است و می‌توان در شیشه لمینت هم از آن بهره برد، به‌عنوان مثال اگر دولایه شیشه سوپر کلیر 10 میلی‌متر مد نظر باشد ضخامت کل 20 میلی‌متر می‌شود. این شیشه‌ها وقتی سکوریت می‌شوند حالت نشکن به خود گرفته و اگر زمانی در اثر ضربه‌ای بشکند قطعات حاصل از شکستگی بسیار ریز بوده و کم‌خطر است. جالب است که بدانید هر چه یک شیشه در هنگام شکستن به قطعات ریزتری تبدیل شود این شیشه شفاف‌تر است.

شیشه کریستال
شیشه کریستال

خرید شیشه کریستال

اگر به دنبال خرید شیشه کریستال می‌باشید و نمی‌دانید چه نوع شیشه‌ای برای کار شما مناسب‌تر است بهتر است با کارشناسان رامادر در بخش فروش تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان و حرفه‌ای کارشناسان بهره‌مند شده و بهترین انتخاب را انجام دهید. رضایت شما باعث افتخار ما است. تمامی نکات ذکرشده در این مقاله می‌تواند شمارا کمک کند تا بتوانید هنگام خرید شیشه کریستال با اطلاعات بیشتر و در نتیجه مطمئن‌تر انتخاب کنید. توضیح ما این است برای اماکنی نظیر جواهرفروشی ها که ظاهر اجسام از اهمیت بالایی برخوردار است، بهترین کار خرید شیشه کریستال با بیشترین میزان شفافیت است.

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟

ذکاوتان 7 ماه قبل

سلام .ایا امکان سفارش شیشه سوپر کیلیر یا وین وات .وجود داره برای اکواریوم سفارش بدیم برای شهرستان بفرستین .ممنونم

کارشناس رامادر 5 ماه و 2 هفته قبل

سلام و عرض ادب، بله برای ارسال شیشه به شهرستان تنها کافی است ابعاد دقیق تولید شیشه رو برای ما ارسال کنید و پس از آماده شدن بسته بندی شده و از طریق باربری ارسال می شود.

اکبرزاده 2 سال و 1 ماه قبل

سلام
قیمت شیشه سوپر کلییر ۱۰ میل چنده الان؟

کارشناس رامادر 2 سال و 1 ماه قبل

با سلام جناب آقای اکبرزاده عزیز، شما می بایست برای سفارش شیشه سکوریت به بنر قیمت صفحه شیشه سکوریت رجوع کنید و قیمت طبق ابعاد درخواستی را محاسبه نمائید. در صورت راهنمائی بیشتر با کارشناسان رامادُر شماره 45136-021 در ارتباط باشید.

بهروز 2 سال و 1 ماه قبل

سلام
چه نوع شیشه برای اکواریوم مناسب هست ؟ و موجود هست ؟

کارشناس رامادر 2 سال و 1 ماه قبل

با سلام آقای بهروز عزیز، شما می بایست برای آکواریوم شیشه سکوریت و یا لمینت انتخاب کنید. و امکان سفارش وجود دارد. در صورت راهنمائی بیشتر با کارشناسان رامادُر شماره 45136-021 در ارتباط باشید.

احسان 2 سال و 5 ماه قبل

سلام در حال حاضر امکان سفارش شیشه کریستال بلژیک هست؟

کارشناس رامادر 2 سال و 5 ماه قبل

با سلام جناب آقای احسان عزیز، در حال حاضر امکان خرید شیشه کریستال در ایران وجود ندارد. شما در صورت تهیه شیشه کریستال می توانید شیشه وین وایت را انتخاب کنید که همانند شیشه کریستال شفاف و با کیفیت است.

منوچهر 2 سال و 6 ماه قبل

سلام به شهرستان هم ارسال دارید؟

کارشناس رامادر 2 سال و 6 ماه قبل

با سلام جناب آقای منوچهر عزیز، بله، امکان ارسال به شهرستان وجود دارد.

فائزه 2 سال و 7 ماه قبل

سلام خسته نباشید
آیا شیشه وین وایت برای آکواریوم بهتر یا شیشه سوپرکلیر؟

کارشناس رامادر 2 سال و 7 ماه قبل

با سلام سرکار خانم فائزه عزیز، هر دو شیشه شفاف هستند و معمولا برای آکواریوم شیشه سوپرکلیر انتخاب می کنند ولی شیشه وین وایت شفاف تر می باشد و در صورت ابعاد بزرگ تولید می شود.

آرتین 2 سال و 7 ماه قبل

با عرض سلام و وقت به خیر، بنده برای فیلم برداری از پشت شیشه، شیشه لازم دارم به گونه ای که حد اکثر شفافیت ممکن را داشته باشد و رفلکس هم بسیار پایین باشد به نظر شما از چه شیشه ای استفاده کنم بهتر است؟
با سپاس

کارشناس رامادر 2 سال و 7 ماه قبل

با سلام جناب آقای آرتین عزیز، شما می بایست شیشه کریستال بلژیک تهیه کنید که در ایران موجود نیست.

مهرداد 2 سال و 9 ماه قبل

عالی بود مطالب

کارشناس رامادر 2 سال و 9 ماه قبل

با سلام جناب آقای مهرداد عزیز، ممنون از حسن نظر شما.

مهیار 2 سال و 10 ماه قبل

سلام دقت برش شیشه هاتون چقدر است من کارم ساخت اکواریوم هست، شیشه ها باید دیاموند بشه و سایز دقیقا همون ابعادی که هست بشه.

کارشناس رامادر 2 سال و 10 ماه قبل

با سلام جناب آقای مهیار عزیز، تمام شیشه ها با دستگاه های تمام اتوماتیک برش داده می شود. شما می بایست برای سفارش خود وارد صفحه شیشه سکوریت از سایت رامادُر شوید. در صورت درخواست راهنمایی توسط کارشناسان فروش با شماره 56719193-021 تماس حاصل فرمایید.

محسن 2 سال و 10 ماه قبل

سلام.
شیشه سوپرکلیر با شیشه کریستال تفاوت داره. خواستم ببینم تفاوتشون چیه؟ ممنون

کارشناس رامادر 2 سال و 10 ماه قبل

با سلام جناب آقای محسن عزیز، منظور از شیشه کریستال شفافیت بسیار بالای آن به نسبت شیشه سوپر کلیر می باشد.

محمد 3 سال قبل

سلام خسته نباشید برای آکواریوم بهتره از چه شیشه ای استفاده کرد؟ قیمت رو بفرمائید؟

کارشناس رامادر 3 سال قبل

با سلام جناب آقای محمد عزیز، برای شیشه آکواریوم می بایست شیشه سوپرکلیر، شیشه شفاف تهیه کنید. در صورت بزرگ بودن ابعاد شیشه می توان از شیشه لمینت 10 میل استفاده کنید. برای سفارش شیشه سکوریت و یا لمینت می بایست طبق ابعاد مورد نظر بر حسب متر مربع در بنر قیمت از صفحه شیشه سکوریت محاسبه قیمت کنید. و در صورت درخواست محاسبه قیمت با کارشناسان فروش از شماره 5777589-0991 تماس حاصل فرمایید.

اسماعیل 3 سال و 1 ماه قبل

با سلام، بزرگترین ابعاد شیشه ده میل چقدر است؟ قیمت به روز رو در صفحه در دسترس بگذارید و برای خرید شیشه آکواریوم بزرگ سفارش بدم؟

کارشناس رامادر 3 سال و 1 ماه قبل

با سلام جناب آقای اسماعیل عزیز، در صورت درخواست ابعاد بزرگترین شیشه سکوریت می توان ابعاد 300 * 600 سانتی متر و شیشه لمینت 240 * 450 سانتی متر می باشد. برای سفارش شیشه سکوریت و یا لمینت می بایست طبق ابعاد مورد نظر بر حسب متر مربع در بنر قیمت از صفحه شیشه سکوریت محاسبه قیمت کنید. و در صورت درخواست محاسبه قیمت با کارشناسان فروش از شماره 5777589-0991 تماس حاصل فرمایید.

بیتا 3 سال و 2 ماه قبل

با سلام، قیمت شیشه می فرمائید؟

کارشناس رامادر 3 سال و 2 ماه قبل

با سلام خانم بیتا عزیز، شما می توانید با توجه به ابعاد درخواستیتون بر حسب متر مربع در بنر قیمت از شیشه سکوریت محاسبه قیمت کنید. و در صورت درخواست محاسبه قیمت با کارشناسان فروش از شماره 56719193-021 تماس حاصل فرمایید.

محمد 3 سال و 4 ماه قبل

قیمت شیشه کریستال بلژیکی 100*50 10میل چند است؟

کارشناس رامادر 3 سال و 4 ماه قبل

با سلام جناب آقای محمد عزیز، بله امکان پذیر است. شما می توانید با توجه به ابعاد درخواستیتون بر حسب متر مربع در بنر قیمت از شیشه سکوریت محاسبه قیمت کنید. و در صورت درخواست محاسبه قیمت با کارشناسان فروش از شماره 56719193-021 تماس حاصل فرمایید.

سعید حاجی زاده 3 سال و 9 ماه قبل

سلام و خدا قوت به همه تولیدکنندگان عزیز کشورم
می خواستم بدونم چجوری میشه فهمید یک شیشه سوپر کلیر اصل اردکان است؟

کارشناس رامادر 3 سال و 9 ماه قبل

با سلام جناب آقای حاجی زاده عزیز، برای تشخیص کیفیت شیشه سوپرکلیر می توان از پهنای شیشه تشخیص داد. هرچه مغزی شیشه شفاف تر باشد، شیشه دارای کیفیت بالاتری (شیشه سوپرکلیر) است.

رضا 3 سال و 9 ماه قبل

سلام
با عرض خسته نباشید.می خواستم از شیشه سوپر کلیر 10mm جهت ساخت اکواریوم استفاده کنم لطفا راهنمایی بفرمایید
ممنون

کارشناس رامادر 3 سال و 9 ماه قبل

با سلام جناب آقای رضا عزیز، بله شما می توانید از شیشه سوپرکلیر به عنوان شیشه آکواریوم استفاده کنید. و در صورت سفارش با کارشناسان فروش از شماره 02145136 داخلی 218 تماس حاصل فرمایید.

هادی 3 سال و 10 ماه قبل

سلام، شیشه کریستال شفاف به ابعاد ۱۰۰×۳۵×۶۰ قیمت چندر میشود؟

کارشناس رامادر 3 سال و 10 ماه قبل

با سلام جناب آقای هادی عزیز، شما می توانید با توجه به ابعاد درخواستیتون بر حسب متر مربع در بنر قیمت صفحه شیشه سکوریت محاسبه قیمت کنید و در صورت درخواست محاسبه قیمت با کارشناسان فروش از شماره 02145136 داخلی 218 تماس حاصل فرمایید.

الهام 3 سال و 11 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر..من برای کار نقاشی پشت شیشه به شیشه کریستال یا سوپر کلیر با ضخامت سه میل نیاز دارم...میتونم از شما تهیه کنم؟!

کارشناس رامادر 3 سال و 11 ماه قبل

با سلام خانم الهام عزیز، در صورت نقاشی بر روی شیشه شرکت رامادُر شیشه 4 میل از شیشه کریستال و سوپر کلیر را می تواند در اختیار شما قرار دهد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش شماره 021.45136 در ارتباط باشید.

بهمن 4 سال و 1 ماه قبل

ببخشید سلام قیمت شیشه ضد گلوله سه لایه ١0 میل کریستال طول ۵.60 متر رو میخواستم

کارشناس رامادر 4 سال و 1 ماه قبل

با سلام جناب آقای بهمن عزیز، جهت محاسبه قیمت شیشه ضد گلوله طبق ابعادی که بیان نمودید در صفحه سایت از شیشه لمینت استفاده نمائید و جهت درخواست راهنمایی می توانید با کارشناسان رامادُر شماره تماس 021-45136 در ارتباط باشید.

روح اله کوه زارع 4 سال و 1 ماه قبل

سلام
قیمت شیشه 10 میل سوپرکلیر و کریستال برای آکواریوم 80 *50 *50 را میخواستم بدونم؟

کارشناس رامادر 4 سال و 1 ماه قبل

با سلام جناب آقای زارع عزیز، در صورت سفارش شیشه برای آکواریوم از شیشه لمینت استفاده می شود در صورت سفارش با ابعاد ارسالی می توانید از بنر قیمت موجود در سایت استفاده کنید. جهت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر، می توان با شماره 45136-021 تماس گرفته و با کارشناسان رامادُر در ارتباط باشید.

فرهاد 4 سال و 2 ماه قبل

با سلام و عرض ادب یه نوع شیشه شفاف و زیبا و مقاوم می7ام برای ساخت آکواریوم.پیشنهاد شما چیه

کارشناس رامادر 4 سال و 2 ماه قبل

با سلام جناب آقای فرهاد عزیز، در صورت درخواست شیشه برای آکواریوم می توان از شیشه کریستال و یا شیشه های شفاف استفاده کرد. جهت سفارش می توان با شماره 45136-021 تماس گرفته و با کارشناسان رامادُر در ارتباط باشید.