گلخانه شیشه ای | انواع مدل های "ساخت گلخانه در بالکن" را مشاهده کنید.

دسته بندی ها: مقالات

 

در این صفحه از گلخانه شیشه ای با موارد زیر آشنا شوید:

 

ارتباط با واتساپ فروش

 

 

گلخانه شیشه ای

گلخانه چیست؟ گلخانه فضایی بسته یا نیمه بسته که برای نگه‌داری گیاهان و گل‌ها ساخته‌می شود. در فضای گلخانه از پوشش نور خورشید استفاده می شود و دارای کنترل دما و نور است. 

گلخانه شیشه ای چیست؟ گلخانه شیشه ای ایجاد و ساخت یک محیط بسته از شیشه که دارای ویژگی های بارزی چون کنترل نور و رطوبت داخل آن محیط باز و یا نیمه باز است. عملکرد اصلی گلخانه نور خورشید پس از عبور از شیشه مقداری از انرژی خود را از دست می‌دهد و زمانی که به درون فضای شیشه‌ای راه پیدا می‌کند و نور بازتاب شده آن انرژی کافی برای عبور از شیشه را نخواهد داشت. ستون‌های مورد استفاده در گلخانه باید به‌اندازه‌ای محکم باشند که وزن شیشه ها را به‌راحتی تحمل نموده و در مقابل باد و شرایط جوی استحکام کافی داشته باشند. نکته مهم و اساسی در گلخانه های شیشه ای استفاده از ضخامت های مختلف از انواع شیشه های موجود در بازار برای ساخت گلخانه شیشه ای است.

 

ضخامت شیشه گلخانه

شیشه گلخانه ای به عنوان بهترین پوشش در محیط گلخانه ها که به عنوان عبور نور خورشید از آنها استفاده بسیاری می شود. ضخامت شیشه‌ برای گلخانه شیشه ای از 4 میلی متر تا 8 میلی متر به علت درصد نور به آن بخش از گیاهان برای استفاده از نور لازم است. 
همان طور که در بالا توضیح داده شد ضخامت شیشه از نظر میزان شیشه به کار رفته به سه گروه مختلف تقسیم می‌شوند:

 

انواع گلخانه شیشه ای

1. گلخانه‌ تمام شیشه‌

گلخانه تمام شیشه: محیطی که سرتاسر آن را شیشه فرا گرفته است. و مناسب برای پرورش گیاهانی است که باید در کف گلخانه روئیده شوند مناسب است. و با وجود فاصله عبور نور از شیشه به اندازه کافی آفتاب می‌تابد و می‌توان گیاهان را به صورت قفسه بندی در چند طبقه قرار داد. شیشه گلخانه گرمای تابیده آفتاب صبح را در محیط حفظ می کند که بسیار مناسب برای رویش گیاهانی بوته ای مانند گوجه فرنگی است.


   2. گلخانه‌ نیمه شیشه‌

گلخانه نیمه شیشه: این نوع از گلخانه‌ها، شیشه بر روی دیواری از مصالح اجر و آهن و سیمان و... ساخته می‌شوند. رگلخانه نیمه شیشه مناسب برای کار در گلخانه و کشت گیاهانی است که نیاز به بستر گلخانه ندارند.

 

گلخانه شیشه ای در تراس

تراس هر ساختمانی فضای مهمی است که از آن استفاده درستی نمی شود. طراحان برای این بخشِ هر چند کوچک از هر ساختمانی ایده هایی نو ارائه نموده اند. می توان از شیشه استفاده های بسیاری کرد که از جمله این موارد می توان به گلخانه شیشه ای اشاره مستقیم کرد. گلخانه شیشه ای در تراس ایده ای نو است که به نمای ساختمان هم جلوه های ویژه می دهد و قابل اجراست. که می توان از شیشه های ریلی و تاشو استفاده نمائید.
گلخانه شیشه ای بستگی دارد در کجای محیط استفاده شود. از قدیم خانه های ویلایی به گونه ای ساخته می شد که غیر از محیط های باز در داخل آپارتمان، بخشی از گوشه ساختمان اختصاص به گلخانه شیشه ای داشت. امروزه از بالکن هم به عنوان این امر استفاده می شود. در صورت نصب گلخانه شیشه ای با وجود بالکن شیشه ای می توانید از جذاب ترین ایده ها استفاده نمائید. زیرا در بالکن های شیشه ای امکان جابه جایی و جمع شدن شیشه ها هست. از مزیت های استفاده از گلخانه شیشه‌ای در بالکن می توان به افزایش آرامش و حتی کاشت سبزیجات مورد استفاده روزانه اشاره کرد.

 

طریقه ساخت گلخانه شیشه‌ای در بالکن

گلخانه شیشه ای از پیشنهاد های کم هزینه برای نگهداری گیاهان در فصل سرماست. افراد بسیاری هستند که درعلاقه بسیاری به گیاهان دارویی دارند. مجموعه رامادر با ایده ای نو از این گلخانه های شیشه ای در بالکن و تراس برای شما ارئه داده است. که می توانید در تراس با ایجاد شیشه بالکنی و یا شیشه های تاشو و جمع شو این امکان را فراهم نمائید.
به عنوان مثال می توان از گیاهان بوته ای، گوجه فرنگی استفاده نمود که در دمای 25 درجه سانتی گراد رشد خواهد کرد. بنابراین در روزهای بهاری و زمانی که هوا ملایم باشد می‌توانید همه شیشه‌‌های گلخانه خود را باز کنید و روزهایی که کمی هوا سردتر است به بازکردن چند تکه از شیشه‌ تاشو ریلی اکتفا کنید که سرما به گیاهان آسیب نزند. 

گلخانه شیشه ای
گلخانه شیشه ای

 

آیا از "شیشه سکوریت برای گلخانه" استفاده می شود؟

شیشه گلخانه با شیشه مورد استفاده در ساختمان و وسایل تزئینی مقداری متفاوت بوده و برای استحکام بیشتر شیشه، معمولاً شیشه خام را استفاده نکرده بلکه به‌جای آن از شیشه گلخانه سکوریت شده استفاده می‌کنند. 
در چرخه استفاده از گلخانه شیشه ای می توان اینگونه بیانو نمود که نور از شیشه گلخانه ای عبور می کند و از در گلخانه محبوس شده از گلخانه خارج نمی‌شود. چنین فضاهایی در فصول سرد در صورتی که نور خورشید وجود داشته باشد با حداقل وسایل گرمایشی دمای محیط را به بالا‌ترین مقدار ممکن می‌رساند. 
بنابراین نوع شیشه مورد استفاده در گلخانه برای حفظ دمای گلخانه از اهمیت بسزایی برخوردار است. شیشه گلخانه یکی از پوشش‌های مورد استفاده برای گلخانه بوده و پوشش‌های دیگری نیز متداول است. اما مبحث پرداخته‌شده به گلخانه در این متن حول پوشش شیشه گلخانه می‌چرخد و به‌طور تخصصی درباره شیشه گلخانه‌ای صحبت خواهیم داشت.
بنابراین بهترین و استانداردترین شیشه برای شیشه گلخانه، دارای ضخامت 4 میل سکوریت هست. میزان انتقال نور در شیشه گلخانه استاندارد نود درصد بوده و در برابر سرما و حرارت از مقاومت نسبی برخوردار است.
ویژگی‌هایی که یک شیشه گلخانه باید داشته باشد تا بتواند گل‌ها و گیاهان را سالم‌تر نگه‌داری نماید عبارت‌اند از:

  • انتقال نور کافی
  • انتقال یو وی مناسب
  • عایق‌بندی متناسب

 

شیشه بالکن برای گلخانه | شیشه بالکن گلخانه ای

نام شیشه بالکن برای گلخانه را حتماً شنیده‌اید. شیشه بالکن به شیشه‌های تاشویی گفته می‌شود که قابلیت باز و بسته شدن را داشته باشد. درباره ساخت بالکن در گلخانه صحبت شد و همچنین ایده ایجاد گلخانه بر روی پشت‌بام را مطرح نمودیم؛ اما الآن می‌خواهیم پیشنهادی را برای ساخت شیشه بالکن گلخانه ایمن مطرح نماییم.
ساده‌ترین راه ساخت گلخانه در بالکن استفاده از اهنکشی و شیشه‌های ثابت است، اما انتقادی که بر این روش وارد است این است که با بستن بالکن هوایی برای تعویض نیست. این موضوع بسیار حیاتی است و تنها راه‌حل آن استفاده از شیشه بالکن گلخانه ای است که علاوه بر تعویض هوای منزل شما یک گلخانه زیبا نیز خواهید داشت. برای ابعاد شیشه بالکن گلخانه ای از عرض 60 سانتی‌متر و ارتفاع تا240 سانتی‌متر می توان ایجاد کرد. شیشه بالکن برای گلخانه را بر روی پشت‌بام نیز می‌توانید نصب نمایید و حتی از آن به‌عنوان یک آلاچیق شیشه ای نیز استفاده کنید. پروفیل‌های مورد استفاده در ساخت شیشه بالکن برای گلخانه از جنس آلومینیوم است و در هنگام بسته شدن درب‌ها کاملاً چفت شده و در برابر هرگونه سرما و گرمایی عایق‌بندی می‌شود.

گلخانه شیشه ای
گلخانه شیشه ای


شیشه گلخانه ای مورد استفاده برای ساخت گلخانه مقاومت بیشتری نسبت به پوشش‌های پلاستیکی دارد. زیرا پوشش پلاستیکی به دلیل عبور اشعه ماوراءبنفش باعث پژمرده شدن گل‌ها شده و درنتیجه در مقابل تابش شدید آفتاب نیز بسیار سریع پوسیده‌شده و از عمر کمی برخوردار است. اما گلخانه شیشه ای این‌گونه نبوده و درصورتی‌که زیرسازی درستی برای آن در نظر گرفته شود بسیار مقاوم خواهد بود.

مزایای کلی استفاده از پوشش شیشه گلخانه ای به‌جای سایر پوشش‌ها:

  • طول عمر بیشتر شیشه گلخانه ای در برابر شرایط جوی
  • عبور نور و سرمای کنترل‌شده برای مراقبت از گل و گیاهان گلخانه ای
  • نصب سریع و حرفه‌ای در هر جا اهم از پشت‌بام، باغ و حیاط خانه
  • ایجاد وضوح دید به داخل گلخانه و زیباتر ساختن منظر ظاهری

 

شیشه سکوریت برای گلخانه صنعتی

شیشه برای گلخانه صنعتی امری مهم تلقی می‌شود چرا که از نظر عایق‌بندی فضای درون گلخانه و رسیدن نور خورشید به میزان کافی و حتی کنترل سرمای محیط نقش مهمی را دارا هستند.
همان‌طور که گفته شد استانداردترین شیشه برای گلخانه شیشه 4 میلی‌متر است که برای مقاومت بیشتر بهتر است آن را سکوریت نمود. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که شیشه برای گلخانه را از کجا و چگونه تهیه نمایید؟ جواب ساده است. شیشه‌های باکیفیت بسیار بالا و درعین‌حال شفاف را از ما بخواهید. با افتخار اعلام می‌نماییم که شرکت رامادُر در راستای خدمت‌رسانی به شما مشتریان گرامی اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولید انواع شیشه سکوریت و شیشه برای گلخانه را تولید می‌نماید که این شیشه ها از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند؛ به‌گونه‌ای که شیشه برای گلخانه ما به‌عنوان یک برند اصلی درزمینهٔ شیشه های سکوریت شناخته‌شده و افرادی که در این زمینه تخصصی دارند محال است که کیفیت محصولات ما را تائید ننمایند.
ابعاد برش شیشه برای گلخانه باید متناسب با آهن‌کشی و ستون گزاری کار شما مشخص گردد. بنابراین اولین کار برای ساخت گلخانه شاسی کشی آن می‌باشد و سپس با توجه به فاصله بین هر دو ستون افقی و عمودی باید ابعاد شیشه برای گلخانه را مشخص نمود.

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟