شیشه دکوراتیو

دسته بندی ها: مقالات ، سندبلاست شیشه | انواع طرح و "قیمت شیشه سندبلاست"

شیشه دکوراتیو

 

امروزه با توجه به گسترش توجه به دکوراسیون داخلی و خارجی و متریال های متفاوتی برای ایجاد دکوراسیون های متفاوت و جذاب به وجود آمده که یکی از این متریال ها شیشه است. شیشه دارای انواع مختلفی می باشد که متناسب با نیاز و دکوراسیون انواع مختلف آن مورد استفاده قرار می گیرد. به این شیشه ها، شیشه دکوراتیو می گویند که برای دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در این صفحه از شیشه دکوراتیو با موارد زیر آشنا شوید:

 


شیشه دکوراتیو، همان‌طور که از اسمش پیداست برای زیبایی نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها به کار می‌رود. شیشه‌ دکوراتیو در آشپزخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سالن‌های آرایشی، میز شیشه‌ای، پارتیشن بندی منازل، حیاط‌های خلوت، گلخانه‌ها نماهای بیرونی ساختمان از جمله درب و پنجره‌ها و خیلی از جاهای دیگر بکار می‌رود.
شیشه دکوراتیو در هنگام تابش آفتاب جلوه ای بی نظیر دارد، برای مثال اگر به شیراز سفر کرده باشید و مسجد نصیر الملک را دیده باشید استفاده از شیشه دکوراتیو در کنار شاهکار معماری ایجاد شده زیبایی خیره کننده ای دارد که هر آدمی را جذب خود می نماید. جالب است که بدانید در بسیاری از شاهکارهای معماری دنیا یکی از مصالح اصلی به کار رفته شیشه دکوراتیو بوده و استفاده از آن در ایام قدیم مرسوم بوده است. شیشه دکوراتیو به دلیل زیبایی و ایجاد نمای منحصر به فرد در مساجد، اماکن فرهنگی و خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
شیشه دکوراتیو انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • شیشه سندبلاست
  • شیشه سندبلاست رنگی: شیشه سندبلاست رنگی همان شیشه شفاف است که بعد از سندبلاست به روش‌های مختلفی رنگ می‌شود، این روش می‌تواند رنگ توسط قلمو یا چاپ باشد. در واقع  شیشه سندبلاست رنگی ترکیبی از سندبلاست و رنگ است.
  • شیشه لمینت رنگی: همان‌طور که می‌دانید با استفاده از یک‌لایه pvb شیشه‌ها به هم می‌چسبند که این لایه pvb می‌تواند شفاف یا رنگی باشد.
  • شیشه چاپی: بعد از تولید شیشه شفاف در داخل دستگاه مخصوص چاپ قرار گرفته و طرح مورد نظر باکیفیت بالا بر روی آن چاپ می‌شود.

شیشه دکوراتیو

کاربرد شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو فقط یک اشیا نیست که بتوان با آن تغییرات ایجاد کرد باید توجه شود که شیشه دکوراتیو به عنوان یک عنصر جذاب می تواند در دادن شخصیت و روح به فضا بسیار کارآمد و مفید باشد. به طور مثال یک معمار یا طراح می تواند با استفاده از انواع شیشه دکوراتیو به صورت شیشه های طرح دار و یا رنگی می باشد می توان به فضا روح داد و انرژی فضا را برانگیخت. استفاده از شیشه دکوراتیو فقط به داخل ساختمان ها محدود نمی شود می توان برای زیباتر شدن نما ساختمان در خارج بناها نیز از شیشه استفاده نمود. دلیل استفاده از شیشه دکوراتیو در محل های مختلف به این دلیل می باشد که این نوع شیشه ها مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی دارد به طوری که می توان در مناطق مختلف آب و هوایی مورد استفاده قرار بگیرد. 
از شیشه دکوراتیو می توان برای انواع پنجره ها، درب ها، پارتیشن ها، کابین های حمام، چیدمان اتاق خواب، دکوراسیون انواع فروشگاه ها، کف پوش ها و دیوار و موارد بسیاری از این قبیل می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در واقع استفاده از شیشه بسیار وسیع و غیر تصور می باشد و تنها ذهن بشر است که استفاده از آن را کنترل می کند. در حالی که می توان در موارد مختلفی از آن استفاده نمود.
شیشه دکوراتیو یکی از بهترین ایده ها برای منزل، دفترکار و مکان های عمومی است. زیرا طیف رنگی متنوعی را دارا بوده و به دلیل مقاومت بالای شیشه دکوراتیو یکی از بهترین گزینه ها برای عموم می باشد.

شیشه دکوراتیو

انواع شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو دارای طرح های متنوعی می باشد که هر کدام از انواع آن مناسب برای فضاهای متفاوت است. بر اساس سلیقه و نیاز برای ایجاد دکور جذاب در فضا از هر کدام از انواع مختلف آن می توان استفاده نمود. 
انواع شیشه دکوراتیو

  1. شیشه رنگی
  2. شیشه چاپی 
  3. شیشه مات 
  4. شیشه سندبلاست
  5. شیشه فتولمینت
  6. شیشه مشجر
  7. شیشه طرح شکسته

در ادامه به توضیح مختصری درباره انواع شیشه دکوراتیو و معرفی آنها می پردازیم.

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو رنگی

شیشه دکوراتیو رنگی شامل تنوع رنگی درخشانی است که استفاده از آن به دلیل جلوه و درخشندگی در فضا کاربرد بسیاری دارد. از ویژگی های شیشه دکوراتیو رنگی می توان به غیر قابل نفوذ بودن که به عنوان یک لایه محافظ قابل استفاده می باشد. شیشه دکوراتیو رنگی را می توان به شیشه نشکن تبدیل کرد. به دلیل رنگی بودن شیشه ها همراه با خاصیت شفافیت و گذراندن نور از خود این شیشه ها فضا را بدون روشن کردن نور مصنوعی به کمک نور خورشید روشن کرده و موجب تابش نورهای رنگی در فضا می شوند که در نتیجه موجب ایجاد فضای زیبایی پر از رنگ می شود. شیشه دکوراتیو رنگی به دلیل زیبایی و ترکیب چندین رنگ در کنار هم ایجاد می شود، می توان در فضاهای مختلفی از قبیل رستوران، منازل و... مورد استفاده قرا داد.

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو چاپی

شیشه دکوراتیو چاپی نیز جزو شیشه ای دکوراتیو اما غیر شفاف است. این نوع شیشه ها به وسیله پخت های مرکب سرامیکی با انواع رنگ و طرح های مختلف تولید می شود. چاپ طرح بر روی شیشه موجب می شود که به صورت شیشه های غیر شفاف تولید می شوند. این نوع شیشه ها را می توان با شیشه ای سکوریت و یا لمینت با لایه های مختلف تولید و مورد استفاده قرار داد. 
شیشه دکوراتیو چاپی بیشتر برای پوشاندن بخش های مختلف استفاده می شود. بخش های مختلف فروشگاه ها، منازل، برای ایجاد دکوراسیونی زیبا مورد استفاه قرار داد. شیشه دکوراتیو چاپی به وسیله دستگاه های چاپ یو وی توسط اشعه انجام می شود می توان طرح ها را متناسب با سلیقه انتخاب و چاپ نمود. شیشه دکوراتیو چاپی روی شیشه های سکوریت انجام می شود زیرا شیشه سکوریت مقاومت و ایمنی بسیار بالایی دارد.

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو مات 

شیشه دکوراتیو مات یا شیشه اسیدشور توسط تکنولوژی جدید با استفاده از اسید تولید می شود. این شیشه ها همان طور که از اسمش مشخص است تصویر پشت خود را نشان نمی دهد، به دلیل مات بودن نور را از خود عبور نمی دهد. شیشه دکوراتیو مات تصاویر پشت شیشه را به صورت محو و بسیار نامشخص نشان می دهد و می توان این شیشه را در طرح و رنگ های مختلف و یا مشبک شده مورد استفاده قرار داد.
شیشه دکوراتیو مات یا اسیدشور نیز از شیشه سکوریت یا لمینت ساخته می شود تا ایمنی و مقاومت بالایی از شیشه در اختیار افراد قرار گیرد. از این نوع شیشه دکوراتیو می توان برای جداسازی فضای حمام، سرویس بهداشتی، درب ها، انواع پارتیشن ها و حتی برای پنجره ها نصب و استفاده کرد. 

شیشه دکوراتیور

شیشه دکوراتیو سندبلاست

شیشه سندبلاست نیز یکی دیگر از شیشه دکوراتیو موجود می باشد که نسبت به سایر شیشه ها از کاربرد بیشتری برخوردار است. زیرا در تولید آن می توان از طرح های متنوع و منعطفی استفاده نمود. عمل سندبلاست به وسیله دستگاه هایی با فشار زیاد ماسه بر روی سطوح شیشه که موجب طرح روی شیشه شده را می پاشند تا در اثر اثابت ماسه با سطح شیشه طرح دلخواه ایجاد شود. شیشه سندبلاست دارای مدل و طرح های مختلفی می باشد که می توان بر روی شیشه های مختلفی عمل سندبلاست را ایجاد کرد اما بهترین راه برای تامین ایمنی و مقاومت بیشتر شیشه این است که عمل سندبلاست بر روی شیشه سکوریت انجام گردد. شیشه دکوراتیو سندبلاست به دلیل انعطاف پذیری که دارد می تواند در قسمت ها ی مختلف ساختمانی چه مسکونی، اداری، تجاری و... مورد استفاده قرا ر گیرد. 

 

شیشه دکوراتیو فتولمینت

تولید شیشه فتولمینت بدین صورت است که طرح دلخواه را می تواند بر روی انواع متریال ها از جمله پارچه، طلق، یا چاپ مستقیم بر روی شیشه استفاده کرد و این طرح ایجاد شده را بین لایه های شیشه لمینت قرار داد تا به صورت شیشه فتولمینت درآید. 
در چاپ مستقیم نیز چاپ به صورت دیجیتالی روی یکی از لایه های شیشه انجام می شود، سپس مراحل لمینت سازی شیشه صورت می گیرد. لازم به ذکر است که طلق استفاده شده در چاپ شیشه فتولمینت از جنس شیشه ای معمولی نیست و چسبندگی بالایی در چاپ دارد به طوری که در برابر رطوبت مقاوم است و طرح ایجاد شده به دلیل لمینت شدن شیشه از آسیب دیدگی احتمالی در امان می ماند. 

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو طرح شکسته

این نوع شیشه ها ساخته شده از شیشه های سکوریت یا لمینت است که به دلیل مقاومتی که دارد بسیار مناسب برای پله ها و کف شیشه ای می باشد. به عبارتی شیشه دکوراتیو طرح شکسته برای انواع کف ها و پله ها کاربرد دارد زیرا می تواند وزن و فشار بسیار زیادی را تحمل نماید و ایمنی افراد استفاده کننده از آن را تضمین نماید. ظاهر شیشه شکسته به صورت یک شیشه ترک خورده است که موجب زیباتر شدن تزیینات داخلی ساختمان شده. 

 

شیشه دکوراتیو مشجر

شیشه مشجر نمونه ی دیگری از انواع شیشه دکوراتیو است که به دلیل طرح های برجسته ریزی که دارد نحوه شکست نور درآن بسیار متفاوت با شیشه ای معمولی است. نور را به صورت نامنظم از خود عبور می دهد و از نظر دکوراتیو نمای بسیار زیبایی را ایجاد می نماید. این نوع شیشه ها را می توان در رنگ ها و طرح های مختلف تولید نمود. ازشیشه دکوراتیو مشجر در درب ها، پنجره ها، نورگیرها و گلخانه ها و مکان های مختلف ساختمان می توان استفاده کرد.

آیا این نوشته را دوست داشتید؟

سعید 3 سال و 11 ماه قبل

بسیار عالی . آیا متراژ کم برای واحد مسکونی هم اجرا دارید؟

کارشناس رامادر 3 سال و 11 ماه قبل

با سلام جناب آقای سعید عزیز، بسیار متشکریم. بله انجام می شود. جهت اطلاعات بیشتر با توجه به ابعاد کاریتون می توانید با کارشناسان فروش شماره 021.45136 در ارتباط باشید.

مسعود باغبان 4 سال و 2 ماه قبل

شیک ، عالی ، فوق العاده

کارشناس رامادر 4 سال و 2 ماه قبل

با سلام جناب آقای باغبان عزیز، با تشکر از حسن انتخاب شما.

ایراچی 4 سال و 7 ماه قبل

مطلب شما بسیار کامل و عالی بود .

کارشناس رامادر 4 سال و 4 ماه قبل

با سلام جناب آقای ایراچی عزیز ممنون از شما بابت وقتی که به مشاهده از سایت رامادُر دادید و خرسندیم از نظر مثبت شما.