طراحی و اجرای انواع نرده شیشه ای

دسته بندی ها: مقالات

نرده شیشه ای

طراحی و اجرای انواع نرده شیشه ای

 

امروزه نرده‌های شیشه‌ای، ایده‌ای خلاقانه و پیشرو در حوزه طراحی و معماری به حساب می‌آید و عرصه را برای متریال‌های قدیمی تنگ کرده است. همانطور که امروزه در بسیاری از مراکز تفریحی و تجاری از شیشه‌های سکوریت و لمینت به عنوان حفاظ یا نرده شیشه‌ای استفاده شده است. نرده‌های مدرن شیشه‌ای، زیبایی، شفافیت و دید حداکثری برای افراد فراهم می‌کند که موجب جذب اشخاص برای به کارگیری این محصول در مراکز تجاری و حتی مسکونی شده است.

شرکت رامادُر با ارائه کیفیتی متفاوت توانسته در طول دوهه فعالیت خود و رضایت صد درصدی تمامی مشتریان خود را کسب کند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه اجرای نرده دور وید و همچنین خرید اتصالات و یراق آلات نرده شیشه ای با ما تماس بگیرید. 

 

در این صفحه از طراحی و اجرای انواع نرده شیشه ای با موارد زیر آشنا شوید:

 

 

اگر صاحب منزلی هستید که می‌خواهید به طبقات دیگر دسترسی داشته باشید و میدان دید خود را گسترش دهید، استفاده از نرده دور وید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

طراحی و اجرای انواع نرده شیشه ای

 
نرده شیشه ای، با توجه به گوناگونی طرح و سبک اجرایی آن ها ، از الگوی یکدستی پیروی نمی کنند. ولی از آنجایی که مجموعه رامادُر، یک شرکت در طراحی نرده های شیشه ای می باشد. این امکان را دارد که طرح مورد نظر شما را تولید کند. 

استفاده از نرده شیشه‌ ای به علت زیبایی بسیاری که دارد در قسمت‌های مختلف یک ساختمان قابل استفاده است. در واقع استفاده از این نرده‌ها در ساختمان باعث می‌شود تا محافظی شفاف داشته باشید که علاوه بر نصب آسان، از لحاظ اقتصادی به صرفه است و به راحتی نیز تمیز می‌شود. همچنین این نرده ها از مقاومت بالا و عمر طولانی برخوردار هستند و در فضاهایی مانند استخر، تراس، بالکن و روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای

نرده شیشه ای

حفاظی که از صفحات شیشه ساخته شده و توسط پایه­‌ها و چارچوب‌های آهن، استیل یا آلومینیوم در جای خود ثابت گردد، نرده شیشه ای گفته می‌شود. این محصول از منظر هنری به دلیل شفافیت شیشه، دید وسیع‌تر و جذاب‌تری نسبت به سایر نرده‌ها (اعم از فلزی، چوبی، سنگی و …) در مقابل چشم ما خلق می‌کند. شرکت رامادُر مجری انواع نرده شیشه ای، شیشه بالکن، پله شیشه ای، هندریل شیشه ای و … می باشد.

در منازلی که از نمای سرتاسری شیشه استفاده ‌شده باشد، باغ و ویلاهایی با نمای شیشه‌ای و سایر اماکنی که نمای شیشه ‌ای دارند به دلیل همخوانی بافت از نرده شیشه ‌ای استفاده فراوان می‌شود. نرده شیشه ای راه پله پرکاربردترین استفاده در انواع نرده شیشه ای است. زیرا راهروها و نقاط اتصالی در فضا در معرض دید عموم قرار گرفته و همین امر سبب می‌شود تا نرده راه پله به‌عنوان نقطه مهم فضا با نرده شیشه ای خود را نمایان می سازد. درصورتی‌ که نور به فضا دسترسی داشته باشد انعکاسش در تابش آفتاب به نرده راه‌ پله نمایی قابل ‌توجه ایجاد می‌کند.

 

انواع نرده شیشه ای

نرده شیشه ای انواع مختلفی دارد که به ‌اختصار به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  • نرده شیشه ای با پایه کامپوننت

نرده شیشه ای کامپوننت به صورت صفحات شیشه‌ای درون پایه یا شکاف‌هایی U شکل که روی زمین کار شده‌اند، قرار گرفته، ثابت می‌شوند. در این نوع نرده با پایه کامپوننت بسیار زیباست.

  • نرده شیشه ای با پایه اسپیگات

نرده شیشه ای اسپیگات صفحات شیشه‌ای هستند که با دو شاخه‌هایی از جنس استیل ضد زنگ به زمین پیچ می‌شوند. این نحوه نصب بسیار مناسب حفاظ شیشه ای دور استخر و نرده‌های جدا کننده است.

  • نرده شیشه ای با پایه فیکس پوینت

نرده شیشه ای فیکس پوینت صفحات شیشه‌ای هستند که با بست‌های دکمه‌ای شکل پایین‌تر از سطح زمین (به خصوص کنار راه پله‌ها و بالکن‌هایی که پهنای کمی دارند) نصب شده و نمای بسیار چشم ­نوازی به وجود می‌آورند.

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای

نرده دور وید

وید ( فضاهای تو خالی که جهت دید بهتر به فضای طبقات بالایی و بلند کردن سقف در خانه‌ها ایجاد می‌شوند) سبب ایجاد یک فضای دل‌باز می‌شود. اصلاح نرده وید یا نرده دور وید نیز متشکل از تعاریف وید است. درجایی که از نرده دور وید به کار برده می شود، معمولاً سقف شیشه‌ای کار شده تا حداکثر نور به داخل محیط بتابد؛ در مرکز مال‌های تجاری بزرگ و ویلاهای امروزی از ایده نرده دور وید بسیار استفاده می شود.

  • نکته مهم در رابطه با استفاده از این نرده ها مساحت اشغال شده ای است که توسط نرده‌هایی که یک معمار با مهارت های گوناگون انتخاب می کند کمترین فضای پرت را به پدید می آورند.
  • نرده های دور وید به علت به کار بردن از شیشه های نشکن امنیت خیلی زیادی دارند و در مقابل ضربه و فشار مستحکم است.

 

نرده شیشه‌ ای استخر

نرده شیشه‌ ای به عنوان محافظی برای دور استخر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نرده های شیشه ای به علت مقاومت بالایی که دارند به آسانی نمی‌شکنند و به دلیل جنس شفافشان نور آفتاب را به آسانی‌ عبور می‌دهند و اگر برای استخر‌های رو باز مورد استفاده قرار بگیرند، مانع از نفوذ آفتاب به استخر نمی‌شوند. همچنین نصب هندریل شیشه‌ ای به دور استخر علاوه بر این که نمای لوکس و زیبایی برای استخر به وجود می‌آورد، باعث می‌شود تا از خطر ورود کودکان و حیوانات به داخل استخر جلوگیری شود. 

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای

نرده شیشه‌ ای بالکن

بالکن ها عموما فضاهایی در ارتباط مستقیم با محیط بیرون هستند، برای حفاظت و جلوگیری از سقوط، در گذشته از نرده‌های فلزی و… استفاده می‌شد. در حال حاضر با محبوب شدن نرده‌های شیشه‌ای، استفاده از آن‌‌ها در بالکن‌ها بسیار دیده می‌شود. در صورتی که در بالکن از این نرده‌ها استفاده شود، علاوه بر اینکه از رود گرد و غبار جلوگیری می‌کند، در زیبایی نمای ساختمان هم بسیار زیبا تاثیر خواهد گذاشت و جلوه بسیاری به نما می‌دهد.


نرده شیشه‌ ای روف گاردن

روف گاردن، فضایی است که بر روی پشت بام قرار دارد و در آن از پوشش گیاهی و گل‌های طبیعی و مصنوعی استفاده شده است. درسال‌های اخیر به علت ساخت آپارتمان‌های بلند و برج‌های بسیار، استفاده از روف‌ گاردن‌ در ساختمان ها بسیار دیده می‌شود. از آنجایی که روف گاردن در بام ساختمان ‌ها ایجاد می‌شود، برای محافظت از جان افراد باید جان پناهی تعبیه شود. برای اینکه جان چناه مانعی در تماشای منظره شهر نباشد، همچنین زیبایی روف گاردن را دو چندان کند؛ بهترین انتخاب نرده شیشه‌ ای است.

 

نرده شیشه‌ ای راه‌پله

نرده شیشه‌ ای راه پله، حفاظی بسیار لوکس و زیبا برای ساختمان شماست که ارزش مالی آن را نیز بالا می‌برد. در گذشته از متریال های مختلفی برای نرده راه‌پله استفاده می‌شده است؛ اما در حال حاضر شاید بتوان بیشترین کاربرد نرده های شیشه ای را در راه پله‌ها مشاهده کرد.  استفاده از نرده شیشه‌ ای در راه پله (خصوصا خانه‌های دوبلکس) باعث می‌شود تا راه‌ پله جلوه بسیاری داشته باشد. رامادُر اجرای نرده شیشه‌‌ ای را در تراس، بالکن، روف گاردن و راه پله با بهترین هزینه انجام می‌دهد، برای مشاوره رایگان با کارشناسان از طریق شماره‌ تماس ذکر شده، با ما در ارتباط باشید.

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای

عوامل تاثیرگذار در هزینه نرده شیشه ای

هزینه ی اجرا نرده شیشه ای بسته به برخی عوامل ممکن است متغیر باشد، که در صفحه جانپناه شیشه‌ ای به طور کامل به آن اشاره کردیم. برای مثال نوع نرده شیشه‌ای بستگی زیادی به قیمت دارد، چرا که جانپناه شیشه ای با پایه اسپیگات هزینه‌ی اجرایی بیشتری نسبت به هندریل شیشه‌ای دارد.

حال به چند مورد از شرایط تاثیرگذار بر قیمت نرده شیشه‌ ای اشاره می‌کنیم:

  • نوع شیشه
  • چند جداره بودن شیشه
  • نوع سازه
  • جنس اتصالات
  • نوع نرده‌ی شیشه
  • نوع هندریل (دستگیره)

مجموعه رامادُر می تواند طراحی و اجرا نرده شیشه ای شما را مطابق با کاربری، سلیقه و بودجه‌ی در بالاترین کیفیت و بهینه‌ترین هزینه اجرایی کند، برای مشاوره و اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های موجود در این صفحه تماس بگیرید، همچنین می‌توانید شماره‌های خود را در صفحه ی تماس با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.

 

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
قیمت نرده شیشه ای بالکن چقدر است؟

یکی از متداول ترین پرسشها در مورد قیمت نرده شیشه ای برای بالکن می باشد. باید این مساله را خاطر نشان کنیم که قیمت نرده شیشه ای بالکن را مساحت بالکن مشخص می کند. زیرا به همان میزان شیشه مصرف می شود. اگر رنگ شیشه سکوریت،ضخامت شیشه و همچنین ارتفاع هندریل شیشه ای را کارفرما مطابق سلیقه ی خویش تغییر دهد نیز بر روی قیمت هندریل شیشه ای بالکن تاثیر می گذارد.

ضوابط نرده شیشه ای چیست؟

نرده شیشه ای ضوابط و استاندارهای خاصی دارد که حتما در ساخت نرده شیشه ای باید به آن توجه کرد و نمی توان خارج از این ضوابط هندریل های شیشه ای را نصب و اجرا کرد. زیرا که این حفاظ های شیشه ای باید امنیت کافی را داشته باشند. از جمله ی این ضوابط می توان به ضخامت نرده شیشه ای و ارتفاع نرده شیشه ای اشاره کرد.

نرده های شیشه ای تا چه حد امن هستند؟

نرده های شیشه ای تا حدود زیادی مشکلات نرده های استیل و آهنی را برطرف کرده است. زیرا به علت یکپارچه بودن شیشه امکان افتادن یا پرت شدن شی و یا انسان در آن وجود ندارد. همچنین جنس این شیشه ها از سکوریت و یا لمینت می باشد که تحمل بالایی را در برابر ضربه و فشار دارد. همچنین در صورت شکسته شدن به هر دلیلی، همانند شیشه های عادی خرد نمی شود و به کسی آسیب نمی رساند. زیرا به حالت یکپارچه و بهم چسبیده شیشه در جای خود باقی می ماند.