مستر شیشه ای یا حمام شیشه ای اتاق خواب چیست؟

دسته بندی ها: مقالات
مستر شیشه ای
مستر شیشه ای

 

یکی از آیتم های اصلی اتاق های مستر، حمام شیشه ای می باشد. استفاده از شیشه در این آیتم، فضا را گسترده تر نشان می دهد و کاربرد آن را پر رنگ تر می کند. علاوه بر آن ردپاهای گسترش یافته نشان می دهد که خلاقیت طراحان در این زمینه فراتر از اصول اولیه آرامش را در این فضا در کنار بهداشت و سلامتی ارتقا یافته و این آرامش را در قالب به کارگیری محصولات کاربردی بدون تزئینات اضافه ایجاد کرده اند. 

 

 در این صفحه از مستر شیشه ای با موارد زیر آشنا شوید:

 

مستر شیشه ای

در بسیاری از خانه ها، بزرگ ترین اتاق خواب به عنوان اتاق مستر در نظر گرفته می شود و حمامی که برای آن در نظر گرفته اند با نام مستر شیشه ای یا حمام شیشه ای اتاق خواب معروف می باشد. در صورت کلی یکی از ترندترین آبجکت در طراحی داخلی مدرن، جانمایی حمام شیشه ای می باشد. در ابتدایی ترین حالت برای هر حمام، سینک، توالت به همراه دوش و حتی وان در نظر گرفته می شود، تا نیازهای بهداشتی ضروری حداقل یک اتاق در یک پکیج برآورده شود. متریال شیشه در طراحی های مدرن و مینیمال نقش مهمی دارد و فرایند تمیز کردن و نگهداشتن را نیز تسهیل می کند.

با استفاده از شیشه در مستر می توان علاوه بر اجازه جریان نور طبیعی در حمام و تعریف فضای دوش و وان، بخش هایی مانند روشویی و ... را تفکیک نمود. علاوه بر همه ی این موارد مستر شیشه ای یکی از بهترین گزینه ها در بازسازی محسوب می شود. بدون نیاز به استفاده از بنایی و روش های قدیمی زمان بر و پر دردسر می توان حمام جانمایی شده را با استفاده از شیشه نوسازی نمود.

مستر شیشه ای
مستر شیشه ای

شیشه برای حمام مستر

یک درب یا جداره شیشه ای مناسب به کاشی‌های دیوار و کف حمام اجازه درخشندگی می دهد. نوع شیشه ای که برای حمام شیشه ای استفاده می شود با توجه به در نظر گرفتن استحکام کششی می تواند از سکوریت نشکن و یا لمینت باشد. در این میان نمای شیشه نیز مورد بحث می باشد که با توجه به کاربری و نوع مخاطب مورد نظر طراحی می شود. به عنوان مثال برای کاهش دید به فضای حمام و خصوصی تر نمودن حریم آن استفاده از شیشه های مات یا سندبلاست در الویت بوده و در برخی از موارد شیشه های هوشمند به کار گرفته می شود. با توجه به سبک طراحی منتخب، حمام شیشه ای را نیز می توان به صورت فریم دار و یا بدون فریم به اصطلاح فریم لس در نظر گرفت.

شیشه دیگری که در حمام مورد استفاده قرار می گیرد، شیشه لاکوبل می باشد. یکی از بهترین روش ها برای به کارگیری رنگ در دکوراسیون حمام استفاده از لاکوبل می باشد که علاوه بر تفکیک سازی، می توانند در جداره های اصلی حمام نیز استفاده شوند.

 

جداکننده حمام و سرویس بهداشتی

اگر حمام مستر کوچکی دارید و قصد دارید حمام و توالت خود را از هم جدا کنید، دوردوشی شیشه‌ای انتخاب مناسبی برای شماست. دوردوشی همان طور که از نامش مشخص است دور تا دور دوش نصب می‌شود و دیگر تماسی با سطح سرامیک و دیواره‌های حمام نخواهید داشت. طرحی شکیل و زیبا که کاملا فضای دوش شما را محصور می‌کند. طبیعی است در این حالت تمیز کردن حمام‌تان چون با شیشه سر و کار دارید به راحتی انجام می شود.

دوردوشی شیشه‌ای فضایی بسته با شیشه است که کاملا ضد آب است و برای شما که دنبال تنوع و خاص بودن هستید بهترین انتخاب است. در مقابل در حمام‌های مستر یا در آپارتمان‌هایی که حمام و سرویس‌بهداشتی در یک فضا قرار دارند، می‌توان سرویس‌بهداشتی را با درب شیشه‌ای کشویی از باقی فضای خود جدا کنید. برای پوشش یا طراحی دکوراتیو این بخش می‌توانید از شیشه‌های مات، شفاف و حتی طرح‌دار استفاده کنید.

مستر شیشه ای
مستر شیشه ای

یراق آلات کاربردی برای حمام مستر

به علت برخورد دائمی رطوبت با جداره شیشه ای، یراق آلات مورد استفاده در نصب شیشه های حمام باید از کیفیت مناسبی بهره مند باشند. معمولا یراق آلات ذکر شده از آلومینیومی که کاملا ضد آب و ضد زنگ می باشد، ساخته می شود. این یراق آلات می تواند شامل بست، دستگیره، لولا، ریل، پروفیل های لازم برای نصب در داخل یا بیرون زمین، فریم دور شیشه، غلتک و ... می باشد که با توجه به نوع انتخاب حرکت شیشه به کار می روند. با استفاده از این یراق آلات می توان شیشه های مستر را به صورت ریلی، بازشو، ثابت، آکاردئونی و یا حتی در قالب پارتیشن شیشه ای اجرا نمود و آب را به روشی شیک و مدرن در جای خود نگه داشت.

شرکت تخصصی رامادر علاوه بر تولید شیشه های مورد نظر، یراق آلات لازم برای هر کاربری را نیز تولید کرده و با بهترین کیفیت در اختیار کارفرماها قرار می دهد. به صورت کلی رامادر در پروژه های حمام شیشه ای از صفر تا صد پروژه یا به عبارتی از طراحی و تولید تا اجرای آن را همراه مشتریان خود بوده و مشاوره، خدمات پس از اجرا را نیز برای آن ها در نظر گرفته است.

یراق آلات مورد استفاده برای حمام مستر از چه جنسی باشد؟

تمامی یراق‌آلات استفاده شده در حمام شیشه‌ای از استیل 304 یا آلومینیوم می‌باشد که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند.

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟